Mgr. Libor Šťástka vyřešil problémy s parkováním
S auty je v Krně potíž. Vedení města je rádo, když se v centru Krna jezdí autem. Člověk je tvor pohyblivý, musí se pohybovat. Proto stvořil auto. Jenom naprostí ekoteroristi, paraziti a jiní živnostníci se mohou domnívat, že auta do měst nepatří. My v Krně si myslíme, že patří. Problém nastává, když v autě nejedete. Když jdete do práce, na úřad nebo do herny. To pak musíte auto nechat stát na ulici.
A to je ten problém. U nás, na Krně-Střed jsme si spočítali, že máme 23 tisíc parkovacích míst. Ale potřeba je 46 tisíc. Takový početní nepoměr mezi auty zaparkovanými a auty určenými k zaparkování je dlouhodobě neúnosný.
„Nechali jsme si na to konto zpracovat rozbor od externí firmy, kterou naštěstí spoluvlastním, takže nakonec to nestálo tolik. Potvrdili nám, co dávno víme. Ti, kdo za to můžou, nejsou z Krna. Nemají tu trvalé bydliště. Buď tu pracují, nebo studují. Ale nebydlí tady, to je ten problém. Co mám říct starousedlíkovi, který mi napsal, že mu jedno auto s košickou poznávací značkou stojí každý večer v ulici, kde by chtěl parkovat. Co když ten student třeba přijede do Krna autem a pak odjede zpátky do Košic vlakem a to auto nechá v Krně stát, to my nemůžeme vědět, že to tak nedělá. A takhle jich to klidně může dělat víc,“ vysvětluje pan starosta Libor Šťástka důvody nové strategie.
Krno-střed se tak po projektu OpenCard, na níž navázalo Kartou Krňana, opět inspirovalo v pražském kraji. Projekt rezidenčních parkovacích zón je tak v konečné fázi příprav. „Lidé můžou na internetu hlasovat, zda zóny chtějí nebo ne. Nenapsali jsme tam sice, zda jejich zřízení opravdu vyřeší problémy s parkováním, to ostatně ani sami nevíme, ale ti lidé se nějak rozhodnout musí. My jim tu šanci dáme. Kdybychom to neudělali, zase by se ozývali nějací nikým nevolení občané,“ doplňuje starosta Šťástka. Lidé se zatím vyslovují proti jakýmkoliv poplatkům spojeným se zřízením parkovacích zón, ale každý takový projekt si nakonec vyžádá určitě prostředky na realizaci. Bude se však jednat jen o symbolické částky v řádu desítek, maximálně stovek korun ročně, případně měsíčně. Vše bude záležet na termínu návratnosti, plus inflace a mandatorní výdaje.
Krno-Střed si internetové ankety, tedy jednu ze základních forem přímé demokracie, velice oblíbilo. Předtím se ptalo občanů, zda chtějí, aby se po zesnulém prezidentovi Václavu Havlovi pojmenoval nádražní viadukt u Hlavního nádraží, ulice mezi Tescem a Vaňkovkou, nebo herna na Vinohradech.
Nedostatek parkovacích míst trápí hlavního muže Krna-Střed již delší dobu. Starosta Šťástka proto bojuje proti zbytečnému plevelu, stromům, dětským hřištím a zahrádkářským koloniím. „Už historicky je jich tam několik hektarů. Největší jsou na Kraví hoře nebo na Žlutém a Červeném kopci. Často se tam ale nechodí zahrádkáři starat o záhony, nýbrž tam pouze hromadí nepořádek. Představte si, kolik parkovišť by tam mohlo vzniknout. Územní plán s nimi ostatně počítá, kdo potřebuje nějaké trávníčky a stromečky,” upozorňuje starosta na problematiku rajčatových a petrželových záhonů.
Jak budou rezidenční zóny vypadat? V jednání jsou různé varianty. Kromě oplocení jednotlivých ulic, mýtných bran, strážních věží, hlídaných parkovišť, podjezdů, nadjezdů, tunelů, turniketů, zdymadel, minových polí, hrází, propadlišť a betonových zátaras je v jednání i natření patníků různými barvami a vydávání parkovacích kartiček téže barvy. „Tento projekt si žádá delší a pečlivější procesní přípravy, jejíž parametry budou včas sděleny veřejnosti, pokud vůbec,“ ujišťuje starosta. Jedním dechem dodává, že kdo nepředloží Kartu Krňana, kterou doloží svůj čistý krněnský původ, povolení k parkování nedostane a jeho auto bude odtaženo. První rezidenční zóny vzniknou ještě do konce června v ulici Jiráskova a Antonínská, aby se vyzkoušely všechny varianty v ostrém provozu.
V anketě můžete hlasovat zde, ale pozor, platí pouze pro držitele Karty Krňana.
10.48
Mě by hlavně zajímalo, kde se vzalo přesné číslo 46 627 potřebných míst (s konkrétní specifikací podle lokality). Zavání to součtem z registru vozidel podle trvalého bydliště majitele – což by ale problém v žádném případě nevyřešilo, na parkovací kartu by pak mělo “nárok” stejných 46 tisíc aut…
10.54
jako bonus ziskavaji drzitele karty krnana moznost v ankete hlasovat kolikrat chteji
17.28
Tím že karet bude více, než parkovacích míst, získají za onen mrzký peníz držitelé karet možnost účastnit se každodenního adrenalinového losování o skutečnou jistotu parkování. Ve které herně se losování bude konat a jak před ní zajistit dostatek parkovacích míst, zatím řeší kompetentní odborníci v rámci podlimitní zakázky.
23.36
Můj vůz zabírá skoro 10 metrů čtverečních. Na takové ploše bych panu Šťástkovi vypěstoval mrkev na celý rok. Ty auta musí z města zmizet.
17.21
Udělal jsem si vlastní průzkum (bohužel nemám na radnici žádné příbuzné ani kamarády a tak jsem musel za své). Spočítal jsem kolik místa v regálech Krněnských obchodních domů zabírá mrkev a kolik by to bylo parkovacích míst. Jednoznačně mi vyšlo, že z města musí zmizet mrkev.
16.57
Od té doby, co roste mrkev na stromech na České, tak už políčka nejsou potřeba .
http://www.stream.cz/uservideo/804891-4-4-den-mrkve
17.47
Tak tedy Žít Brno s Liborem Šťástkou.
Ani nevím, při péči pana starosty o spokojený život obyvatel jeho městské části, jaký osud stihl výsledek ankety, co s památkově chráněnou zastávkou MHD na Obilním trhu. Vyhrála sice varianta Tram Cafe, ale od té doby je ticho po pěšině. Bude ? Nebude? Bude? Nebude?, pane starosto?
A co nedaleká cca 50 metrů vzdálená kašna v parku? Pořád tam sedí žába na prameni. Už více než čtvrtstoletí.
Ani Rubina, ani Horová, ani Kameníček, ani Hrubá – Vaši předchůdci – ji z pramene nevystrnadili. A koneckonců dodnes se to nepodařilo ani Vám. Mávnete kouzelným proutkem?
19.18
Hnus velebnosti, jen další kšeft pro radnici a spřátelené odtahovky. Bonzující důchodci za 50 Kč nahlásí cizí auto do 5 minut, jako v Praze. A budou to tisíce za odtah, že? Nezaparkuje tam řemeslník, klient, zákazník ani rodinná návštěva… Za pár let se to rozleze do okolních čtvrtí jak rakovina, jen co radní uvidí, co je to za kšeft. No a pár místních se bude živit tím, že poskytne adresu vykukovi, který ušetří.
Nemám nic proti placeným parkovištím, ale modré zóny v podání zkorumpované ČR nee.
21.09
musím se podělit o zkušenost s parkováním v modrých zónách v Praze, kam jezdíme na montáže celkem často; nikdy jsme neměli problém s parkováním protože se dají opatřit časové povolenky (2 a 10 hodin), v případě větších oprav nám na základě objednávky bylo magistrátem vystaveno povolení na dobu potřebnou. Jediným “záporem” je skutečnost, že zmizely zablokovaná místa propachtovaná firmám tudíž přibylo volných míst a funguje to stylem, kdo dřív přijde