Krno přivítalo nejlepšího kouzelníka
Občané Krna se po dlouhé době konečně dočkali další kulturní události nadregionálního významu. Do metropole zavítal nejlepší kouzelník, šašek a chovatel kohoutů Žito 44, ve své předchozí inkarnaci známý jako Daniel Landa. Návštěva je logickým pokračováním jeho legendárního televizního projevu, ve kterém jasně a zřetelně deklaroval svůj pozitivní záměr ochránit pravou českou společnost a pomocí zvonivých objektů odplaty, tzv. rolniček, zneškodnit její nepřátele. Ke společnému použití těchto předmětů vyzval nedávno i své krněnské fanoušky, kteří se dění v rozumné míře zúčastnili také.
Magič Žito do Krna dorazil v dobrém rozmaru a s “rolničkami” připravenými k akci. Jako místo setkání se svými věrnými vybral klenot krněnského kulturního života, královopolské Semilasso (neplést s Novým Semilassem, které je klenotem života politicko-podnikatelského). Jak slíbil, na místo měl dorazit přesně v 18.45, když se tedy za pět minut sedm skutečně objevil, setkal se i se svou multikulturní družinou s bouřlivým ohlasem hloučku přihlížejících. Portál Žít Brno vyslal na místo svého reportéra, aby celou akci zdokumentoval.
18.54: Žito 44 vystupuje ze svého porsche vytuněného runovou symbolikou.
Žito: Ahóóój! Sorry, byla zácpa.
Nadšený potlesk okolostojících.
Žito: Tak co, zarolníme si?
Nadšený potlesk okolostojících.
18.55: Žito 44 začíná rolnit.
Nadšené rolnění okolostojících.
18.56: Žito 44 končí s rolněním.
Žito: Skvělý! Tak ahóóój!
18:57: Žito 44 odchází.
Nadšený potlesk okolostojících.
Jak je ze záznamu patrné, celému setkání nechyběl silný náboj mystiky. Napětí a atmosféra změny se nesly vzduchem jako vůně kohoutího hřadu. Emoce, projevované zejména nadšeným potleskem okolostojících, tekly proudem. Drobné zklamání, že celou věc nepozoroval nejlepší hateman JUDr. Haszek Mihály, jak mívá obvykle ve zvyku, jako by ve víru rolnění zaniklo. Když se tak nakonec Žito vydal pryč směrem do kulturního kvádru Semilassa, všem přítomným byla jasná jedna věc: Krno mu leží u nohou.
Jak si ale pamětníci jistě dobře vybaví, není tomu tak zdaleka poprvé. Žito 44 byl Krňanům dobře známý už ve svém minulém životě. Úzce spolupracoval s dlouhodobě stabilním a široce uznávaným nejlepším Národním divadlem Krno. To v roce 2008 uvedlo jeho mistrovské dílo Tajemství Zlatého draka, jakýsi předstupeň Žitovy pozdější transformace do mystického chovatele. Libreto inscenace tehdy dosáhlo tak extrémně vysoké literární úrovně, že i samotná koprodukční smlouva musela být z pochopitelných důvodů ochráněna autorským zákonem. Není proto překvapením, že když se smlouvu pokusili ukořistit nikým nevolení občanští aktivisté, v divadle již dávno nechvalně známí, byl jim přístup k informacím spravedlivě a odpovědně zamezen.
Časy epochálních úspěchů na divadelní scéně jsou však dnes pro Žita minulostí. S uměleckým životem podle vlastních slov rozloučil nadobro. Společnosti chce nicméně být prospěšný minimálně stejně jako ve svých landovském období: na své oficiální facebookové stránce vyhlásil sedm tzv. kejklí (v krněnštině šaškec), kterými hodlá pozvednout ducha české státnosti a tradiční národní hrdost, mimo jiné potápění na Bahamách a výhru v thajském boxu. Kritiku svého počínání sklidil snad jedině u hrstky krněnských kverulantů, když jako pátý šaškec stanovil účast fotbalové Sigmy Olomouc v Lize mistrů. Tito přechytralí rýpalové mají totiž naivně za to, že se Žito provinil neznalostí historie a že Olomouc, která měla až do konce 18. století oficiálně status Krna, zaměnil s Krnem současným. Mimo takové ojedinělé výkřiky však veřejnost Žita 44 hodnotí přinejmenším s pochopením. Nám z portálu Žít Brno, kteří fenomén rolničkismu sledujeme dlouhodobě, nezbývá než Žitově krněnskému happeningu opatrně a z dálky zatleskat.
Žito 44: Rolnění v Brně
8*11 %
10.17
Hehe, 8*11 %. Sieg Heil!
12.52
Historie zná druidský vítr nebo trouby z Jericha; česká kotlina užívá sofistikovanější a velikosti (možná i IQ) země přiměřenější destruktivní prostředky: svazky klíčů a nejnověji původně pacifistické a vánočně mírumilovné propriety: rolničky.
Takže je třeba přepsat koledy (i když jen částečně: díky předvídavosti předků lze obdivuhodně text o maličkém kašpárku dokonce ponechat!!) i Bibli.
Všichni společně (kdo ne, bude nominován na Cenu Emanuela Rolničky Moravce) zapějme:
Rolničky, rolničky kdo pak vám dal hlas,
kašpárek maličký nebo Žito mág.
Text Bible o troubách z Jericha (nově asi z Prahy) by tak nově mohl znít: Když zaROLNILI v ROLNIČKY, křičeli i oni křikem velikým, i pobořila se zeď na místě svém. Tehdy vešel lid do města, jeden každý proti místu, kdež stál. I vzali je. A pohubili ostrosti ROLNIČEK jako proklaté všechno, což bylo v městě od muže až do ženy, od dítěte až do starce a až do KOHOUTA, SLEPICE i KUŘETE…“
20.49
ROLI LORDA ROLFA HRÁL VLADIMÍR LERAUS = ROLŇA ŽITO 44
20.41
http://www.ceskatelevize.cz/eshop/1685-dvd-kouzelnik-zito.html
23.10
Tady někdo nezná základy maďarské výslovnosti! Haszek se nečte Hašek, ale Hasek. Je třeba tedy psát JUDr. Hasek Mihály (čti Hašek Miháj). Kurvák komunista (čti “komuništa”)!
15.26
Jenomže Haszek se čte polsky a Mihály maďarsky. Jméno vzniklo díky tomu, že Mihály je všude.