Krno mění okna, zase bude hokna

5. 1. 2012 8.00 16 komentářů

Sdílej tento článek

Autor:

Nálepky:

Svérázným způsobem hodlá nejlepší Rada města Krna vyzrát na probíhající hospodářskou krizi.

V rámci akce s krycím názvem „Opatření před nadměrným hlukem z pozemní dopravy“ hodlá v letech 2012 – 2015 nakrmit hladové Krňany prací na vyměně 12 426 oken v městských budovách. Celková investice bude čítat 270 940 000 Kč. Samozřejmostí projektu je úcta k historii a estetičnost. Nemoderní a zastaralá dřevěná kastlová okna, která jsou navíc mnohdy neprakticky členěna na různě velké oddíly, nahradí pokroková a unifikovaná okna plastová. S výměnou se začne co nevidět, první přijde na řadu Cejl a Lidická.

Akci má na starosti nejlepší investiční náměstek, Robert Kotzian, který se doposud držel spíše v pozadí a vyčkával. Poté, co vstoupil v platnost zákon umožňující obcím regulovat na svém území automobilovou dopravu, zavětřil příležitost. Nebojácně odmítl učinit pro zmenšení hluku a emisí něco tak přízemního, jako je omezení dopravy, a rozhodl se jít cestou investic. „270 milionů jsou pro největší město České republiky drobné a kdyby něco přece jenom chybělo, může se zavřít pár divadel, zdražit jesle nebo přijmout některé z mnoha dalších sociokulturních opatření. Zdroje tu prostě jsou,“ informuje nadějný mladý konzervativec.

Zdroj: http://www.bpprofi.cz

Hlavním přínosem projektu nebude pochopitelně zmenšení hluku uvnitř budov, máme analýzy, že to jde provézt daleko levněji a účinněji opravou stávajících dřevěných oken,“ je si vědom Robert. „Ale tímto opatřením zestetičněníme jednou provždy Krno. Máme s tím bohaté zkušenosti,“ raduje se.

 

Akce „Opatření před nadměrným hlukem z pozemní dopravy“ dostala i lidštější název – „Pod našima okny“. Robert Kotzian a radní pro kulturu, Jana Bohuňovská, nazpívali pro kampaň ústřední píseň se stejnojmenným názvem. (Do textu hitu se jim podařilo vtipně dostat i jméno doposavaď veřejnosti nepříliš známého člena Rady, JUDr. Jiřího Olivy. Jeho jménem začíná druhá sloka.)

Nechme ale promluvit samotný dokument:

 




Příště si povíme, jak  hodlá radnice nahradit staré a nepotřebné důchodce za mladé a perspektivní konzervativce.

16 Komentářů

  • Hmm. To je hezke teda. A pritom by stacilo jen hodne omezit ty nejhlucnejsi elementy – saliny a autobusy. Autobusy navic nesplnuji imisni limity, takze tim lepe. A mesto by i usetrilo za ty miliardove dotace mhd. Auto ma dnes navic kazdy a drtiva vetsina jich imisni limity splnuje (jak casto potkate trabant nebo škoda 120), takze nejake imisni zony by nic neresily. Ale MHD muze magistrat omezit dle libosti…
    Snad se nad tim podobne jako Milan Novy jeste zamysli…

    • paulie z malého města

      To je geniální! Prostě jednu šalinu nahradíme 50 auty a imise a hluk zmizí, vy jste génius!

    • Nemám auto, nemám ŘP, žiju sám, MHD využívám několikrát denně. Ale hlavně nemám potřebu to měnit. MHD je pohodlnější a levnější.

      • o pohodlím bych se hádal, ale levnější to určtě je :)

        • No, levnější ano, protože vám na to doplácejí jiní.

          Žít Krno mám rád, ale tenhle článek je humus, horovat za omezení dopravy je idiocie. Už tak v centru není nic smysluplného, protože se tam autem dostává a hlavně parkuje těžko – centrum je teď dobrý akorát pro tampón a mistrovství světa v gamblingu. Spíš se obávám, že na to omezení dopravy právě dojde a celé Krno se přestěhuje na periferii, kam se dojet dá =(. To je politikům jedno, ti patrně v centru nic nekupují , s nikým tam nejednají, nikoho tam k lékaři nevozí, a nebo mají všemožné výjimky.

          • Jasně. Jakýmkoliv autem všude pořád, na tom musí být založena dopravní politika Krna. Přece nebudeme následovat taková města, jako je Berlín, Londýn, Kodaň, Vídeň, Freiburg, které fašisticky a) vjezd aut s vyššími emisemi, b) vjezd aut vůbec omezují až zakazují. To by byl krok zpět a to rozhodně nechceme.

            • No vidím, že primátor je vůči Vám úplný žabař s tím dohnáním Prahy. Srovnávat 400tisícové Brno s Berlínem (3,5 milionu obyvatel) a Londýnem (7,5 milionu obyvatel) chce opravdu kuráž :-)

              Mimochodem pokud budu věřit této stránce: http://www.enviwiki.cz/wiki/Emisn%C3%AD_z%C3%B3ny , tak v Londýně to omezení až dosud platilo pro auta nad 12tun (teprve ted od lenda i na dodávky). A nevím jak často jezdíte autem, ale nákladní vozidlo nad 12 tun potkávám po Brně zcela minimálně. Na takovém věčně zasekaném Kolišti to bude tak 1 z 1000. Zákaz jako v Londýně by tedy neřešil absolutně vůbec nic. Nad 12 tun mají defacto jen MHD, popeláří, hasiči… Problém centra by tedy emisní zóny ala Londýn vůbec neřešily.

              • Nevěřte, asi ji dlouho nikdo neaktualizoval.

                Informace o tom, jak která evropská města řeší přetíženost měst auty naleznete v publikaci “Aby se ve městě dalo dýchat – Příklady efektivních opatření ke zlepšení kvality ovzduší”, autorů Miroslava Šuty a Miroslava Patrika, kterou před rokem vydal Ekologický institut Veronica http://www.veronica.cz/?id=128&i=86 (bacha, jsou to všechno ekoteroristi.

                O Londýně se píše na str. 20 – 21:

                Londýn je patrně nejznámějším příkladem zavedení mýtného systému ve velkém evropském městě. Systém byl sice vyhlášen již na jaře 2001, ale do provozu byl uveden až 17. února 2003. Jeho cílem bylo snížit počet vozidel v centru o minimálně 15 %, získat prostředky pro zkvalitnění MHD a rozvoj dopravní infrastruktury a zajistit lepší průjezdnost. Poplatek byl tehdy stanoven na 5 liber.
                Postupně se systém vyvíjel a měnily se jeho parametry, tzn. zpoplatněná oblast i výše poplatku. K podstatnému rozšířené zóny (více než 2x) došlo ke dni 19. 2. 2007 a nyní (jaro 2010) se jedná o oblast 22 km2, do níž je vjezd za poplatek 8 liber.

                Placení vjezdu je možné několika způsoby:

                - v hotovosti nebo kartou na vybraných místech
                - označených PP (obchody, čerpací stanice),
                - platební nebo kreditní kartou na vybraných parkovištích,
                - telefonem do platebního centra, přes internetovou stránku http://www.cclondon.com,
                - pomocí SMS (je nutné se předregistrovat)
                - anebo na poště speciální „složenkou“.

                Od placení jsou osvobozeny určité druhy aut jako taxislužba, policie, záchranka atd., MHD invalidé, auta na alternativní paliva apod. Průjezd aut sledují stovky kamer, které zjišťují poznávací značky.

                Po zavedení systému byl zdokumentován vliv na zpoplatněnou zónu Londýna: došlo ke snížení
                počtu vjíždějících automobilů do zóny zhruba o 30 % a ke snížení počtu ujetých vozokilometrů
                o 30 % ve zpoplatněné zóně, systém také přispěl k nárůstu cyklistické dopravy uvnitř zóny o cca 20 % a ke zkrácení doby nutné pro cestu uvnitř zóny asi o 14 %. Celkově ve městě poklesly emise prachových částic a oxidů dusíku o 12 % a oxidu uhličitého o 19 %.

                • Díky za tip, podívám se.
                  Každopádně je opravdu velmi problematické srovnávat Londýn s počtem obyvatel téměř jako Česká republika se 20x menším městem. Navíc když se podívám na mapu, která v v Londýně zpoplatněná http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/images/DetailMapECCZ.gif, tak to se jedná o v podstatě historické centrum, které by se dalo v Brně přirovnat k centru mezi Joštovou a Hlavním nádražím, kde už nyní je zóna s omezením vjezdu nebo pěší zóna. Že povolení dostal dostane každý je jiná věc a to mě taky pěkně ….. Rozhodně nejsem příznivce aut v centru a nadávám každý den. Problém je ale taky v bezzubosti našich zákonů (výmluva na osobou blízkou), takže nějaké zákazy stání na chodníku nebo v omezené zóně – na to každý kašle. A za zákony Brno fakt nemůže.

                  • A ještě takový dodatek. Je taky zdokumentováno, co ta zpoplatněná zóna udělala s těmi nezpoplatněnými? Ona totiž zcela jistě nastala klasická věc – lidé ji začali objíždět a tím zatížily dříve třeba klidná místa, dopravou. V součtu ta čísla tedy rozhodně nebudou tak krásná.

                    Ono nemusíme chodit daleko. Zákaz vjezdu na Pionýrskou u Lidické taky vede k tomu, že tam provoz aut klesl na nulu a emise jsou úžasně zelené… Obyvatelé Lužánecké ale zrovna radost nemají…

          • Na silnice také ze svých daní doplácejí i lidé co nemají auto.
            Zrušení MHD by vedlo akorát k ucpaným ulicím a nikdo by se pak autem nikam nedostal. Navíc by se ještě více vylidnilo centrum, kde člověk nemá kde zaparkovat a tipuju, že víc jak polovina rodin v centru mj. z tohoto důvodu auto ani nemá.
            Z důvodu nemožnosti parkování se docela obávám, že se tak z centra města stane za 30 let chudinská čtvrt

  • DA_niela

    Mladí perspektivní konzervativci = fruta modřice revival!

Leave a Reply to ivan


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →