Krno představilo koncepční vizi parkování
Proto se magistrát rozhodl zpracovat tzv. Městský parkovací systém. Původní plány, že město vytvoří síť parkovacích domů, však po stavbě prvního vzaly za své. Jak k tomu uvádí první náměstek Robert Kotzian, jenž má Městský parkovací systém na starosti: “S parkovacími domy je plno práce a starostí, nikdo to nechtěl dělat. Proto jsme museli přijít s něčím jednodušším, co nás bude stát minimální námahu.”
Dalším zádrhelem bylo financování. Protože Krno platí pouze vize a na jejich realizaci peníze nejsou, bylo potřeba přistoupit k tolik oblíbené spolupráci veřejného a soukromého sektoru formou tzv. PPP projektů. Pouze díky této spolupráci bylo možné realizaci Městského parkovacího systému urychlit a představit pilotní projekt dříve, než se čekalo.
V čem tedy nová koncepční vize krněnského parkování spočívá? Dejme opět slovo jejímu autorovi, Robertu Kotzianovi: “Hlavním problémem při stavbě nových parkovišť je potřeba spousty různých povolení, jejichž vyřízení trvá zbytečně dlouho. Zaparkovat je ale potřeba okamžitě. Proto jsme se v Krně rozhodli dát stavitelům parkovišť volnou ruku a dle nových pravidel žádné povolení nepotřebují. Ale pokud se někomu nelíbí, že některá parkoviště vznikají tak říkajíc na černo, jsme ochotni je vždy zpětně zlegalizovat.”
První parkoviště podle nových pravidel vzniklo v srdci pěší zóny, na Římském náměstí. “Tam vyloženě chybělo. Římák je automobilem skvěle přístupný a vkusná zídka náměstí vhodně doplnila zajímavým architektonickým prvkem,” uvedl Mgr. Libor Šťástka, starosta městské části Krno střed, který má realizaci pilotního projektu na starosti.
Jak jsme uvedli již dříve, dalším krokem bude stavba nového parkoviště na Zelném trhu, následovat má Náměstí svobody a využito má být opět i Moravské náměstí. “Nevíme přesně, kde všude nová parkoviště vzniknou,” upřesnil Kotzian, “a moc nám na tom nezáleží. Lidé si mohou vytvořit parkoviště, kde chtějí a my s tím nemáme žádné starosti. Je to paráda.”
14.17
Podobné devastace veřejného prostoru se dějí i v Kohoutovicích, kde žiji.
Spolu s analogickou centrální politikou na vládní úrovni (jak nahoře tak dole), politikou “vyšťavit, vymačkat, popíliť, vybetonovat, sežrat, a to COKOLI” mě to fakt vrhá do stavu zoufalství a bezndaděje.
Občas se snažím hledat unik, naději, smysl… v esoterice (tonoucí se esoterického stébla chytá), ale funguje to čím dál míň.
Prosím tedy na webu zitbrno.cz o zřízení Chlácholící, Naději-navracející PORADNY.
Děkuji!!
18.47
V Krně je to s parkováním supr, volného místa je jako šafránu a každému je jasné, že člověk někde zaparkovat musí. Co se ale stane když si člověk zaparkuje auto stjeně blbě jako všichni ostatní, ale má naneštěstí cizí SPZ? Stane se to, že aktivní policajti velice spravedlivě udělí “cizinci” pokutu/botičku, protože parkuje tam, kde parkuje každej den dalších 200 aut, které pokutu nedostanou jelikož maj “domácí” SPZ. Proč je ale botička jenom na mém autě? Ptám se… No a milá paní blond policajtka odpoví… no to proto aby jste se nevyhýbal spravedlnosti. A pak se mi stane, že nedostanu botičku v uličce, ale autíčko mi odtáhnou, protože mám co? Protože máš cizí značku, vole! Protože mám cizí značku. Jo, parkování v Krně mám hrozně rád.
9.03
Ále prd, odtahují všechny bez rozdílu, protože kšeft je kšeft…
0.15
jako z nahlednuti do PDF pracovni koncepce jsem vycetl ze proradni radní uvazuji ze by stani na ulici mohlo stat rocne 20 tisic kč. Misto aby odvedlo mesto praci a poresilo tuto situaci (ne najednou samozrejme, ale klidne prubezne) tak se na to vy… a hodi to nejake… firme co to poresi za mesto. (jak doufa) A ti zpoplatni cele mesto a to je reseni.
Z dokumentu vyplyva ze
Pritom z TV reportaze zaznelo ze parkovaci domy jsou zaplneny minimalne… (proc asi?) nekde stoji i jen nekolik aut. (pri mem selskem poctitani i kdyby v nich zavedli 5 kč/hodinu vydelali by vic nez nyni nevydelavaji. Ale to je asi nehoraznost takto v kapitalismu uvazovat, nebo ne?
Pry zde nelegalne parkuje 23000 vozidel (tim ovsem mini ze zde parkuji chudaci co zde bydli stylem kde se da..)
A zavedenim placeni v celem Krne se jich asi zbavime, a bude zazracne vse vyreseno, protoze nebozi majitele asi sva auta hodi do Macochy.(to je predpokladam plan Krna)
Absence budovani primereneho stani na existujicich komunikacich nebo jejich zefektivneni, NIKDE.
Pro pohyb mestem chybi mnozstvi ulic mostu a to pomijim obchvat (nemusi jit o predrazene tunely ktere vzapeti konci v zacpe) Obcas chybi doslova par set metru aby bylo propojeny velke celky obchvatu ale to je ve vyhledu 2027-30 jak jsem se dozvedel z nejakeprezentace Krnenskeho reseni dopravy.
Jsem zhnusen. Driv se mi tu libilo. Uz jsem rezignoval a az situace nastane z tohoto mesta se odstehuju s chuti.
Prestal jsem jezdit MHD vyhybam se nadrazi a okoli, i jinym castem, desi me kam to povede a pritom vim ze to neni nic co by neslo poresit. Sice by to nebylo treba hned (jak si asi mysli ti paraziti z mesta) ale behem dekady by mohlo byt mesto zcela jine. Mohlo.
Vim ze nebude. Protoze ani nebude jako Praha (protoze z podstaty nemuze) a nemuze mit ani metro.
Ale mohlo by mit takovou malickost jako ze zeleznice proste projede mestem bude stavet tam kde by lidi i radi nastoupili a vystoupili. Ze by melo zapomenout na ambice postavit nejake podivne velkonádraží nekde na periferii ale radeji vyresit to co má a zefektivnit stavajici a muze byt mesto rado ze nadrazi je tam kde je.
Nesmyslna rekonstrukce prednadrazi cely prostor zabila ve prospech podivne tramvajacke lobby, kde pred nadrazim je asi vic koleji nez na nadrazi. Aproc ze v noci tam jednou za hodinu postava vse co jezdi aby prominte hlavne opilci meli zazitek z rozjezdu? Zrusit rozjezdy a nechat spoje jezdit a ne stat by bylo mimojine mnohem efektivnejsi.
a perlicka nakonec. Mesto vi ze pry z placeneho stani plati jen asi desetina ridicu.(pry… bylo receno v TV) Tak proc s tim neudela poradek? to je problem pri dnesni nezamestnanosti zavest parkovaci komisare, jako v londyne? co obehnou 2x za hodinu svuj rajon a zadne auto urcite nebude stat bez placeni.. zamestna se plno lidi a je po problemu. To by ale meli byt zamestnanci mesta a ne nejake firmy co jen shrabne zisk z parkovani. Ale mesto prece nemuze delat vse… nemuze se starat “o mesto” jak jsem pochopil. Tak kdyz se nestara o lidi tak at se na to vykasle, asi se neni o co starat a hur nez je nebude, at se na to uplne vykaslou. A rozpustime magistraty protoze kdyz je problem starat se a pracovat pro lidi co tu zijou, tak nejsou ti urednici potreba.
20.06
A teď si představte, že ve vašem případě stát vyházel mnohem větší prostředky již na ZŠ. Minimálně výuku psaní jste evidentně vůbec neabsolvoval.
Jsem zhnusen. Dřív lidi uměli aspoň psát, někteří dokonce i věcně se vyjádřit…
8.28
Parkování v Brně. Pokud se na problém podívám bez emocí, je nutné připustit následující. Počet vozidel vlastněných občany a firmami se za posledních 20 let zvýšil minimálně 2x, můj soukromý odhad je cca 3x. To, že město situaci dlouhodobě neřeší, je víc než jasné. Ale, komunikace nelze nafouknout, takže co s tím? Jedno řešení je zvýšit počet stání, ale když už se dá sotva projet, tak jen budováním nových. Ono se to dá zvládnout za rozumný peníz na sídlištích, kde jsou ještě volné plochy, ale ne v centru města, tam jen výstavbou parkovacích domů, ale pak je třeba i říct, že to bude cca 400 – 500 tisíc za jedno stání.
Druhá cesta je snížit počet stání. A to je buď zpoplatňováním stání na komunikaci, nebo zřízením parkovacích zón s umožněním stání jen držitelům karty (za jakých podmínek bude karta, aby nedocházelo k nespravedlnostem?).
Každá varianta bude problém, nebude se řadě lidí líbit, ale horší je situaci neřešit. Takže co, zpracovat varianty a referendum?
Hmm a ještě si neodpustím, bydlet je podstatnější, než mít “ubytování” pro autíčko, a přesto souhlasíme s tím, že za bydlení je nutno platit, pokud nemáme vlastní.
17.28
Tak co, Antisocko, koho jsi volil?