Žít Brno 2 (upraví Šárka)

3. 12. 2011 21.10 3 komentářů

Sdílej tento článek

Autor:

AKTUALIZOVÁNO: Někdo na Magistrátě smazal nedopatřením originál. Legendární Žít Brno 2 můžete proto zažít exkluzivně již jen na našich stránkách.

 

Po rozpačitém Žít Brno přichází řemeslně precizní, vychytané a nebojácné Žít Brno 2!

Druhý díl je, jak už to bývá pravidlem, daleko efektnější, divácky vděčnější, ale dokonce i mnohem artificielnější, než jednička. Autorská dvojice Maruška Z. a Šárka posunuly hranice možného zase o kus dál. Přes jistou rozpačitost úvodního dílu Žít Brno nebylo možné projektu upřít jistou genialitu, kterou ocenili i odborní porotci renomované Křišťálové Lupy. Dvojka, vystavěná na principu glosolalie a automatického textu, kterou s laskavým svolením Magistrátu zveřejňujeme v necenzurované podobě, však překonává i ty nejsmělejší představy!

Žít Brno 2 (upraví Šárka)

Identita města

Z mnoha výzkumů vyplývá, že současné Brno (identita) je jednoznačně vnímáno jako město orientované na rozvoj, vzdělávání a inovace, což je v souladu i s hlavním koncepčním dokumentem, kterým je Strategie pro Brno.

Brno je považováno za město vysokých škol, za kreativní město, město vědy, výzkumu a inovací. Dále víme, že Brno je pozitivně vnímáno prostřednictvím kulturních aktivit města (divadla, muzea, koncerty, architektura, památky atd.). Mezi další významné a důležité prvky spojované s Brnem patří i atraktivní zázemí pro trávení volného času, přírodní podmínky, bohaté dějiny města, tradice, apod.

Identitu Brna tak tvoří nejen výše uvedené oblasti vnímání, ale také značka (logo) Brna, kterou můžeme ve vhodným případech doplnit sloganem žít brno… Logo a slogan jsou používány např. při propagaci města (zejména pro informační materiály jako jsou letáky a brožury, billboardy apod.) Tuto propagaci pak můžeme podpořit přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města (blízkost, rozvoj, nápaditost, otevřenost), jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu. Vše výše uvedené pak vytváří celkovou image města a posiluje jeho identitu.

Hodnoty CI

Brněnskou identitu můžeme vyjádřit čtyřmi hodnotami:

 

 

 

 

 

 

 

 

Blízkost

představuje jednu ze základních charakteristik Brna. Blízkost v Brně znamená blízkost lidí, sounáležitost, přátelství a kamarádství, fungující společenství. V Brně jsou si lidé blízcí a všichni se znají.  Zároveň se v Brně naplňuje i geografické měřítko blízkosti – v Brně to není nikam daleko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty blízkost a asociují s ní:  blízkost (např. …občanů, … mezi generacemi, …vody, …dopravy); setkání (…v ulicích), soli¬darita; nekonfliktnost / kompromis / dohoda / konsenzus; tradice, ověřené postupy; kulturní/přírodní dědictví…)

Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou blízkost

Rozvoj

pro Brno symbolizuje jeho zaměření na dynamiku. Je zároveň dlouhodobým procesem, který akceptuje tradici, navazuje na minulost. Rozvoj není cíl, ale nástroj k dosažení vyšší kvality života. Pro Brno je klíčové vytvářet podmínky, které rozvoj umožňují, a proto Brno podporuje vzdělávání, vědu, výzkum a inovace.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty rozvoj a asociují s ní:  vývoj, inovace / inovativní, výzkum; vzdělání / celoživotní vzdělání / znalostní společnost / vzdělávací instituce; věda / vědecký / vědci; modernizace / moderní; zefektivnit / efektivita / efektivní; příležitosti (např. rovnost…, …pro znevýhodněné skupiny); řešení problémů; odstranění nedostatků; vize; ochota učit se / zdokonalovat se / rozvíjet svůj potenciál; odborník / specialista; nové (např. …umělecké směry, …technologie, …vzdělávací metody, …architekto¬nické prvky)…)

Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou rozvoj

Nápaditost

pro Brno znamená, že se snaží vytvářet prostor originálním, kreativním, schopným a zajímavým lidem, kteří mají dostatek odvahy, aby své nápady realizovali. Proto je Brno ochotné překročit svůj stín, vykročit z davu podobných, ukázat osobitost, specifika, přijít s novým pohledem na věc. Vzhledem k silné profilaci Brna jako města inovací je podpora nápaditosti a tvořivosti jednou ze základních podmínek vzniku vzdělané společnosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty nápaditos a asociují s ní:  nevšednost; originalita, tvořivost, kreativita; flexibilita; laskavý humor / aforismus / metafora / karikatura; satira; nadhled; nový pohled na věc / problém; specifický; netradiční, osobitý, nekonvenční; svoboda / svobodný; talent, inteligence, vzdělání…)

Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou nápaditost

Otevřenost

deklaruje, že Brno je město otevřené a pohostinné. Snaží se svým návštěvníkům ukázat v nejlepším světle, zpříjemnit jim zážitek z města, přičemž respektuje jejich kulturu a specifika. Vzhledem ke své historii je Brno dodnes multikulturním městem, ve kterém spolu žijí různé sociální skupiny a národnostní menšiny s odlišnými tradicemi a zvyky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty otevřenost a asociují s ní:  tolerance, akceptace; respekt; jinakost, různorodost, pestrobarevné město; multikulturní / interkulturní; evropanství, kosmopolitní; sebevědomé město; pohostinnost, vstřícnost;)

Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou otevřenost

Mohlo by vás zajímat

  • Neooprávněné používání loga města Brna

V médiích bylo mnohokrát probíráno téma cenzury Magistrátu města Brna k provozovatelům/vlastníkům domén www.zitbrno.czwww.krno.cz . Chceme vás ujistit, že Magistrát města Brna postupuje v případě neoprávněného použití loga města ke všem subjektům stejně. Logo města Brna je registrovanou ochrannou známkou, tzn. jeho užívání podmiňuje souhlas MMB.

  • Brno nedělá cenzuru webu www.žítbrno.cz!

Neooprávněné používání loga města Brna – V případě neoprávněného používání loga města Brna, registrované ochranné známky, postupujeme vůči všem subjektům stejně. Pokud máte zájem, můžete si přečíst podrobnou komunikaci města se subjekty porušujícími autorská práva města Brna. Věříme, že si po přečtení těchto dopisů uděláte na tato téma vlastní názor. (upraví Šárka)

  • Co je to vlastně Identita města?

Identita města představuje obraz města, který si o něm vytvářejí různé skupiny lidí, zejména však jeho obyvatelé, návštěvníci a podnikatelé. Tento obraz přitom vychází z charakteristik města, které jsou pro něj typické, a zároveň z těch, které vypovídají o jeho specifičnosti – o tom, co je v něm jedinečné a neopakovatelné. Je to i emocionálně podbarvený obraz, ve kterém se odráží také mýty, legendy, stereotypy, aspirace, představy a potřeby různých skupin.

Součástí Identity města by proto měla být jak jednotlivá specifika města, která umožňují jeho pozitivní odlišení od ostatních měst, tak i standardy, které sice má i většina jiných měst, ale bez kterých by město nemohlo existovat. Na základě tohoto obrazu pak lze vytvořit značku města, pod kterou se sjednotí veškeré komunikační aktivity a propagace města s cílem zlepšit svou image a získat pozici na mezinárodní scéně.

Značku (logo) můžeme doplnit sloganem, který se lze používat při propagaci města (zejména na informačních materiálech, jako jsou letáky, brožury, billboardy apod.). Tato propagace pak může být podpořena přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města, jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu.

Města tak čelí konkurenci v mezinárodním měřítku. Aby město přilákalo nové obyvatele, nové talenty, podnikatele, návštěvníky a nové akce, musí být známé a musí mít své místo na celkové mapě atraktivních měst. Aby města naplnila tuto výzvu, zapojují se do marketingu a vytváření své značky.

  • Brno nemění své logo!

Logo města Brna zůstává stále stejné. Pouze v některých případech je ve spojení s logem Brna používán také nový slogan žít brno…

  • Proč Brno nekoupilo doménu www.zitbrno.cz?

Město Brno nikdy nechtělo pořizovat tuto doménu. V současné době již není potřeba kupovat domény pro všechny názvy a jiné aktivity týkající se Brna. Lepší je používat jednu doménu, kterou je www.brno.cz a tu prezentovat všude. V rámci této domény lze vytvářet jakýkoliv počet domén 3. řádu např. www.zit.brno.cz

  • Slogan žít brno…

Toto spojení je neobvyklé záměrně, neboť cílem tohoto sloganu zaujmout a inspirovat různé skupiny lidí k zamyšlení se na tím, jak chtějí žít Brno v blízké budoucnosti. Dejte tomuto sloganu šanci.

FAQ

Napsali o nás

Přidejte se

3 Komentářů

  • Ještě lepší je zadat je http://www.zit.brno.cz do Chrome:

    Jejda! Prohlížeči Google Chrome se nepodařilo nalézt server http://www.zit.brno.cz

    Měli jste na mysli: http://www.­zitbrno.­cz

  • Laura Malátná

    :-) ))))))))
    Nejsem si jistá, jestli se v tom správně orientuju, ale zdá se mi, že jste pořádně dostali na frak, ne??

    Tolik parádního vtipu, absurdity, parodie – to se autorům z zitbrno.cz snad ještě do jednoho jediného článku narvat nepodařilo a aby se k té dokonalosti přiblížili, musí přebírat od nepřítele! Máte se od magistrátu ještě hodně co učit!!!

    (teda doufám, že jsme to dobře pochopila, je to čám dál zamotanější :-) )

  • Jedna z těch malůvek jako by z oka vypadla logu Radia Petrov (má logo oko?).

Leave a Reply to švéd


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →