Reportáž z třetího světa: co se může zaostalé město naučit v Krně

26. 3. 2013 9.10 65 komentářů

Krno je bezpochyby jedním z nejlepších měst k životu – minimálně na jižní Moravě si drží krásné druhé místo za Adamovem. Naše redakce se proto rozhodla prozkoumat, co by se od Krna mohla naučit i jiná města, jejichž obyvatelé nemají takové štěstí na  koncepčně smýšlející politiky. Utrecht je z neznámých důvodů jedním z partnerských měst Krna a nám se podařilo získat masivní grant na krátkodobou studijní cestu do tohoto nuzného nizozemského města. Přinášíme reportáž na motivy legendárních cest Ing. Václava Klause, která může slabší povahy vyděsit z toho, v jak otřesných podmínkách utrechťané žijí.

Pondělí 11.2.2013

Přílet do Amsterdamu byl ve znamení lehkého optimismu.

Ve večerních hodinách přistáváme na letišti v Amsterodamu, protože Utrecht nemá ani mezinárodní letiště. Následuje bloudění letištní halou, která se nás snaží ohromit množstvím neonů. Evokuje nám to nedávnou návštěvu Severní Koreje – nebýt těch neonů – kde jsme se účastnili konference na téma “Rozvoj občanské společnosti v kontextu gulagu.” Nasedáme na vlak, který nás z letiště odveze rovnou do centra cílové destinace.

Ve vlaku je k dispozici zdarma připojení k WIFI, což si vysvětlujeme chybějícím internetem v domácnostech. Poprvé litujeme místní obyvatele. Po opuštění vlaku se okamžitě pouštíme do práce. V nedalekém baru pomocí zúčastněného pozorování zjišťujeme, že se zde nepije Starokrno. Po jedenácti pivech nám na další analýzy nezbývá energie. Hodily by se nám zkušenosti sociálních antropologů z Prigl.cz.

Úterý 12.2.2013 

Záchytné parkoviště na okraji Utrechtu. Šalina zastavuje přímo u něj. Absurdní.

Hned po obědě se vydáváme do terénu. Vzhledem k malému počtu čtyřhvězdičkových hotelů bydlíme na periferii. Nedaleko hotelu stojí záchytné parkoviště. Jak se mi podařilo zjistit, jejich síť má zabránit zahlcení městského centra auty. Absurdní. Každý politik v Krně ví, že bez aut se centrum vylidní a vymře. Když se navíc dozvím, že součástí komického poplatku 4,50€ (112 Kč) za celodenní parkování je i jízdenka na MHD, je mi jasné, že se místní mají ještě hodně co učit. Cítím se prací již značně vyčerpaný, takže odcházím přemýšlet do hotelového baru.

Vzpomínám na geniálnost krněnské koncepce – vybudovat hromadu parkovišť přímo v centru, zrušit kvůli nim klidně i obskurní zeleň ve vnitroblocích a samozřejmě omezit MHD. Teprve kolony aut vdechnou městu život a přátelskou atmosféru. Mou komparativní analýzu po chvíli přeruší kolega Hollan, který zhnuseně dosedá na barovou židli a objednává si dvojitou vodku s fridexem.

Rekonstrukce hlavního nádraží v centru města. Šílenství.

Po druhé objednávce mi suše oznamuje, že nádraží nikam přesouvat nechcou, ale rekonstruují ho přímo v centru. V celém městě našel jenom jedno kasino a veškeré informace dávají místní úředníci rovnou na web, takže občané nemohou škemrat, natož se soudit, o jejich zveřejnění, jak jsme zvyklí z Krna. Po chvíli se sebere, objednává si letenku do Kazachstánu, kde si míní spravit chuť. Zůstávám sám. Útěchu a sílu pokračovat dál nacházím v myšlence na kolegu cestovatele a myslitele Václava Klause, který se nebál projet celý svět, aniž by to někoho zajímalo. Přesto napsal krásné cestopisy.

Středa 13.2.2013

Zoufalí obyvatelé se dopravují po městě jako někde v třetím světě.

Po obědě seberu odvahu a vydávám se do centra. V autobuse mě překvapí řidič svou plynulou angličtinou. To v Krně neumí ani jinak úplně nejlepší Primátor. Celou cestu lemuje síť cyklostezek, které mají dokonce vlastní semafory a podle všeho na sebe navazují. Panebože proč? Copak nemohou vést stejně jako v Krně odnikud nikam? Ještě více otázek vyvolává množství všudypřítomných cyklistů a to navzdory sychravému počasí. Vysvětluji si to chudobou místních obyvatel, což si následně kriticky vyvrátím. HDP na osobu je zde o 15 000 $ vyšší než v Česku. Nedává to smysl. Nejspíš je místní populace tvořena levicovými antilidmi.

Po dvacetiminutové cestě pomocí MHD jsem natolik vyčerpán, že mi již zbývají síly jen na lacinou večeři v pětihvězdičkové ubytovně Grand Hotel Karel V. Ještěže máme ty granty od Sorose. Nakonec zůstávám na noc. Díky poloze v centru snad budu mít více energie na zítřejší výzkum.

Čtvrtek 14.2.2013

Nechci nic ponechat náhodě a proto po obědě okamžitě vyrážím taxíkem do 250 metrů vzdáleného centra pokračovat v průzkumu. Již po chvíli mi dochází celá místní tragédie. Cyklisté drze jezdí i centrem města a já se utěšuju vzpomínkou na moudrou úvahu krněnského prvního náměstka, Roberta Kotziana, proč to u nás naštěstí nejde: “dovedu si představit, co by cyklisté v centru mohli způsobit. Mnohdy nezazvoní, překvapí chodce zezadu, ten se lekne a pak by mohl skončit pod tramvají.

Jak zjišťuji po několika telefonátech, v Utrechtu se tohle ještě nikdy nestalo, jenomže jak moc dobře vím, na černou labuť kdysi také nikdo nevěřil. Dokud nebyla objevena. Z tváří místních pomatenců vyzařuje klid a optimismus. Vůbec netuší, co se jim jednou možná může stát.

Zahrádky nejsou regulovány, klidně na nich můžete v únoru zmrznout. Místnímu magistrátu je to úplně jedno.

Usedám zdrceně na zahrádku jedné z místních kaváren. V Utrechtu evidentně chybí i plošná regulace, která by podobně jako v Krně lidem jasně vymezila, kdy je možné sedět venku. Vedení města nejspíš zešílelo. Je mi z místních poměrů k pláči. Stejně tak mě dráždí zvláštně čistý vzduch, jako bych snad ani nebyl ve městě.

Krno zvládlo překročit celoroční limity pro polétavý prach už v půlce března. Tohle Utrecht nezvládne ani do konce roku. Naštěstí vedení našeho města myslí i na budoucí dravý rozvoj. Proto požádalo o udělení výjimky z povinnosti dodržovat nesmyslné limity pro znečištění ovzduší, které nám diktuje zlovolná EU. Utrecht se zmohl pouze na pokračující snižovaní znečištění. Smutné.

Další výzkum už prakticky nemá smysl. Utrecht je zaostalým místem bez budoucnosti. Celé město se nesmyslně podřizuje diktátu chudých chodců nebo cyklistů – tedy všudypřítomných obyvatel. Dokonce odmítlo evakuovat svůj obchodní potenciál do obrovských hangárů na periferii, jako se to povedlo u nás doma. Centrum tak místo heren, bazarů a zlevněnek tvoří obchody a kavárny, mezi kterými se proplétají zoufalí obyvatelé v nemístně veselé náladě. Utápím zdrcující tíhu poznání v alkoholu.

Pátek 15.2.2013

Konečně zpátky v Krně. Po týdenním nedostatku smogu dostávám zápal plic. Doma je doma.

 

 

65 Komentářů

  • onder romanka

    K těm cyklostezkám…tak určitě by nějaká rozumná koncepce by měla existovat, ale uvědomte si, že Krno není Utrecht. Tady pelotony cyklistů jedoucích z práce třeba do Lískovce, Kohoutovic nebo Líšně nikdy neuvidíte.

    • mgr.pavel

      Jenže cyklostezky chybí i mimo kopcovitá sídliště. A totálně chybí přes centrum. To neokecáte.

      • A to mám jet šalinou z Líšně na Krásného a odtamtud jet do centra na kole? Co to je za volovinu?

        • Jezděte si jak chcete. Já bych se rád dostal z židenic do centra na kole po křenový, aniž by mě někdo přejel autem. Taky nevím, proč nesmím přes den jezdit centrem na kole, to jsem jako nebezpečnější než šaliny nebo auta, kterých tam jezdí na výjimku více než dost? Krno je fakt peklo.

          • Na kole jste méně slyšet, jedete určitě rychleji než auta a většina chodců vás tam nečeká, takže ano. Já proti cyklistice nic nemám, ani poroti té po městě. Jen mluvím o tom, že jet do práce a z práce nakole v kvádru a do kopce je jednoduše nepraktické (a máte pravdu, že v Krně i značně nebezpečné), proto to jednoduše lidi nedělají. Nedovedu si ale představit, kolik by město stály stavební úpravy, aby v Krně mohly být cyklostezky jako v Utrechtu (tzn. jízdní pruh pro auta, pak dva metry široký pás, na kterém parkují kola, jsou zastávky, odpadkové koše apod., pak metr a půl široký pruh pro kola, potom teprve chodník a po něm domy; vše stavebně oddělené).

            • Jedu určitě rychleji? Nejedu, nejsem prase a nechci nikomu ublížit. Jet v kvádru je možná nepraktické pro vás, ale mi to nevadí, ale děkuji za vaši starost. Nevím jaké město těmi několika metrovými pásy popisujete, ale takhle to nevypadá skoro nikde, pruhy se prostě uzpůsobí podle možností dané komunikace. Stavebně oddělené jsou taky málokde. Obvykle stačí vyznačený pruh na vozovce, záleží na konkrétní lokalitě.

              Ale ano, určitě je vždycky jednodušší hledat důvody proč něco nejde než obráceně. Zvláště v Česku je to velmi populátní disciplína. Takže gratuluji.

              • Dobře, Vy možná rychleji nejedete, ale prasat, co v centru mezi lidmi kličkují se sluchátky v uších a neohlížejí se za sebe a nevidí ty vyplašené lidi, jsem viděl ažaž. Pokud jezdíte do centra z Židenic, pak rozumím tomu, že jízda v kvádru Vám nevadí. Bodejď, vždyť jedete kousek. Až budete jezdit z větší vzdálenosti přes dva kopce a dojedete do práce bez sprchy zpocený jak vrata od chlíva, pak se o tom můžeme bavit.
                Co se popisovaného města týče, tak, světe div se, popisuji Utrecht, ve kterém už dva měsíce bydlím. Na to, abych si všiml, jak tu vypadají ulice, mi to příjde celkem dost. Samozřejmě, že ne všechny ulice vypadají tak, jak je popisuji. Spousta jednosměrek a malých uliček žádné cyklostezky nemá a vjezd cyklistů je tam zcela normální oběma směry. Ale ulice, které by se vytížeností i velikostí daly rovnat ke Křenové, jsou opravdu stavebně upraveny dle mého popisu. Neříkám, že to u nás nejde. Jen narážím na to, že takto robustní investice by se se současnou mentalitou lidí nevyplatila, ač bych ji sám rád uvítal. Ale dokud máme ty kopce… zajeďte se podívat do Břeclavi – tam je cyklistů spousta. Ale proč? Protože je to placka. Jako Utrecht.

                • Když budu bydlet přes dva kopce a nebudu chtít přijet do práce zpocený tak nepojedu na kole, tady přece nikdo nikoho nenutí jak má kam jezdit. Mně vadí, že když mám auto, tak se mnou městská infrastruktura počítá, s kolem ne. Na auto dostanete klidně výjimku pro vjezd do centra, s kolem to nejde – je to asi moc nebezpečný. Že jezdí někteří cyklisti jako idioti o tom žádná, stejně jako někteří automobilisti, přece nebudeme na všechny uvalovat proncip kolektivní viny. Že je Líšeň v kopci přece není argument proto, aby v židenicích, brně střed nebo v krpoli nemohly být cyklostezky. Nakonec už existují i elektrokola.

                  • To máte pravdu. Holt chce to jednoduše změnit mentalitu lidí. Občas si představuju, co by se stalo, kdyby se najednou prohodilo obyvatelstvo Brna a Utrechtu. A myslím, že s tím, jak Utrecht vypadá a že je prostě normální jet do práce na kole, by si na to Brňáci rychle zvykli. Jen nevím, co ti chudáci z Utrechtu v Brně.. :D

                    • Podle mě je hloupost tvrdit, že je nutné první změnit mentalitu. Jak to chcete udělat? Stavět osvětu na tom, že by lidé měli jezdit na kole, ale zatím nemají kde? Něco jako: “jezděte na kole, a až vás bude dost, možná vám Brno postaví cyklostezky”. Jde o investici, která by se Brnu vyplatila. POdle mě je daleko jednodušší potom tvrdit lidem: “jezděte po cyklopruzích, protože je máte tady tady a tady…”
                      Když jedu po České (v době kdy ještě můžu, tedy mezi 17.00 – 9.00 hodin) se na mě lidé ohlížejí a občas zaslechnu něco jako “co to jede za blázna, na kole, tady..?” A přitom nejedu rychle(ale nedivím se že když se kolem chodce mihnu na vzdálenost půl metru, že se lekne). Stačila by jediná ulice vedle, kde bude mít cyklista povolený vjezd a může spokojeně pokračovat přes svoboďák CELÝ DEN, tak se s radostí České vyhnu.

                    • a mentalitu lidi zmenime jak? no prece tim, ze jim infrastrukturu k preprave na kole n.e.u.z.p.u.s.o.b.i.m.e.
                      :)

                  • Utrecht je sice placka, ale lidé na kolech jezdí i ve městech, kde jsou kopce. Například v takovém kopcovitém Zurichu najdete mnoho cyklistů a cyklistek na cestě do práce a to znamená v saku či podpatkách. Očividně kopce nikomu nevadí a nejsou překážkou. U nás v Krně se člověk propotí spíš ze stresu z projíždějící šaliny za zády (krásný příklad Táborská). Kopce nejsou tím hlavním problémem.

                • ja jsem teda po Utrechtu taky chvilku jezdila a jezdila jsem i po ne tak siroke ulici, kde proste chodci byli zvykli na cyklisty. Takzeo tazka je v pristupu, kdyz umoznime a povzbudime lidi, aby jezdili do prace na kole, tak jich bude cim dal vic. Ano, mate pravdu mezi cyklisty se najdou i prasata, ale mezi chodci, svete div se, take a uprimne si myslim, ze takovy cyklista si rozmysli, jestli bude lekat chodce a riskovat tak i vlastni pad z kola. Takze staci se naucit koukat kolem sebe a dat o sobe vedet, coz plati pro cyklisty, chodce i ridice.
                  Ja jezdim do prace z Obran do centra a jsem moc rada, ze muzu po cyklotrase (i kdyz momentalne velka jeji cast je ukryta pod bunkama stavaru a rozkopana, hadice vsude, kam se podivas), jen ten Cejl plny der a kanalu a kanlku bez poklopu je peklo. A prevliknout se da i v praci. ;-)

              • přesně jak říkáte v posledním odstavci!!!!!

    • KOncepcí existuje několik, dokonce i jedna která se dá použít od od sdružení Bicybo. Ovšem není (politické) síly, která by dokázala je realizovat. Za rok jsou 4 volby, určitě ti v některém volebním programu bude, možná ve všech.

    • jakmile budou cyklostezky, tak prijdou i cykliste. a casem i pelotony. uvidime.

  • Astaroth

    Clanek super, ale zrovna to nadrazi mi prijde jako nejaka moderni hruza. Oni i v tech prijemnych mestech na zapade se nezinyruji bourat historicke stavby z 19. stoleti jako ruzna nadrazi a kasarna a dat prostor ruznym modernim designerum sklenenych krabic.

  • Onder Romanka: proc neuvidime? Protoze neco lide nedelaji jeste neznamena, ze nezacnou. Vzdyt nikde to neni “od vzdy”…

    • onder romanka

      Omezit vjezd automobilům do (klidně i do širšího) centra, stavět P+R na okraji města, zbavit se heren s tím vším souhlasím, jen s tou cyklistikou je to v Krně kvůli geografickým poměrům trochu složitější. Cyklostezky by se měly budovat tam kde je rovina a budou využívány rovnoměrně (od centra směr krpole, židenice, jih, podél svratky a svitavy…) na kopec nikdo ve velkým prostě jezdit nebude a radši sedne na mhd a vyveze se, což zase způsobí problémy v mhd, protože šalina plná kolařů v odpolední špičce není zrovna žádoucí jev

      • Dovolim si nesouhlasit..
        jak zde jiz bylo receno, pokud neco neexistuje neni zajem o to to vyuzivat. To neni pravda. At uz to plati pro rust snowparku v ceskych horach, ci pro staveni cyklostezek. Pochazim z oblasti, ktera je asi stejne rovinna a kopcovita jako Krno a okoli..a uprimne..kdyz se stavely prvni cyklostezky u nas, vsichni nadavali, kdo se na kterem urade zblaznil, kdo na tom bude jezdit, ze to jsou vyhozene penize.. dnes se ty rovinatejsi pouzivaji k inline brusleni a ty kopcovitejsi zustavaji domenou cyklistu..ti ale nemarni a nemaji problem se pres par kopecku vydat do okrasniho mesta i ze vzdalenejsich okolnich obci v lete na kole. Dnes je doba, kdy kazda domacnost setri a je nutno dodat, ze podpora cyklistiky je v zahranici, ci jinych oblastech CR podstatne vyraznejsi, nez v Krne. A to prosim mluvim jako necyklista.

      • Já tedy také nesouhlasím… jako kolaři se mi do kopce bude lépe šlapat po stezce, než po čtyřproudové silnici (například Úvoz). Nicméně jakožto extrémnímu městskému kolaři je mi celkem jedno, jestli jedu po chodníku, jednosměrce, čtyřproudovce nebo stezce, nevadí mi ani blátivá pěšinka kudy chodí jen pejskaři, bezdomovci a extrémní městští chodci.

        Jedu tak, abych nepřišel k úhoně já ani mé okolí.
        Nějakou významnou změnu nežádám.

        I přes můj možná cyklopunkový přístup chápu, že jsou jedinci, kteří chtějí jezdit na kole i bez zbytečného adrenalinu. Leč ten u tohoto způsobu dopravy bude vždy. Jelikož bydlím poblíž krněnské “cyklo-dálnice” stezky číslo jedna, vím moc dobře, co jsou někteří cykloidioti schopní dělat, když jim to zrovna jede z kopce a oni nemusí chvilku šlapat.

        A nejvíc ze všeho mi vadí cykloidioti, kteří si myslí, že když je u chodníku značka s kolem, tak že to patří jen jim… moc dobře si tu naši “cyklodálnicu” pomatuji jako jednu z mnoha blátivých cest, kde převládali právě ti výše zmiňovaní chodci a drobné zvířectvo.

  • Jak píše romanka, s těmi cyklostezkami a cyklisty obecně to není tak jednoduché. Ano, v Utrechtu skoro všichni jezdí na kole. Ano, i v centru. Ale skoro nikdo tam nemá takové kolo, aby se mezi chodci mohl prohánět třicítkou (a když má, tak to jako mnoho idiotů v Krně nedělá). Ty vergly, na kterých tu lidi mnohdy jezdí, jsou rády, že se nerozpadnou za jízdy. A propos – až bude Krno na stejné placce jako Utrecht, pak se můžeme bavit o tom, že lidi dostaneme na kola. Dokud ale budou muset jezdit na Vinohrady, do Lískovce nebo do jiných vysokohorských destinací, pak, jak psal romanka, pelotony cyklistů nikdy neuvidíme. Bohužel.

    • Jenomže, Brno není jen na Vinohradech a v Lískovci. A jak jsem psal výše, když bude kde jezdit je teprve možné šířit osvětu.

    • presne tak, a do ty doby je nutny to lidem s kolama poradne vosolit i v krpoli, na starym brne a vubec vsude, kde to nejni do kopce! :P

    • Já vás snad chápu. Ostatně to že oni mají kolovraky a tu jsou lidi na závodnických kolech bude také tou kopcovitostí. Kdyby v Utrechtu měli kopce, tak by taky možná měli kola, která se nerozpadnou, když trochu zaberou.

      Jinak ale chápu i kolaře, kteří žádají trochu pozornosti v rovinatých lokalitách.. pokud si můžete půjčit kolo, nebo ho máte, doporučuji například projet novou cyklostezkou co vede k těm jižním šopinghangárům, kde nikdo nebydlí a zkuste se od tam vrátit jinou cestou, než tou, kterou jste tam přijel.. třeba přes Modřice.

      To je opravdu ten pravý krněnský cyklozážitek!

  • Mešta plešta

    žít brno je nějaký centrálně plánovačský projekt wannabe sociálních inženýrů zhrzených, že není po jejich? setkávám se s tímto webem dnes poprvé a přijde mi to tak.

    • Stavět v centru garáže a zakázat cyklistům vjezd do centra, to centrálním plánováním není? Když se má něco dělat pro auta je to kapitalismus, když pro cyklisty, tak je to socialismus? lol

    • Áno bohužiaľ, sociálnym experimentom sa snažia dokázať to aby sa v meste neprekračovali limity smogu, čo by mohlo neblaho vplývať na zníženie pľúcnych ochorení.
      Dokonca sa častokrát dožadujú slobodného prístupu k informáciám. V ich guerillovej taktike je dosiahnutie regulácie každej druhej putiky v ktorej sú automaty. Viete si to vôbec predstaviť? Brno bez automatov? Brno kde nádraží ostane v centre? Brno kde budú cyklopruhy dlhšie ako 100 metrov? Ja teda nie. Preč s žítbrno! Nech žije UmřítBrno!

  • do prace s vama.

  • Já to neumim, ale lepší jezdit šalinou po lese – než kolem po betonu.

  • Argument, ze v Brne to nejde, protoze je kopcovite, neobstoji. Staci se podivat do danskeho Aarhusu, kde to take slo. http://sheffieldcyclechic.tumblr.com/post/839888729/aarhus

    Mimochodem vedeli jste, ze existuji take elektrokola? ;-)

  • Leonid Brežněv

    O víkendech a po 17. hodině do centra mohu. Přitom je tam v tu dobu často také plno. Umělý problém. radní by se měli podívat na cyklostezky v Prostějově, Olomouci… zase nedělejte z brna nějaké velehory, je to především údolní město s několika sídlišti v kopcích.

  • Krewski von Hochstein

    Srovnavat rozptylove podminky vyfoukaneho primorskeho mestecka a jen z casti otevrene kontinentalni kotlinky … ?

  • prosímvás, brno není na žádných ohromných kopcích. proberte se. já se pohodlně na kole dostanu takřka všude, kam potřebuju. jediný problém je nedostatek cyklostezek, což má za důsledek to, že cyklisty nenávidí pěší i motorizovaní pohybovatelé, protože jim přijde, že jim cyklisti berou písek z jejich pískoviště (a někdy mohou nabýt dojmu, že je mlátí kyblíčkem po hlavě). pokud by bylo víc cyklostezek, takovéto problémy nikdo neřeší. víc cyklostezek = větší spokojenost pro nás všechny.

  • Martin Hajný

    Zkuste se zamyslet, zda by to, že někde cyklostezky mají a někde ne, nemohlo být mírou zdanění a menšími ztrátami při přerozdělování rozpočtových peněz. Parkoviště staví obvykle soukromé subjekty, které na tom obvykle posléze vydělávají. Autaři platí vyšší daně v důsledku nákupu benzínu. Kolaři by chtěli komfort, ale ruku na srdce, kdo z vás je ochoten za něj zaplatit? Neříkám, že máme více danit, naopak méně, ale placenému užívání cyklostezek bych se nebránil. A nakonec článek nebyl jen o těch kolech ;-)

    • to je nesmysl. víc kol = ulevit životnímu prostředí, provozu aut ve městě, znamená to celkově kvalitnější život ve městě pro všechny jeho obyvatele i lepší svět pro naše potomky. jako příjemný bonus je zde ta část, kdy ten, kdo jezdí na kole, nenásilnou formou sportuje, šetříme tedy i naše zdravotnictví (nezdravý životní styl lidí stojí stát daleko víc peněz, než jsme ochotni si připustit). navíc často opravdu stačí jen udělat pruh navíc na existující silnici.

      • Jenže to, vážená Hanko, není odpověď. Je úžasné, že jízdou na kole ulevím životnímu prostředí, ale to třeba jízdou v trolejbuse taky – pokud to srovnávám s jízdou v autě. Vtip je v tom, že to není zadarmo. Fascinuje mne, že milovníci cyklostezek v Brně už dávno nezaložili třeba veřejně prospěšnou společnost, nezačali sbírat peníze a nezačali sami cyklostezky budovat, když je to přece tak snadné, jak tu tvrdíte. To je furt plno keců o občanské společnosti, ale jak dojde na konkrétní řešení, jako když střelí do vrabců.

        • jenže oni by je dávno už “budovat” začali, kdyby mohli. Vtip je v tom, že pokud jakože nejsou peníze na cyklostezky, stačilo by celým městem vyznačit! I slavné poříční “cyklostezky” např. část v Bystrci mají úseky, kde cyklista (je zde ale slabý provoz) sdílí prostor s automobily. Dále je plno chodci málo využívaných chodníků, které by stačilo označit jako “smíšené stezky pro chodce a cyklisty”- takto to funguje skoro na všech krněnských “cyklostezkách”. Něco se snad konečně začne dělat, jako zobousměrnění některých jednosměrek pro cyklisty. I to je krok vítaným směrem… Realita je taková, že cyklisté jsou nucení neustále porušovat (ve snaze najít přijatelný kompromis mezi dopravními předpisy a pocitem osobní bezpečnosti) a tento (do značné míry tolerovaný stav) je dost frustrující. Typický český jev, bezohlední řidiči automobilů se také cítí oprávněni porušovat dopravní předpisy (často na zelenou přechod raději obezřetně rychle přeběhnu)- jenže na rozdíl od cyklistů co občas z nutnosti a ohleduplně používají chodník, řidiči tímto jednáním přímo ohrožují životy všech!

          • …a ovšem, rozdíl mezi řidiči automobilů a “řidiči” kol je ten že: automobilisti mají perfektně vybudovanou a fungující síť. Kdežto “řidiči” kol jsou zranitelnými a nevítanými účastníky (ze strany aut) silničního provozu, s mizerným nebo žádným zázemím.
            Jednou jsem Vídni (která má z krněnského pohledu perfektní a luxusní cyklostezky) šel pěšky po cyklostezce (s odděleným pruhy po cyklisty a pěší, v Krně nevídaný jev) a na chvíli omylem “zabloudil” z pruhu pro chodce do pruhu pro cyklisty. A hned druhým projíždějícím cyklistou jsem byl zdvořile, ale důrazně napomenut… Es ist Radweg, bitte!

            • Pekna socialisticka demagogie. Ridici automobilu vse velmi tvrde plati ve spotrebni dani, dalnicni znamky, povinne ruceni etc. Pokud odvadite podobne castky za vyuzivani kola, tak prosim.

              • Jenže důsledky jejich automobilismu platíme všichni v kvalitě života = zvýšenými výdaji na zdravotní a sociální pojištění v důsledku vyšší nemocnosti obyvatelstva. Mimo to MHD je dotována státem, tak proč ne cyklostezky?
                Jakým právem motorista znečišťuje můj vzduch, mě spotřební daň neplatí, a myslím si že být zdraví je lepší než být bezplatně nemocný, i kdyby nakrásně spotřební daň a a mýto opravdu stačila na výstavbu a údržbu silnic a nepřímo tak přispívala na zdravotnictví a nemocenskou.

  • Nejrychlejší cesta k cyklostezce je postavit si ju sami, ja na kole moc nejzdím, ale půjdu vám pomoct, třeba nalajnovat pruhy:). Takže, založil už někdo sbírku na krněnský cyklostezky?

    • Tak toto je velmi, velmi nebezpečná myšlenka. Dovolím si tvrdit že přímo komunistická a snowboardově levičácká…

      Lajnovat pruhy pro kola jen tak, to je nebezpečné zahrávání si, takto by to nešlo…
      Odporuje to zákonům volného trhu! Poškozujeme tím stavební firmy, které dávájí práci a stabilizují pracovní trh. Při oficiálních stavbách si musí vyběhat ta povolení a výběrová řízení aby vše bylo koncepční a správné. Svévolné lajnování je levičácké a chybné…

      Takové myšlenky jsou špatné, špatné, špatné….

      • Lajnovat pruhy pro kola na existující komunikaci neřeší nic. Mimo jiné proto, že to zužuje pruh pro auta a MHD, což je v Brně obecně docela problém, zejména pokud nestačí ani obligátní dva pruhy, neb v pravém obvykle vždy stojí nějaká dodávka či osoba údajně provádějící nakládku a vykládku zboží (netřeba chodit daleko, stačí třeba na Konečného náměstí).

        Budete se divit, ale vyzkoušel jsem si na sobě všechny typy přepravy: auto, kolo, mhd. Do centra se nevyplatí jet autem, protože není kde zaparkovat. Jízdu z okrajových čtvrtí do centra na kole nedoporučuji ve špičce, protože je dost obtížné kličkovat mezi auty, šlapání kopců rovněž není nic příjemného. Hardcore je to v zimě na neudržovaných chodnících, případně mírně udržovaných silnicích.

        • lajnovat pruhy na existující komunikaci má smysl prostě jen tam, kde je na to prostě místo. Ale pokud někde lze vyznačit sdílený pruh pro MHD a cyklisty (což znatelně zvyšuje pocit osobní bezpečnosti), proč to nejde třeba na ul. Opuštěná od železničního podjezdu (z cyklostezky podél Svratky je tam odbočka vlevo) a je tam zvláštní pruh pro MHD, ale ne už kola; a málo frekventovaný chodník. Asi proto, aby kola nemohli pohodlně a bezpečně do centra (na Zvonařku je to tam ze Svratecké cyklostezky totiž opravdu kousek) Město které podporuje ekologickou dopravu, by tam dávno mělo smíšený pruh pro MHD a kola; nebo mnohem lépe smíšenou cyklostezku (vznikou úpravou chodníku)…

  • Když jsem studoval v Krně, navzdory autodopravě jsem cestoval na kole. Člověk se musel obrnit odvahou a opatrností.
    Přesvědčil jsem jednou kámošku, ať jede se mnou a od té doby se bojí jezdit ve městě na kole… Krno dosáhlo dílčího úspěchu.

  • Jezdil jsem několikrát do práce z Lesné do Heršpic a dá se to i v ranním chladu, jen chtít ráno nasednout:-) Ale co mě od tohoto způsobu dopravy odrazuje, je právě úroveň cyklostezek, které často spočívají jen v úmístění značky na blátivou cestu a dále překračování čtyřproudových silnic, kde nejsou ani prihy pro cyklisty, natož semafor. Situace je opravdu tristní a odmítání cyklodopravy zde spočívá jen v mentální zaostalosti – bohužel. Každý si myslí, že má auto a je král, ale jen chudák, který jezdí ráno do práce a večer domů a nezná nic jiného než ucpané silnice…

  • Vasil Mohoryta

    Dávej pozor, máte hotové cyklostezky…

  • Vidím, že nejzajímavější z celého článku pro většinu z Vás byly cyklostezky..

  • Zavedl bych poviný ručení pro všechny účastníky provozu na všech veřejných komunikacích. Začal bych cyklistama, pokračoval inlinebruslařama a nakonec by na řadu přišli chodci.

  • nechápu proč už se v Krně něco neudělá pro nás co se chceme autem dostat třeba na Svoboďák, já se do města nedostal už několik let. (10ti minutovou jízdenku už nemáme, ta co je po ní stojí cca půl miliónu, na kole mě vždy sundali Měšťáci hned na Masaryčce-že prý až za 5 minut-to odbije 5tá…) !!! tak honem – vytrhat koleje a další pruhy pro auta!!!

  • Prinz Eugen

    Na kole stejně jezdí akorát neúspěšný nemajetný nýmandi… Slušnej člověk má auto a v nejhorším případě jede MHDčkem, protože si do práce nemůže dovolit přijet smrdící jako sokolská žíněnka. Zatímco nezaměstnaným cyklosockám ve vybírání popelnic zápach nebrání…

  • Problém je také v tom, že cyklista v Krně (kromě slavných cyklostezek kam může všechno) bývá mnohem často vnímán jako blázen nebo exot. Komu by se chtělo např. do centra od Mendlova nám. po rušné silnici Úvoz? Existuje mapa doporučených cest na http://www.opencyclemap.org/ dostupná i na http://www.brnonakole.cz a pokud jedete někam, kde to neznáte, vyplatí se nastudovat si cestu. Naštěstí v Krně nejsou jen ulice Olomoucká, Úvoz, Křenová a spol., ale spousta málo frekventovaných silnic (často jednosměrných). Tedy v našem případě z Mendlova nám. nemusíme po Cejlu ale vrátíme se malý kousek ulicí Hlinky směrem k výstavišti, je tam odbočka u pivovaru a pěšina v přírodním prostředí (něco jako lesík), poté kolem garáží a málo frekventovanoou silničkou se (ve směru Cejlu) dostaneme k ul. Tvrdého. Jiná varianta podél Cejlu je pod Špilberkem ul. Pellicova a ještě jiná na Žlutý kopec (nad pivovarem po betonové stezce doleva atd.). Dále do centra třeba kousek Údolní, kolem Obilního trhu, Gorkého, Arne Nováka a dojede se k ul. Veveří a odtud je to už kousek k slavnému (a kupodivu dosti dlouhému úseku “cyklostezky” Botanická-Chodská (končí na ul. Dobrovskému). atd. ve výsledku se hlavní silniční tahy nemusí využívat vůbec nebo jen velmi krátkodobě.
    Stačilo by vyznačit, někde spojit, malé úpravy, vhodné málo frekventované chodníky přeznačit na smíšené “cyklostezky”. Když to jde podél Svratky-Svitavy, proč ne jinde…

    • Takže, jestliže města v západní Evropě podporují a uznávají kolo jako rovnocenný a přínosný dopravní prostředek, viz.
      http://prahounakole.cz/2012/05/cyklisticka-doprava-se-vidni-vyplaci/
      strategií Krna je váhavá, liknavá podpora pouze rekreační cyklistiky (t.j. po “cyklodálnících podél řek se co nejrychleji dostat z hlučného města někam do přírody)
      A kdyby nemělo kolo jako dopravní prostředek co má co pohledávat na silnicích oporu v zákoně, radní by ho vyhláškou nejraději zakázali. Prostě s kolem se nepočítá, a to je rozdíl mezi Krnem a civilizovaným Německem, Rakouskem, Holandskem …

  • Guru Of The Bridge

    Krasny clanek. V Utrechtu jsem studoval, tamni uroven cyklo-mobility je uzasna a Krno by uvazlivou politikou mohlo mnozstvi cyklistu v ulicich (resp. na stezkach) minimalne zdesateronasobit. Vymlouvat se na Vinohrady, Lisen ci Bystrc je alibismus; velkou cast Krna lze projet bez nutnosti prekonavat takto velka prevyseni.
    Pouze jedna oprava pro nektere diskutujici: V pesi zone centra Utrechtu je jizda na kole kvuli mnozstvi chodcu zakazana a tento zakaz je pres den dodrzovan a vynucovan policii. Pozde vecer a v noci, kdy je chodcu minimum, uz to nikdo neresi.

  • Na cele reportazi me zaujala jina vec nez cykliste. Jakto ze nemaji v centru zadne herny ? To je urcite nejaky zasah proti svobodnemu podnikani, vyssi prumerna mzda by jiste motivovala k vyssi navstevnosti heren. To je opravdu ukazka zaostaleho mysleni a prilisnych regulaci na spatnem miste. Jak tam vubec mohou zit. Ostatne podobne zaostale jsou napriklad i Kosice, tam jsem v centru nasel pouze jeden jediny podnik s napisem “Herna” a to jeste tak nenapadny, ze by si ho nikdo skoro nevsiml. To je obraz skutecne chudoby, nemaji ani na blikajici displeje.

  • To jsou fakt Češi/Moraváci schopní se dohadovat o tom, jestli má cenu zpřístupňovat centra měst cyklistům? Na to nemusí jezdit do Utrechtu – jestli chtějí důkaz, že i naši lidé v případě funkčních cyklostezek skutečně jezdí na kolech v kvádrech i v sukničkách a botičkách s podpatky, nechť ráčí navštívit Mechov nebo Perníkov.
    A postupně už se lepší i šance pro přes-tři-kopce dojíždějící, aby v práci nesmrděli – velká část zaměstnavatelů má v práci sprchu a možnost se převléct.
    Pokud jde o výdělek nebohých developerů za parkování – v Hradci na nádraží už je možnost zaparkovat za peníze i kolo. :) )

Leave a Reply to hanka


Další zprávy

  • Zajímavosti

    Match Day: Jets end highway trip, pre-Christmas timetable in Brooklyn

    JETS Sport NOTESSaturday’s GameThe Winnipeg Jets engage in their closing match prior to the Christmas break and finish a three-game street vacation on Saturday versus the brand new York Islanders…The Jets dropped 2-1 inside of a shootout on https://www.unionjets.com/winnipeg-jets-jersey/kyle-connor-jersey the Boston Bruins on Thursday and so are 1-0-1 over the vacation so far…Just after the Christmas break, the Jets entertain the Edmonton Oilers on Dec. 27 and these very same Islanders on Dec. 29.Division LogjamWith a acquire tomorrow, the Jets will, at the very worst, head in the Xmas break that has a share with the guide atop the Central Division together with the St. Louis Blues and Nashville Predators…Heading in the closing working day in advance of the split, the Jets are cla sified as the hottest crew among the trio with details in three consecutive video games, though Nashville has lost back-to-back game titles and St. Louis has shed a few in the row…Equally in their losing streaks began with lo ses to the Jets.Heading into the BreakThe Jets will enter the Christmas split with their very best file because relocating to Winnipeg in 2011…Looking again, the Jets really are a mixed 13-13-3 in their 5 video games in advance of the Xmas break within the very last seven seasons…The Jets can get their ultimate recreation before the break in back-to-back seasons with the initially time considering the fact that 2011 having a win tomorrow. Facing the EastThe Jets facial area an Japanese Convention opponent inside their very last two video games prior to the Christmas crack…The Jets are 5-4-5 against the Jap Meeting this time, such as 4-1-2 versus the Metropolitan Division…Winnipeg has gained 3 consecutive games against Metropolitan Division teams…Blake Wheeler prospects the Jets with eight details (3G, 5A) in seven online games from the Metro, while Mark Scheifele has seven points (2G, 5A) in 7 video games and Joel Armia has 6 details (2G, 4A) in 6 video games.Highway WinThe Jets have points in back-to-back street games for your first time in approximately a month…Tuesday’s get in opposition to the Nashville Predators finished a six-game winle s streak (0-4-2) within the highway for the Jets…Winnipeg’s preceding win to the road arrived Nov. 24 at ANA 4-1…The Jets went 7-3-2 of their initially twelve street games of the period in advance of the six-game winle s streak.Overtime Woes ContinueThursday’s decline in Boston dropped Winnipeg’s report to 1-6 in additional time and shootout games, which happens to be the second-worst overtime/shootout history within the NHL Dmitry Kulikov Jersey this season…Only the Buffalo Sabres have got a even worse document at 1-7…Winnipeg, Buffalo as well as the Vancouver Canucks are the 3 teams during the NHL this season having a lone overtime/shootout get.Middling DecemberAfter putting up the second-best report while in the NHL in November that has a 9-3-2 mark, the Jets have got a 5-4-2 record in December, that’s tied for 10th during the NHLDuring the previous a few seasons, the Jets have hovered around .500 in December that has a combined file of 17-17-3 due to the fact 2015…Winnipeg’s greatest file in December was 10-3-1 during the 2011-12 time, which is not going to be bested this season.December ProducersPropelled by 7 points in his 1st two video games in December, Blake Wheeler is tied for fifth in NHL scoring in December with thirteen points (3G, 10A) in eleven games, though Patrik Laine is tied for seventh with 12 factors (7G, 5A) in nine video games…Laine and Nikolaj Ehlers are amongst those people tied for 2nd during the NHL in goals in December with seven each.Laine Streaking Neverthele s AgainWith his intention from the Bruins on Thursday, Patrik Laine moved into sole po se sion of sixth in NHL goal scoring…The purpose also prolonged Laine’s target scoring streak to a few online games, marking the 3rd time this period he’s had a aim scoring streak of a few video games or more…In his https://www.unionjets.com/winnipeg-jets-jersey/nic-petan-jersey 109-game NHL job, Laine has six intention scoring streaks of three video games or more.

    Čti dál →
  • sport

    #CapsJackets Postgame Notebook: Two Hundo

    Two Hundo -Nicklas Backstrom picked a terrific time and energy to web the 200thgoal of his NHL job. With time winding down in regulation and the Caps tangled up within a 2-2 tie using the Blue Jackets in Columbus on Tuesday evening, Backstrom took a feed from T.J. Oshie and cranked a one-timer guiding Blue Jackets goaltender Sergei Bobrovsky to elevate the Caps right into a 3-2 direct with just 42.9 seconds remaining in regulation.The Caps held on to halt a short, two-game slide with out gathering any details, matching their longest this sort of dry spell in the period. In spite of falling guiding early, despite surrendering a slender guide late during the recreation, and regardle s of remaining tasked with two penalty killing mi sions in the 3rd time period, the Caps were in a position to say the 2 details at night’s stop, plus they were being equipped to try and do so without the Jackets acquiring even one level. Video: Caps 365 | February 6″It was a giant game for us,” suggests Caps goaltender Braden Holtby. “We take pride in bouncing back following lo ses, and wished to put collectively a much better, total match. I thought [Sunday against] Vegas was a phase in the proper path, and that i imagined we had been a lot better tonight.”I imagined [the Jackets] executed nicely, too. [It was] an extremely excellent hockey match. I feel they ended up determined and it confirmed. We matched it, and it developed superior hockey.”The two groups meet all over again on Friday in Washington and may get collectively later this thirty day period, on Feb. 26, in Columbus to conclude their season’s collection for 2017-18.”That was a little more in the playoff established feel that we want with our hockey club, and just how we would like to engage in the sport,” says Oshie. “They tied it up late, and it Matt Niskanen Jersey seemed like not a soul hung their head. We lined up with the future faceoff and absent we went. It is a good experience to acquire and with any luck , a development we will get likely below as being the online games get tighter in direction of the end from the period.”Backstrom will become the fifth player in Washington’s franchise heritage to achieve the 200-goal stage.Bounce back -Holtby was named the game’s No. one star just after he stopped 37 on the Jackets’ 39 photographs to earn his 27thvictory of the season. Holtby’s sturdy outing followed a hard start for that Washington netminder in Pittsburgh on Friday evening.Video: Caps Postgame Locker Home | February 6Holtby surrendered 6 targets on 33 photographs to your Penguins in a very 7-4 Caps reduction, and he was pulled from the third period of that contest, the fourth time this season that he was pulled in favor of Philipp Grubauer. Holtby has followed up every of those four stars with a victory in his subsequent outing, and he has restricted the opposition to two or le s tallies in each individual of those 4 game titles.”It was a thing which was instilled in me early, I suppose,” says Holtby. “It was 1 of those cla ses my father taught me, that terrible games come about and when you ought to be fantastic, when you choose to be excellent, you can’t have two within a row.”That’s just something that I have normally remembered. With this league where by there are so many video games, it is just that very little added which makes you focus and regroup and have again in your fundamentals. It is really just one of individuals items, you go out there and do the job and battle, and typically you get rewarded for that.”Holtby is tied with Nashville’s Pekka Rinne for 3rd from the NHL in victories. Tampa Bay’s Andrei Vasilevskiy leads with 31.”He was large, specially within the second,” claims Caps defenseman John Carlson of Holtby. “We failed to give [the Jackets] a great deal until we turned it about. But all of their po sibilities almost came off no-brainer, dumb turnovers inside our zone or in the vicinity of our zone. He stood tall and allowed us to get back ourselves and play quite a bit superior to the rest with the match.”You’ll Get Very little And Like It -Backstrom’s late strike enabled the Caps to gain a late victory in the road barn of the division opponent, snatching a practically selected standings level away from a workforce that’s chasing Washington within the standings.It can be the next time in le s than a month that the Caps have completed so; Jay Beagle’s target in Raleigh with one.3 seconds still left on Jan. 12 enabled Washington for getting outside of city with a 4-3 gain around Carolina, leaving the Hurricanes collectively pointle s and shocked at night’s close.While the Caps sit atop the Metro standings, they are only nine details crystal clear with the 2nd wild card playoff berth while in the Japanese Meeting. It truly is vital for Washington to maintain that hole as wide as it can.”Both groups ended up actively playing difficult,” suggests Caps coach Barry Trotz, “and you have right down to the last 3 or four minutes and you happen to be contemplating, ‘This is most likely gonna extra time.’”Right following the big destroy, the [kill gave us some momentum]. We came out with all the Backstrom-Oshie-Ovechkin line, plus they received us a crucial purpose ideal right https://www.unioncapitals.com/washington-capitals-jersey/andre-burakovsky-jersey after we experienced a handful of e sential kills. You may get momentum from your exclusive groups, and tonight we did.”According to Elias Sports activities Bureau, the Caps are the only group within the NHL with two go-ahead plans from the last minute of regulation this time.Movie: Barry Trotz Postgame | February 6Special Delivery -Coming into Tuesday’s recreation, the Caps had surrendered 4 power-play aims within their prior five penalty killing mi sions of their prior two online games, both equally lo ses.Going through a Columbus team which has the league’s worst energy enjoy inspite of currently being very hot (7-for-23, thirty.4% in past ten video games) not long ago, the Caps executed a set of clutch kills within the 3rd period of Tuesday’s sport. The first of people kills guarded a 2-1 Washington direct, and the second saved the Jackets from forging a one-goal direct of their po se s with hardly any time remaining in regulation.”It was actually e sential for us,” claims Oshie. “At instances, our penalty kill hasn’t been nearly as good as we a sume it to be, and that i imagine as good since it is usually. Tonight, we obtained tested in some important moments, as Dennis Maruk Jersey well as the fellas came up significant – a pair guys with some significant blocks and Holts with a few large saves. Which is vital to get that likely as we get to the tip from the time below. A superb penalty get rid of may be very important when it arrives down to the greatest time with the 12 months, and that’s the playoffs.”Washington also got a power-play intention from Carlson inside the initially as it cashed in on its lone electric power perform chance of your evening.Climbing The Ladder -Carlson netted his eighth purpose from the period and his fourth power-play objective of 2017-18. It absolutely was also the 22ndpower-play target of his NHL vocation, moving him one particular forward of Al Iafrate and into sole po se sion of eighth place all-time among the Caps defensemen. With 53 power-play targets in a very Washington sweater, Sergei Gonchar is Washington’s all-time franchise chief in vocation extra-man tallies by a blueliner.Quartet Of Helpers -Caps defenseman Christian Djoos recorded an a sist for your fourth straight video game, extending his job finest points and support streak to four.Seven Down -Tuesday’s match ended a extend of seven straight one-game highway journeys for Washington, which has a complete of 19 one-game journeys this season. The Caps came by means of that extend really properly, posting a 4-1-2 mark inside the seven games.From the Numbers -Matt Niskanen led the Caps with 23:seventeen in ice time Ovechkin led Washington with 8 shots on internet in addition to a dozen shot makes an attempt Tom Wilson led the Caps with five hits, and he netted his seventh goal with the time to match his single-season career most effective Jay Beagle led the Capitals with three blocked pictures.

    Čti dál →
  • Doprava

    Lined Up: Activity #31 vs Canadiens

    We are having it exterior tonight for that 2017 Scotiabank NHL 100 Typical and we have got the latest line-up information and insighter in the mentor just before the puck drops at Lansdowne. Just one alter from Wednesday and that’s the return of Alex Burrows who skipped his first sport of your time versus the Rangers this 7 days. To help make space, Nick Paul might be the extra forward this night.With his match roster finalized, Sens head coach Man Boucher shifts his consideration into the features tonight and it commences with rolling all of https://www.stylesenators.com/ottawa-senators-jersey/bobby-ryan-jersey his forwards continuously more than the study course from the video game.”That’s what we’ve been undertaking for that previous month,” shared Boucher with the media on Saturday. “We’ve been within the street and we’ve been likely with 4 lines. Everybody has become participating in so it won’t actually alter nearly anything.”Deployment is not the only depth the mentor will probably be taking note of around the bench this night and he discovered Ben Harpur Jersey the size of each and every change as a different likely menace to keeping his gamers warm.”Shift length is likewise a thing you need to glimpse for,” Boucher said. “Short shifts so you continue to be activated plus the subsequent men remain activated.”Tweet from @Media_Sens: #Sens mentor Boucher speaks along with the media just before the #NHL100Cla sic. pic.twitter.com/lx3mBcE9P2The good information is always that the forecast appears clear of precipitation tonight therefore the gamers shouldn’t be fighting towards far too much snow make up within the area as the recreation goes on. That does not signify the frigid temperatures are not heading to enjoy a factor in accordance to Boucher.”It is chilly air that you’re breathing and that’s different,” reported the coach. “I’ve been advised that is the hardest point to receive accustomed way too in an out of doors activity similar to this..”In GoalCraig Anderson (8-10-3) will begin in purpose for that Sens tonight at TD Put. Anderson picked up his to start with get within a minimal in exce s of per month on Wednesday evening from the Rangers and it is looking to safe back-to-back to the initial Matt Duchene Jersey time for the reason that team’s set of wins in Sweden.

    Čti dál →
  • Zajímavosti

    Strome Anticipating Breakthrough with Coyotes

    The big apple — Dylan Strome tries to not feel about his path into the NHL or maybe the achievement his friends have experienced there. It truly is continue to not easy to handle.The Arizona Coyotes ahead is definitely the only best ten decide from the 2015 NHL Draft who’s got however to establish himself inside the League.”I’m still endeavoring to prove which i belong and that Arizona manufactured the ideal decide on,” Strome claimed. The 21-year-old has performed in 28 NHL games; the opposite nine have each individual performed in at least one hundred fifteen, with 7 of these by now previous the 150-game mark, led by Calgary Flames defenseman Noah Hanifin (239), Edmonton Oilers centre Connor McDavid (209) and Buffalo Sabres centre Jack Eichel (209).McDavid and Eichel have been the top two picks, respectively. Hanifin was No. 5, at the rear of Strome and Toronto Maple Leafs ahead Mitchell Marner (159 online games).6 by way of ten were New Jersey Devils centre Pavel Zacha (140), Philadelphia Flyers defenseman Ivan Provorov (164), Columbus Blue Jackets defenseman Zach Werenski (155), San Jose Sharks ahead Timo Meier (115) and Colorado Avalanche ahead Mikko Rantanen (one hundred sixty five).Every single performed in a minimum of sixty seven NHL online games last period. Strome played in 21.”Hopefully in 5, ten years down the road people today will appear back again and say they did make the ideal choose,” Keith Tkachuk Jersey Strome said. “Time will explain to.”That time commences now for Strome.”My goal is usually to play 82 game titles in the NHL this 12 months,” mentioned Strome, whose brother, Edmonton Oilers forward Ryan Strome, was the No. five decide within the 2011 NHL Draft through the Big apple Islanders and have become a full-time NHL player in his next year within the League. “I do sense like I belong there.”The Coyotes want him to prove it, for the reason that they check out Strome being an elite prospect and a major bit of what they hope turns right into a championship core. They observed enough from him final year, his initially whole one particular like a skilled, to bolster their perception in him.Strome dominated in the American Hockey League, scoring fifty three points (22 plans, 31 a sists) in 50 game titles for Tucson. He concluded sturdy inside the NHL too, scoring 8 details (a few targets, five a sists) in Arizona’s final 10 games following obtaining recalled for your 2nd time March twenty.”Look, if he was a second-round decide and he is available in and lights up the American League, I do think everybody might be declaring this man is definitely an untouchable,” Arizona Normal Supervisor John Chayka explained. “He’s a (6-foot-3) Darcy Kuemper Jersey centre by using a good 12 months of profe sional (hockey) underneath his belt and he is made at each individual level. I see him like a truly very good participant.”Strome did not give the Coyotes significantly hope in his initial two NHL stints very last time.He experienced no points while in the very first two games with the time, both of those lo ses (0-1-1), and was despatched right down to Tucson. He returned for nine games from Nov. 28-Dec. sixteen and scored his initial NHL aim, but that was his only position. Arizona went 1-6-2.”Our whole crew was all over, so it felt like he didn’t have a fair shot,” Coyotes heart Derek Stepan mentioned. “But he played very well while in the minors and honed his skills. He conveniently could have shut the engines down and reported, ‘Poor me,’ but he uncovered how to use his talent set to achieve succe s so he could get that 10-game stint at the end of the year when he performed rather well.”Strome reported self-a surance was the difference for him while in the last 10 video games. He constructed it inside the AHL, where he aided Tucson go 33-13-4 in his 50 online games.”When I got up there, I just experimented with to perform the identical sport that i played in the AHL,” Strome claimed. “I kept seeking to get all those po sibilities. I was creating so many likelihood. I was within the puck. I felt Dylan Strome Jersey great. I felt very good about my video game. I eventually just realized that i deserved to be there.”The challenge to make it this period, specially for a middle, might be bigger for Strome.The Coyotes are further in the center with the addition of Alex Galchenyuk inside of a trade with the Montreal Canadiens. Additionally they have Stepan and Christian Dvorak. They re-signed Brad Richardson and po se s Nick Cousins available on the placement.”There will likely be quite a bit of opposition,” Head Coach Rick Tocchet stated.Strome explained he wishes to become a middle, the posture he’s performed his entire lifestyle and where he feels he can best a sist Arizona.”I sense like I showed final yr, the last ten games, which i could play it,” Strome explained.But Chayka and Tocchet see versatility as critical, so Strome could make the Coyotes for a wing. Strome explained he’d be Pleased with that.”He turned the corner previous yr a little bit, and that i would like to see him get away from the corner now,” Tocchet said. “I choose to see him get a straightaway and different himself.”

    Čti dál →
  • Skandál

    Struggle on the velocity demons

    BROSSARD – Paul Byron is well known for currently being certainly one of the fastest gamers within the Canadiens. Some might say he is as rapidly as a race car or truck driver. Not likely, probably, but on Wednesday, he got to spend the morning with one particular, as Mercedes driver Valtteri Bottas dropped via the Bell Sporting activities Sophisticated for any check out in advance of the weekend’s F1 race at Circuit Gilles Villeneuve. Maurice Richard Jersey The meeting was an opportunity with the two athletes to check notes and for Byron to present the Finnish racer a little peek to the everyday lifetime of a Montreal Canadien. And although Bottas could have found numerous a fast driver around the many years – like teammate and renowned pilot Lewis Hamilton – he still came absent dazzled by what Byron had to present.”Yes, he is so quick,” commented Botas, who named fellow countryman Saku Koivu as his favourite hockey player. “It was a major privilege for me to be around the ice on the very same time as him now. It had been definitely interesting.”The pair engaged within a sequence of worries – a skate-tying level of competition, a breakaway contest, a skating drill, plus a Zamboni race – which, in spite of some handicaps thrown Byron’s way, can have skewed a little more in favor of your hockey player. Bottas took all of it in stride.”No, it wasn’t fair, but in some cases life just isn’t reasonable. (laughs) I have lots of regard for these guys within the ice and their speed,” continued Bottas, who received the 2017 Ru sian Grand Prix on April 30, his very first career gain. “For us, it is a bit distinct than becoming quick about the tarmac, but I get pleasure from ice hockey.Even though the abilities troubles the pair https://www.stylecanadiens.com/montreal-canadiens-jersey/mats-naslund-jersey engaged in had been far more hockey-centric, Bottas even now managed to indicate off some stable hockey competencies, honed when he performed the sport expanding up until age fifteen. The native of Nastola, Finland – who mentioned he felt like a “kid within a sweet shop” dre sed up in full Canadiens gear – managed to roof a wrister in warmups, comprehensive a nifty saucer move around a car or truck tire and score a goal five-hole in the shootout level of competition, leaving his new friend and profe sional hockey participant impre sed.”It’s actually fun to determine another person who’s so dominant in his activity and to give him a glimpse into your day-to-day,” recounted Byron. “I was genuinely amazed at how very good he was around the ice. He skates effectively, shoots the puck rather well and for someone who hasn’t played in ten or 15 years, he was definitely very good. Undoubtedly much better than I am being a driver!”Now which the 27-year-old driver is nicely versed within the working day of the everyday living of the profe sional hockey participant, it’s going to be his switch to reciprocate, as Byron will check out the Mercedes workforce about the weekend to get a appear at the rear of the scenes. As well as the indigenous of Ottawa, ON understands who he’ll be cheering for when the pink starting off lights go off: Bottas.”When you are aware of an individual personally, it will give you something to view for and also to cheer for,” spelled out Byron. “It’ll be truly cool to view him while using the Mercedes staff.”He’ll give me a tour over the weekend, so I didn’t have much of the chance to discu s about his sport with him,” he continued. “I are aware that Components one is actually a ton with regards to the psychological game. In order to get it done at people speeds, it is really one thing truly distinctive and i’m thrilled to discover it.”It’ll probably arrive as a reduction for the Zamboni drivers for the Bell Athletics Sophisticated that Byron are going to be maintaining Bottas busy this weekend. The ultimate obstacle with the morning concerned the Hab looping all around the rink and racing Bottas within the Zamboni. The F1 driver looked like a all-natural to the mammoth ice cleansing device, and – if not for his busy schedule – might’ve identified himself a whole new gig.”It’s a bit distinctive than my automobile. It had been the very first time I basically drove it,” recalled Bottas. “I loved it. I didn’t realize it could do donuts, nonethele s it did!”Video: Valtteri Bottas can take a Zamboni to get https://www.stylecanadiens.com/montreal-canadiens-jersey/serge-savard-jersey a spin around the ice

    Čti dál →
  • Ekonomika

    Blue Jackets Encourage Kathryn Dobbs To Sr Vice chairman, CMO

    The Columbus Blue Jackets have promoted Kathryn Dobbs to senior vice-president and chief marketing and advertising officer for your Countrywide Hockey League club, President Michael Priest introduced now. Dobbs has served as the club’s vice-president of group development and executive director of the Columbus Blue Jackets Foundation because February 2015.”Kathryn has a tested background of controlling succe sful advertising, communications and fundraising campaigns,” reported Priest. “She provides a pure means to make potent partnerships and demonstrates an awesome comprehension of our fans’ dreams and partners’ objectives. I am excited to po se s her direct our efforts to increase our model, broaden our fanbase and combine our collective marketing initiatives.” Dobbs, who’ll report directly to Crew President Michael Priest, joined the busine Riley Nash Jersey s in February 2015 as vice-president of neighborhood progre s and govt director in the Columbus Blue Jackets Basis. The foundation has seasoned record-breaking advancement throughout her tenure because it has awarded over $1 million to community charitable and youth hockey companies in every single in the earlier 3 grant cycles to force the Foundation’s cumulative a sist of youth health and fitne s and wellne s initiatives in central Ohio to $10.four million since its inception in 2000. The team’s community courses have also doubled its acce s around the past a few yrs and now aid in exce s of 200,000 neighborhood youth.In 2017, Dobbs was acknowledged like a “40 Under 40″ choice by Columbus Enterprise First. That same year, the inspiration gained the Remarkable Foundation Award with the Affiliation of Fundraising Profe sionals Central Ohio chapter https://www.stylebluejackets.com/columbus-blue-jackets-jersey/markus-hannikainen-jersey . In her new function, she will oversee the club’s advertising and marketing, electronic Markus Hannikainen Jersey media, communications, local community advancement, function presentation and federal government relations initiatives.Dobbs graduated by using a BBA in internet marketing with the University of North Ga and it has extensive marketing and advertising communications knowledge in both of those the for-profit and not-for-profit sectors. She came into the Blue Jackets following serving as vice-president of philanthropy for YMCA of Central Ohio. She invested an extra twelve decades as being a senior-level YMCA govt in several places close to the state, executing nationally and internationally regarded advertising and fundraising campaigns, at the same time as establishing and executing multi-channel conversation campaigns and high-profile gatherings. Working with area YMCA’s and Y-USA, she spearheaded the organization’s manufacturer transformation for YMCA camps throughout the region.

    Čti dál →
  • Tiskové zprávy

    Stars to host 2020 Bridgestone NHL Winter season Basic at Cotton Bowl Stadium

    FRISCO, Texas –The National Hockey League and the Dallas Stars introduced today that the club will host the 2020 Bridgestone NHL Winter Cla sic at Cotton Bowl Stadium in Dallas, Texas on Jan. 1, 2020.The contest will mark the primary NHL regular-season out of doors activity with the Stars. The game proceeds the custom the League proven in 2008 of web hosting a regular-season outside recreation within the onset on the new calendar year, while using the 2020 edition marking the 12-year anniversary on the first NHL Winter Cla sic in Buffalo. Dallas’ opponent for that 2020 Bridgestone NHL Wintertime Cla sic are going to be declared at a long term date. “The whole Stars organization is honored for being selected from the NHL to host the 2020 Bridgestone NHL Wintertime Cla sic,” Dallas Stars operator Tom Gaglardi mentioned. “Cotton Bowl Stadium is https://www.modishstars.com/dallas-stars-jersey/jamie-benn-jersey one of the most iconic and recognizable sports activities venues within the U . s .. For just about a century, the stadium has hosted premier sporting gatherings and it has showcased a few of the best players to ever to play their sport. The town of Dallas as well as entire Dallas-Fort Worthy of Metroplex has become a place for the world’s most important sporting functions and hosting the NHL Winter season Cla sic will keep on that development. We are going to have a exclusive opportunity to showcase the growth of your video game of hockey in Texas throughout the last 26 a long time via our great admirer a sistance, gra sroots endeavours and participant and alumni involvement locally. I’d personally also choose to thank NHL Commi sioner Gary Bettman, Dallas Mayor Mike Rawlings and also the Dallas Sporting activities Commi sion for supporting us secure this celebration.”Video: Stars selected to host 2020 NHL Winter Cla sicDallas may be the ninth group to host the once-a-year basic, becoming a member of the Boston Bruins, Buffalo Sabres, Chicago Blackhawks, Detroit Red Wings, Philadelphia Flyers, Pittsburgh Penguins, St. Louis Blues and Washington Capitals. The 2020 Bridgestone NHL Winter season Cla sic will established the document with the southern-most spot for just about any signature NHL outdoor contest (NHL Winter Cla sic, NHL Stadium Series, and NHL Heritage Cla sic).Tickets to the 2020 Bridgestone NHL Winter season Cla sic will go on sale at a afterwards day. Dallas Stars Season Ticket Holders and American Airways Centre suite and premium seat holders might be supplied the very first po sibility to acquire 2020 Bridgestone NHL Wintertime Cla sic tickets before the normal public. For more info with regards to the recreation and also to enter for a opportunity to earn tickets towards the 2020 Bridgestone NHL Wintertime Cla sic, remember to take a look at DallasStars.com/WinterCla sic.”On behalf of your metropolis of Dallas, thanks to Commi sioner Gary Bettman as well as Countrywide Hockey League for offering Dallas the chance to stick to up about the results of your 2018 NHL Draft,” Dallas Mayor Mike Rawlings mentioned. “I are unable to think of the improved method to rejoice the nice history of new Year’s Working day at Cotton Bowl Stadium than by welcoming 1000s https://www.modishstars.com/dallas-stars-jersey/mike-modano-jersey of followers to witne s the initial at any time outdoor skilled hockey recreation in Texas. This great celebration is yet another illustration of how Dallas continues to become among probably the most sought-after areas to host key sports situations.”Located just east of downtown Dallas, the historic Cotton Bowl Stadium gets the sixth football stadium to host the NHL Winter Cla sic. Cotton Bowl Stadium is the third college or university football venue to host the sport, becoming a member of Michigan Stadium (2014) and Notre Dame Stadium (2019).[ENTER TO Acquire: Click here to your po sibility gain 4 tickets towards the 2020 NHL Winter season Traditional in Dallas]In its 89 several years of existence, Cotton Bowl Stadium has highlighted some of the best players and coaches while in the record of school soccer. From 1937 to 2009, the location hosted the Cotton Bowl Basic, an once-a-year NCAA Division I bowl game. 7 Heisman Trophy winners have participated in the yearly bowl video game although it was being hosted within the location: Doak Walker (Southern Methodist University), Roger Staubach (U.s. Naval Academy), Earl Campbell (College of Texas), Doug Flutie (Boston College), Bo Jackson (Auburn University), Tim Brown (University of Notre Dame) and Ricky Williams (University of Texas). The stadium’s sidelines throughout the Cotton Bowl Basic have showcased some of the most iconic coaches from the heritage on the activity, such as Darrell Royal (University of Texas), Tom Osborne (College of Nebraska), Frank Broyles (University of Arkansas), Paul “Bear” Bryant (College of Kentucky, University of Alabama), Lou Holtz (University of Notre Dame), Bob Stoops (College of Oklahoma) and Nick Saban (Louisiana Condition University).Given that 1932, the annual University of Texas/University of Oklahoma “Red River Showdown” football activity is held at Cotton Bowl Stadium throughout the Point out Good of Texas. In addition to higher education football, the stadium has served Blake Comeau Jersey because the household area to the Dallas Cowboys of your Nationwide Soccer League along with the Dallas Texans of your American Football League. Both of those the Southern Methodist College Mustangs football workforce and FC Dallas of Main League Soccer have identified as Cotton Bowl Stadium home on quite a few events. Cotton Bowl Stadium also served as being a location with the 1994 FIFA Earth Cup, certainly one of 9 stadiums within the United states chosen to host matches during the intercontinental celebration.Cotton Bowl Stadium gets to be only the third venue from the state of Texas to host a regular-season NHL contest, along with American Airlines Heart and Reunion Arena.

    Čti dál →
  • Ekonomika

    Blues make variations to hockey functions employees

    ST. LOUIS – Blues Typical Supervisor Doug Armstrong announced numerous alterations to his hockey operations personnel on Tuesday.Monthly bill Armstrong, who joined the Blues as an newbie scout in 2004 and it has served because the Director of Beginner Scouting due to the fact 2010, will even now provide as a sistant common supervisor. Martin Brodeur, who beforehand served given that the club’s a sistant typical manager, will go away the busine s to go after new opportunites. “I desire to thank Tom Stillman, Doug Armstrong, Chris Zimmerman as well as Blues busine Tony Twist Jersey s for providing me the chance to carry on my enjoying profe sion and begin my profe sion off the ice in hockey operations,” Brodeur claimed. “I am hunting forward on the next chapter of my profe sion.”As the Director of Newbie Scouting, Monthly bill Armstrong has orchestrated the options of many impactful gamers, together with Vince Dunn, Joel Edmundson and Colton Parayko, in addition as highly-regarded prospects these types of as Ville Hu so, Jordan Kyrou and Robert Thomas. Prior to becoming a member of the Blues, Bill expended six seasons to be a mentor during the American Hockey League and helped manual the Providence Bruins for the 1999 Calder Cup Championship being an a sistant.Moreover, Kevin McDonald has become named the final supervisor from the Blues’ AHL affiliate, the San Antonio Rampage, and also will serve being a pro scout to the Blues. Former NHL defenseman Glen Wesley has long been named enhancement coach, although previous Blues defenseman Barret Jackman will not return for the hockey operations workers to the 2018-19 period.Further title improvements include Pierre Turgeon Jersey things like Ryan Miller, who’s got been named director of hockey operations, and Dave Farrish, who has been named a pro scout.The Blues and Rampage have also rounded out the San Antonio coaching personnel, including former Blues defenseman J.J. Daigneault and previous Blues a sistant mentor Daniel Tkaczuk as a sistants to Rampage head coach Drew Bannister.Blues Hockey Operations StaffSt. Louis Blues President of Hockey Operations, GM – Doug ArmstrongVP, Hockey Functions – Dave TaylorA st. GM and Director of Amateur Scouting – Monthly bill ArmstrongSenior Advisor to GM – Al MacInnisSenior Advisor to Novice Scouting – Larry PleauSenior Expert to Hockey Functions – Larry RobinsonGM of San Antonio Rampage and Profe sional Scout – Kevin McDonaldDirector of Player Personnel – Rob DiMiaoDirector of Hockey Functions – Ryan MillerDirector of Participant Growth and Profe sional Scout – Tim TaylorPro Scout – Dave FarrishHead Mentor – Mike YeoA sociate Mentor – Craig BerubeA sistant Mentor – Steve OttA sistant Mentor – Mike Van RynVideo Coach – Sean FerrellGoaltending Coach – David AlexanderDevelopment Coach – Glen WesleyDevelopment Coach – Dave RogalskiRampage Hockey Functions StaffHead Mentor – Drew BannisterA sistant Mentor – Daniel TkaczukA sistant Coach – J.J. DaigneaultVideo Coach – Ryan WardMedical Coach – Koryd LavimoniereEquipment Manager https://www.levelblues.com/st-louis-blues-jersey/al-macinnis-jersey – Steve Pa sineauA sistant Machines Manager – Jack Markwardt

    Čti dál →