AUpark v ohrožení: podle komory architektů platí zákony i v Krně
Územní rozvoj u nás řídí soukromá firma Arch.Design, která plní nejlepší přání developera – slovenské společnosti HB Reavis group. Pro své interní potřeby pak využívá krněnský Odbor územního chaosu a destrukce, vedený Mgr. Ing. Kateřinou Leopoldovou. Ta má na starosti administrativní činnost a ukrývání dokumentů před drzými obyvateli. Územní plán se jí například dařilo schovávat více než půl roku, protože by jeho zveřejněním mohlo dojít k bezprecedentnímu ohrožení bezpečnosti města.
Z rozhodnutí komory architektů však vyplývá, že by se této činnosti Arch.Design nemohl následující tři roky věnovat. Reálně hrozí, že by se svou prací musela zabývat paní Leopoldová a její úřad, nebo snad dokonce i nejlepší náměstek primátora pro oblast rozvoje města, slavný Bc. Ladislav Macek. Ten zastává zrušenou pozici městského architekta, jelikož dokáže postavit na černo chatu i s bazénem na jakémkoliv místě a následně ji zlegalizovat. Klidně i na Priglu.
Naštěstí je náš nejlepší náměstek Macek muž na svém místě a s rozhodnutím komory architektů si hlavu příliš neláme: „Pokud je problém pouze v tom, jestli architekti posudek dělat směli, nemá to vliv na kvalitu toho, co udělali,“ uvedl šibalsky lišák Macek a nenechal se rozhodit ani známou skutečností, že Arch.Design chce stavět 7x větší stavbu, než jakou řeší ve svém posudku. Podstatné je, že je toto řešení v souladu se zákonem 292/2004 Sb. „Edvard Beneš se zasloužil o stát”.
Tento postup ušetří v nynějších časech nekonečné krize městu spoustu času, který může věnovat plánování koncepčních vizí. Každý, kdo bude chtít něco postavit, si zároveň za domácí úkol vypracuje i posudek vhodnosti umístění své stavby. Po jejím dokončení si pak každý sám provede například revizi rozvodů elektřiny nebo plynu. Za dobře odvedenou práci pak dostane od města odměnu, stejně jako dostal Arch.Design 110 000 Kč za posouzení vlastní stavby.
Nový krněnský plán inspiroval i českou vládu, která aktuálně řeší nástupce na post prezidenta nebo prezidentky Nejvyššího kontrolního úřadu. S velkým ulehčením se rozhodli celý úřad zrušit. Každá veřejná instituce se může kontrolovat sama, protože sama ví nejlíp, jak hospodaří. Neexistuje žádný důvod, proč její interní kontrole nevěřit, přece nejsme někde v Německu nebo v Dánsku.
Samozřejmě stále existují i škarohlídi, kteří se nedokáží smířit s monumentální “architekturou” AUparku a tvrdí, že budova umrtví a zlikviduje jakýkoliv život v okolí, protože své sousedství jednoduše ignoruje. Naštěstí se i paní Leopoldová prokázala jako žena na svém místě a pofidérní kritiky odkázala do patřičných mezí neprůstřelnou logikou: “Je zbytečné nutit investory, aby měly hypermarkety obchody do ulice. Lidé po ulicích nechodí, protože tam nejsou vchody do obchodů, takže chodí vnitřkem. Až lidi začnou po ulicích kolem hypermarketových zdí chodit, obchody se tomu jistě přizpůsobí.”
8.51
Dámy a pánové,
v bezprostřední blízkosti historického centra Brna jsou rozsáhlé plochy, které dlouhá desetiletí čekaly na své využití. Buď byly nezastavěné, nebo na nich stály objekty, které rozhodně nebyly chloubou města. Situace se však mění. Na ploše téměř dvou set hektarů začíná vznikat čtvrť s označením Jižní centrum pro třicet až padesát tisíc obyvatel. Brno tedy staví nové město. Cílem je, aby toto území mělo moderní metropolitní zástavbu. To znamená kvalitní bydlení pro jeho obyvatele, dostatek obchodů
a provozoven služeb pro Brňany i přespolní, pružnou hromadnou dopravu, dostatek komunikací pro individuální dopravu a parkovišť pro vozidla a v neposlední řadě také
prostor pro sport a volný čas.
První uskutečněné projekty již slouží veřejnosti, další se připravují, jak dokumentuje i tato publikace, kterou držíte v rukou. Jsem přesvědčen, že Aupark Brno vyplní další z bílých míst na mapě tohoto nového města a bude významným přínosem ke kvalitnímu rozvoji Jižního centra.
Roman Onderka
primátor
http://www.hbreavis.com/files/downloads/AUPARK%20Brno%202010%20CZ_1.pdf
9.42
To je nejaka provokace a nebo je to opravdu jde o pomazanou hlavu z magistratu?
Zajimalo by mne, zda se bude rozjizdet nejaka medialni kampan pro posileni identity noveho mesta, neco jako “Zit Jizni Gheto” nebo “AUPark je nas pritel”?
10.34
To je citace z toho dokumentu co nejlepsi primator tehdy napsal.
20.49
to je tedy příležotost, opravdu! Jelikož se jedná o”jižní centrum” budou byty pro 40000 obyvatel každý stát od 3.5 do 5.0 milionů korun jak se na slušné poměry v metropoli patří. Opravdu si město myslí, že najde toliko milionářů nebo rodin s dětmi, co chtějí sebe i své blízké v období krize doživotně zadlužit hypotékami. Myslím, že realita je jiná. Zase projekt pro milionáře a developery, co neví kam s penězi. Obyčejný člověče, zaměstnanče, pracující sotva za půměrný plat, TY budeš moci se sem chodit aspoň koukat. V blízké galerii mají čaj za cca 35k,tady bych to na tu 5Otku srovnal. Přece jen to bude nové, že . Parky a lesy nepotřebujem. Spotřebě 3x sláva. Hoj.
9.46
“S AUparkem na věčné časy a nikdy jinak!”
10.53
Zdravim, moc dobre napsany clanek
10.56
To je náhoda, zrovna jsem o té kauze četla na archiwebu: http://archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=11598
12.26
Takže abychom si to shrnuli, od města dostali odměnu 110.000,- a zaplatí pokutu 100.000,-
A to se vyplatí!
14.36
Škoda, že se trochu nevěnujete MHD – asi šalinó nejezdíte. Víte kolik je v Brně úseků s velmi omezenou rychlostí pro zanedbanou údržbu kolejového svršku? A víte, že předpokládáná částka na opravu kolejí je skoro 2 miliardy?
Hlavně že BKOM staví dva garážové domy (na dluh).
Ale to jsou věci příliš vážné na komunální satiru. Ovšem týkají a hlavně budou se týkat všech…brnění z toho budou mít pouze občané – uživatelé MHD.
Architekti si vrní ve Fordech…
16.42
Podněty posílejte na chci@zitbrno.cz Děkujeme!
17.22
Ty úseky jsou tři: v kopci pod Dětskou nemocnicí, u Lidlu směr Komárov a Minská. Ta částka není na opravu KOLEJÍ, ale toho všeho, co s tím souvisí (na Minské kanalizace, na Merhautově kolejový spodek a podloží). A ty peníze chybí MIMO JINÉ proto, že v Brně žije spousta pokrytců, kteří nadávají na poměry, ale jezdí načerno. Třeba Hollan.
18.20
Peněz je dost. jde jenom o to, na co dají – které investiční záměry se schválí. Je to na beton, že se schvalují jenom ty, které někomu vyhovují. Důvody mohou být různé, ale jeden nechybí: ten nechám na důvtipu čtenářů.
18.24
To se pletete, Hollan nemusí jezdit načerno, protože má modré Porsche. Až takový je to pokrytec.
Jo a na opravu kolejí na Dornychu se peníze našly, protože magistrát dosud nebyl schopen zahájit přesun kolejí na Plotní. Peníze určené na přesun totiž vysypal do kanálu. Za to poděkujte hlavně aktivistovi Kotzianovi a jeho kumpánům.
18.45
Vážně? Tuhle se přiznal na FB dopravního podniku, že loni uplatil revizora. Ergo jel (jezdí) načerno. Jel tramvají číslo 4. Přes Cejl a Dukelskou by jel v porschi jen magor.
0.37
nejdrazsi na cele MHD jsou beztak revizori a automaty na jizdenky
9.51
Ono to v případě Komárova souvisí s odsunem nádraží. Nějak se jim nechce dělat rekonstrukci kolejí, pokud by se o třeba o dva roky později začala stavět tramvajová trať v jiné trase. No a kdy a zda vůbec se začne stavět, na to si odpověďte sám. Jestli se nepletu, nádraží se přesunuje už od 20. let.
19.47
Jako člověk co si vozí prdel v autě hluboce pohrdám načerno sockou jezdoucím Hollanem…
21.21
no myslím, že MHD v Krně je slušně jedoucí vysavač na peněženky krňáků…a určitě je to kvůli těm lonťákům co denně přijížděj do Krna, závistivě čučet jak my krňáci nakupujem v Krparku. Možná bysme mohli udělat místo nádru novó konečnó a šalckama bysme mohli vozit tůristy z těch lonťácké destinací k nám do Krna. Dyť je tady supr Kometó a Zbrojovkó, nevím co furt všichni máte jako..Zdarec