Krno představilo koncepční vizi parkování

22. 11. 2011 9.34 7 komentářů
Že je v Krně situace s parkovacími místy tristní, ví snad každý krněnský řidič.

Proto se magistrát rozhodl zpracovat tzv. Městský parkovací systém. Původní plány, že město vytvoří síť parkovacích domů, však po stavbě prvního vzaly za své. Jak k tomu uvádí první náměstek Robert Kotzian, jenž má Městský parkovací systém na starosti: “S parkovacími domy je plno práce a starostí, nikdo to nechtěl dělat. Proto jsme museli přijít s něčím jednodušším, co nás bude stát minimální námahu.”

Jedna z krněnských vizí (zdroj: obsidianová věštba)

Dalším zádrhelem bylo financování. Protože Krno platí pouze vize a na jejich realizaci peníze nejsou, bylo potřeba přistoupit k tolik oblíbené spolupráci veřejného a soukromého sektoru formou tzv. PPP projektů. Pouze díky této spolupráci bylo možné realizaci Městského parkovacího systému urychlit a představit pilotní projekt dříve, než se čekalo.

V čem tedy nová koncepční vize krněnského parkování spočívá? Dejme opět slovo jejímu autorovi, Robertu Kotzianovi: “Hlavním problémem při stavbě nových parkovišť je potřeba spousty různých povolení, jejichž vyřízení trvá zbytečně dlouho. Zaparkovat je ale potřeba okamžitě. Proto jsme se v Krně rozhodli dát stavitelům parkovišť volnou ruku a dle nových pravidel žádné povolení nepotřebují. Ale pokud se někomu nelíbí, že některá parkoviště vznikají tak říkajíc na černo, jsme ochotni je vždy zpětně zlegalizovat.”

Vkusná zídka okrášlila malebné náměstí (zdroj: Internetti di Roma)

První parkoviště podle nových pravidel vzniklo v srdci pěší zóny, na Římském náměstí. “Tam vyloženě chybělo. Římák je automobilem skvěle přístupný a vkusná zídka náměstí vhodně doplnila zajímavým architektonickým prvkem,” uvedl Mgr. Libor Šťástka, starosta městské části Krno střed, který má realizaci pilotního projektu na starosti.

Jak jsme uvedli již dříve, dalším krokem bude stavba nového parkoviště na Zelném trhu, následovat má Náměstí svobody a využito má být opět i Moravské náměstí. “Nevíme přesně, kde všude nová parkoviště vzniknou,” upřesnil Kotzian, “a moc nám na tom nezáleží. Lidé si mohou vytvořit parkoviště, kde chtějí a my s tím nemáme žádné starosti. Je to paráda.”

7 Komentářů

  • Laura Malátná

    Podobné devastace veřejného prostoru se dějí i v Kohoutovicích, kde žiji.

    Spolu s analogickou centrální politikou na vládní úrovni (jak nahoře tak dole), politikou “vyšťavit, vymačkat, popíliť, vybetonovat, sežrat, a to COKOLI” mě to fakt vrhá do stavu zoufalství a bezndaděje.

    Občas se snažím hledat unik, naději, smysl… v esoterice (tonoucí se esoterického stébla chytá), ale funguje to čím dál míň.

    Prosím tedy na webu zitbrno.cz o zřízení Chlácholící, Naději-navracející PORADNY.

    Děkuji!!

  • V Krně je to s parkováním supr, volného místa je jako šafránu a každému je jasné, že člověk někde zaparkovat musí. Co se ale stane když si člověk zaparkuje auto stjeně blbě jako všichni ostatní, ale má naneštěstí cizí SPZ? Stane se to, že aktivní policajti velice spravedlivě udělí “cizinci” pokutu/botičku, protože parkuje tam, kde parkuje každej den dalších 200 aut, které pokutu nedostanou jelikož maj “domácí” SPZ. Proč je ale botička jenom na mém autě? Ptám se… No a milá paní blond policajtka odpoví… no to proto aby jste se nevyhýbal spravedlnosti. A pak se mi stane, že nedostanu botičku v uličce, ale autíčko mi odtáhnou, protože mám co? Protože máš cizí značku, vole! Protože mám cizí značku. Jo, parkování v Krně mám hrozně rád.

  • kalasnikov

    jako z nahlednuti do PDF pracovni koncepce jsem vycetl ze proradni radní uvazuji ze by stani na ulici mohlo stat rocne 20 tisic kč. Misto aby odvedlo mesto praci a poresilo tuto situaci (ne najednou samozrejme, ale klidne prubezne) tak se na to vy… a hodi to nejake… firme co to poresi za mesto. (jak doufa) A ti zpoplatni cele mesto a to je reseni.
    Z dokumentu vyplyva ze
    Pritom z TV reportaze zaznelo ze parkovaci domy jsou zaplneny minimalne… (proc asi?) nekde stoji i jen nekolik aut. (pri mem selskem poctitani i kdyby v nich zavedli 5 kč/hodinu vydelali by vic nez nyni nevydelavaji. Ale to je asi nehoraznost takto v kapitalismu uvazovat, nebo ne?
    Pry zde nelegalne parkuje 23000 vozidel (tim ovsem mini ze zde parkuji chudaci co zde bydli stylem kde se da..)
    A zavedenim placeni v celem Krne se jich asi zbavime, a bude zazracne vse vyreseno, protoze nebozi majitele asi sva auta hodi do Macochy.(to je predpokladam plan Krna)

    Absence budovani primereneho stani na existujicich komunikacich nebo jejich zefektivneni, NIKDE.
    Pro pohyb mestem chybi mnozstvi ulic mostu a to pomijim obchvat (nemusi jit o predrazene tunely ktere vzapeti konci v zacpe) Obcas chybi doslova par set metru aby bylo propojeny velke celky obchvatu ale to je ve vyhledu 2027-30 jak jsem se dozvedel z nejakeprezentace Krnenskeho reseni dopravy.

    Jsem zhnusen. Driv se mi tu libilo. Uz jsem rezignoval a az situace nastane z tohoto mesta se odstehuju s chuti.
    Prestal jsem jezdit MHD vyhybam se nadrazi a okoli, i jinym castem, desi me kam to povede a pritom vim ze to neni nic co by neslo poresit. Sice by to nebylo treba hned (jak si asi mysli ti paraziti z mesta) ale behem dekady by mohlo byt mesto zcela jine. Mohlo.
    Vim ze nebude. Protoze ani nebude jako Praha (protoze z podstaty nemuze) a nemuze mit ani metro.
    Ale mohlo by mit takovou malickost jako ze zeleznice proste projede mestem bude stavet tam kde by lidi i radi nastoupili a vystoupili. Ze by melo zapomenout na ambice postavit nejake podivne velkonádraží nekde na periferii ale radeji vyresit to co má a zefektivnit stavajici a muze byt mesto rado ze nadrazi je tam kde je.
    Nesmyslna rekonstrukce prednadrazi cely prostor zabila ve prospech podivne tramvajacke lobby, kde pred nadrazim je asi vic koleji nez na nadrazi. Aproc ze v noci tam jednou za hodinu postava vse co jezdi aby prominte hlavne opilci meli zazitek z rozjezdu? Zrusit rozjezdy a nechat spoje jezdit a ne stat by bylo mimojine mnohem efektivnejsi.

    a perlicka nakonec. Mesto vi ze pry z placeneho stani plati jen asi desetina ridicu.(pry… bylo receno v TV) Tak proc s tim neudela poradek? to je problem pri dnesni nezamestnanosti zavest parkovaci komisare, jako v londyne? co obehnou 2x za hodinu svuj rajon a zadne auto urcite nebude stat bez placeni.. zamestna se plno lidi a je po problemu. To by ale meli byt zamestnanci mesta a ne nejake firmy co jen shrabne zisk z parkovani. Ale mesto prece nemuze delat vse… nemuze se starat “o mesto” jak jsem pochopil. Tak kdyz se nestara o lidi tak at se na to vykasle, asi se neni o co starat a hur nez je nebude, at se na to uplne vykaslou. A rozpustime magistraty protoze kdyz je problem starat se a pracovat pro lidi co tu zijou, tak nejsou ti urednici potreba.

    • Antisocka

      A teď si představte, že ve vašem případě stát vyházel mnohem větší prostředky již na ZŠ. Minimálně výuku psaní jste evidentně vůbec neabsolvoval.
      Jsem zhnusen. Dřív lidi uměli aspoň psát, někteří dokonce i věcně se vyjádřit…

    • Parkování v Brně. Pokud se na problém podívám bez emocí, je nutné připustit následující. Počet vozidel vlastněných občany a firmami se za posledních 20 let zvýšil minimálně 2x, můj soukromý odhad je cca 3x. To, že město situaci dlouhodobě neřeší, je víc než jasné. Ale, komunikace nelze nafouknout, takže co s tím? Jedno řešení je zvýšit počet stání, ale když už se dá sotva projet, tak jen budováním nových. Ono se to dá zvládnout za rozumný peníz na sídlištích, kde jsou ještě volné plochy, ale ne v centru města, tam jen výstavbou parkovacích domů, ale pak je třeba i říct, že to bude cca 400 – 500 tisíc za jedno stání.
      Druhá cesta je snížit počet stání. A to je buď zpoplatňováním stání na komunikaci, nebo zřízením parkovacích zón s umožněním stání jen držitelům karty (za jakých podmínek bude karta, aby nedocházelo k nespravedlnostem?).
      Každá varianta bude problém, nebude se řadě lidí líbit, ale horší je situaci neřešit. Takže co, zpracovat varianty a referendum?
      Hmm a ještě si neodpustím, bydlet je podstatnější, než mít “ubytování” pro autíčko, a přesto souhlasíme s tím, že za bydlení je nutno platit, pokud nemáme vlastní.

  • Tak co, Antisocko, koho jsi volil? :)

Leave a Reply to ViktorN


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →