Víme první: brněnský Metropolitan smazal hodnocení Kabaretu Žít Brno
Náročný finiš dlouhodobých příprav na první vydání politického kabaretu Žít Brno (zítra v 11+8 hodin v Paláci Prigl, stolky s sebou [pokud tento článek čtete dnes, pozn. red.]) poznamenalo objevení tajného textu, který hodnotil premiéru kabaretu několik dní před jejím odehráním.
Na webovém rozhraní nejlepšího městského časopisu Metropolitan bylo v noci z neděle na pondělí mezi druhou a pátou hodinou ranní možno přečíst si pamflet pod názvem Kabaret Žít Brno by v brněnské konkurenci neobstál. Nám se podařilo inkriminovanou filipiku nejen najít a zneškodnit, ale také ji „liberalizovat“ pro vlastní zpravodajské účely.
Kdo přesně zkoušku kabaretu infiltroval, nevíme. Jisté ale je, že se neznámý/á „Petr Svoboda“ záhadným způsobem dozvěděl/a kompletní obsah vystoupení, který momentálně neznají ani sami účinkující. „Je to nepříjemné. Představte si, že něco připravujete a najednou se dozvíte, co to je,“ řekl na tiskové konferenci jeden z „herců“ Adam Hrubý. Z šoku se celý produkční tým dostává jen pomalu a Fridexem. Recenzi přesto ve vašem vlastním zájmu přetiskujeme.
Recenze: Kabaret Žít Brno by v brněnské konkurenci neobstál
V úterý večer proběhne na hradě Prigl dlouho plánovaná premiéra politického Kabaretu Žít Brno. Událost jsme očekávali ze dvou důvodů: jednak politický kabaret najdeme sice dvakrát v Praze – Politický kabaret aneb Seber si to (teď přijde sprosté slovo, pozn. aut.) hovno v Meetfactory a Kabaret o blonďaté bestii Kočí v Rubínu – ale v Brně zatím nikoli (což ovšem nevyznívá pro Brno tak špatně); druhak je třeba počítat s destrukcí a agresí slovních urážek ze strany Žít Brno směrem k magistrátu.
S úlevou musím konstatovat, že Kabaret Žít Brno nenaplňuje ani jedno očekávání. O kabaretu lze mluvit jen těžko, urážky jsou banální a navíc je jich jen 11. Kdyby v Brně nějaký jiný politický kabaret byl, tenhle by neobstál.
A teď hodnocení jednotlivých složek divadelního večera:
Kostýmy: je vidět, že tvůrce večera, jenž zůstává našim čtenářům utajen, spoléhá především na herecké osobnosti a záměrně vynechává práci s kostýmem. Herci jsou na jevišti v tom, v čem chodí normálně.
Scéna: zde se opět tvůrce večera spoléhá na herce, scéna totiž čítá toliko několik dřev (židle) a projekci vysílanou z projektoru na zeď za herci, kteří tak na projekci nevidí, což jim podle všeho nevadí.
Hudba: tvůrce zde již musel dodržet koncepci, na níž vsadil, a využívá tak pouze hudební a zvukové schopnosti zmiňovaných herců. Každopádně jsem žádné reproduktory neviděl.
Světlo: viz výše. Světlo svítí především na herce.
Z výše uvedeného jasně dokladuji to, co jsem už psal nahoře. Když tam nehraje hudba a není vidět scéna ani kostýmy, kabaret to asi není. Takže tak.
Petr Svoboda
Autorka je dermatoložka
6.12
A kdyby v ZOO měli slona, tak by do Prahy nikdo nejezdil
22.41
Další tipy pro web JUDr. Haszek Mihály pozoruje různé věci (není tam mail, tak to píšu sem):
http://www.vmo.cz/cms_fotogalerie/rubriky/velky/1784.jpg
http://www.vmo.cz/cms_fotogalerie/rubriky/velky/1787.jpg