Radnice žaluje Fakultu architektury

24. 11. 2011 9.12 63 komentářů
Magistrát města Krna žaluje Fakultu architektury VUT za podvratnou a mystifikační činnost.

V pondělí 21. listopadu byl na její půdě prezentován architektonický a urbanistický návrh Krněnského nádraží, který porušuje několik schválených nařízení nejlepší radnice. Podle návrhu by totiž bylo možné přestavět nádraží na stávajícím místě za třetinovou cenu, což by mělo nedozírné následky. Reálně by hrozilo, že by se na stavbu našly peníze a navíc by pak lidé mohli chodit do centra i nadále pěšky, což odporuje dopravní prioritě “Komplikovanost”. Krno by se tak navíc mohlo přiblížit jiným evropským městům, jako je Kolín, Kodaň nebo Vídeň, čímž by přišlo o dlouhodobě budovanou pověst provinčního maloměsta.

Takhle to v Krně určitě nikdy vypadat nebude. (Foto: ukradeno z prezentace autorů Ondřeje Chybíka, Michala Krištofa a Jana Vrbka.)

Jedním z velkých problémů celé studie je, že zohledňuje urbanistický a architektonický vývoj posledních desetiletí. Tím narušuje dlouhodobou krněnskou koncepci orientovanou na nejmodernější poznatky sedmdesátých let. Zatímco architektonický návrh se snaží nové nádraží začlenit do existující zástavby, urbanistická koncepce zcela nesmyslně zohledňuje potřeby občanů. Jakoby autoři vůbec nechápali, že obyvatelé jsou zde především pro to, aby se přizpůsobili stavbám. Pokud jim posunete nádraží někam jinam, tak tam lidi stejně dolezou – i kdyby to bylo v Adamově. Díky normalizační výchově, která zušlechtila roztomilou českou povahu, ví každý moc dobře jak správně “držet hubu a krok”.

Zeleň do města určitě nepatří.

Co se týče estetiky, mají autoři zcela jednoznačně pokroucený až zvrácený vkus. Základem estetické krásy každé stavby je přece množství použitého betonu, železa a skla, a samozřejmě výška – ideálem je 111 metrů. Zatímco krásný odsunutý návrh Radnice tvůrčím způsobem rozvíjí styl Boby centra, Velkého špalíčku a líšeňského sídliště, autoři studie jakoby snad navazovali na rádoby architekty van der Rohe, Bohuslava Fuchse nebo Kaplického. To v Krně nikdo nepotřebuje. Takové stavby mohou přitáhnout turisty, kteří zbytečně narušují mrtvolný klid.

Autoři studie – Ondřej Chybík, Michal Krištof a Jan Vrbka – jsou přitom nikým nevolení architekti, kteří nechápu zákonitosti politického urbanizmu. Naštěstí má radnice správné lidi na správném místě. Obskurní bakalář Laďa Macek dokázal postavit na Priglu chatu i s bazénem, aniž by na to měl povolení, takže ví moc dobře kam posunout nádraží. Zatímco nejlepší Macek ví kam, náš nejlepší starosta ví i proč: “Když to neposunem tak komu potom prodáme ty pozemky co jsme si tam koupili? Vy je snad chcete?” a dále dodává: “Já si každopádně stále myslím, že je obrovská škoda nádraží odsunovat někam jinam. Sociální demokracie od začátku prosazuje a podporuje rekonstrukci stávajícího vlakového nádraží. Tento názor se nezměnil.

Lidé mají sedět doma nebo v práci, ale určitě ne v kavárnách.

Krněnské nádraží v polích je zdá se zachráněno a když se všechno podaří, tak údajně už v roce 2025 by se možná mohlo něco přesunovat a stavět. Evropská unie to sice platit nechce, Ministerstvo dopravy na to pro změnu nemá a Ministerstvu kultury se to nelíbí, nicméně dle našich výpočtů stačí zrušit všechna krněnská divadla, domovy důchodců a jiný zbytečný luxus. Ušetřené peníze budou stačit minimálně na odkoupení pozemků od všech našich nejoblíbenějších zastupitelů. Možná se díky žalobě podaří něco vyrazit i ze zhýralých architektů. Vše je nyní v rukou nejlepšího magistrátního právníka a osobního numerologa našeho starosty, Ing. Milana Kohouta.

63 Komentářů

  • Přesně, názory lidí sou pro magistrát a starostu totálně na posledním místě, dělaj tam akorát svůj byznys a ostatní musí stranou, ohledy na nikoho a na nic, ten jejich přístup je neuvěřitelnej.

  • kluci. 2x jakoby a obojí blbě – pls “jako by” v obou případech. nevim kam vám to napsat jinam, sorry.

    jinak na nádr už se těšim ofkóz, vyjde mně to akorát na důchod, budu si dělat hezký procházky.

  • Tyhle architektonicke studie nadrazi v centru me vzdy pobavi… Ceska mela vyluku dopravy vic jak rok a to se opravovali jen koleje. Pionýrská je ted také rok uzavřená a jde o pohou opravu silnice.

    Jak dlouho by tedy do toho centra nedojel ŽÁDNÝ vlak? 2, 3roky? Spíš ještě víc. Nebo si snad nějdo myslíte, že jde opravit celou budovu, vybudovat zastřešení, vytrhat koleje na celém 150let starém viaduktu za provozu??? Tahle naivita mě fakt baví.

    A co teprve ty stovky a stovky nákladních aut, které by musely zajíždět do uplného centra.

    A co takhle to nádráží zrušit uplně, kokeje zalít betonem a udělaz z toho cyklostezku? No nebylo by to krásné? Stejně za těch několik let zavření nádraží už si všichni najdou alternativu…

    • Standa von Kröna

      Tak určitě. Jste bezpochyby první, koho napadlo, jak to bude s vlaky, takže to do dneška určitě nikdo neřešil.

      • No jak to tedy bude s vlaky? Uz ted jsou kvuli malé kapacitě odkláněny do Zidenic nekteré. Kam tedy budou těch 4-5let ty vlaky jezdit?

        Takových architektonuckých studii Vám udělají studenti na architektuře kolik budete chtít. Videl sem dalsi navrh nadrazi v centru. U toho me fakt pobavilo vedeni vysokorychlostni zeleznice. Ty dva obří tubusy byly zakreslené přímo pod Zelnákem a dále celým historickým centrem… To ani nemá smysl komentovat tomu, kdo ví něco o podzemá v Brně. Ale papír snese všechno.

        • Standa von Kröna

          Vlaky se zruší, to je snad jasný, to vyřešit nejde. Vždycky když kdekoli v Evropě přestavovali nádraží tak vlaky zrušili nebo postavili nádraží jinde.

          Druhá možnost je, že vyzkoušíte google a prostě si to zjistíte nebo počkáte do ledna, kdy bude studie uvolněna i s technickým řešením.

          Dneska už ne papír, ale komentáře snesou všechno…

          • Nechcete mi snad rict, ze teprve v lednu bude prvni studie vcetne mozne realizovatelnosti?? To jako doted zastánci nádraží v centru nemají v ruce nic krome hezkeho navrhu ve Photoshopu?
            Já bych taky rád nádraží v centru a opravdu se nechám argumenty přesvědčit. A když Vy o tom dokážete napsat celý článek, jistě máte přehled a dokážete poskytnout přímý odkaz (ne, “google” není odkaz), kde se realizovatelná studie nachází.

        • No nevim ktery vlaky se odklani do Zidenic kvuli male kapacite protoze porad jeste plati, ze na kterejkoliv smer se z Brna dostanes z hlavniho nadrazi, takze osobni vlaky pres nej jedou samozrejme vsechny. Nakladni jezdi jinudy:DD
          A k te nemoznosti prekopat hlavas na ten navrh – Well, it’s just like ur opinion man..:D

          • Ty vlaky co se odklaneji do zidenic pres hlavni nadrazi projizdeji, ale nezastavuji. Cas na zastaveni vlaku, nastup a vystup a opetovne rozjeti vlaku je tak dlouhy, ze uz se tam ty vlaky nevejdou. Proto jen projedou (coz trva kratsi dobu) a zastavi az v tech zidenicich.

            • Ktery vlaky to jsou prosimte?! Vsechny osobni vlaky (rychliky i osobni) stavi na hlavnim nadrazi. To myslis, ze kdyz nekdo prijede treba z Pardubic nebo Ostravy tak ho nechaji vystoupit v Zidenicich ne. Navic kdybych chtel kamkoliv jet, tak muzu jet (mimo jine) VZDYCKY z hlavniho nadrazi, neexistuje aby sel nekdo na vlak do Zidenic protoze na hlavasu nestavi, vetsi blbost sem neslysel uz dlouho:)

              • Tak třeba já jsem jel vlakem, nějakým ECčkem nebo co to bylo, z Bratislavy a mé překvapení bylo dost velké, když jsem se od průvodčí dozvěděl, že v Brně zastavujeme v Židenicích. Pak jsem mohl být rád, že ČD přistavily nějakou starou plečku, která nás (asi 50-100 lidí) odvezla zpět na hlavák.

              • Je to jen málo osobních vlaků, ale skutečně některé jedou z Modřic rovnou na Židenice, je to třeba Os 4952 v 15.01

                • Těch vlaků, co jedou mimo hl.n. z důvodu nedostatečné kapacity nádraží nebo komárovské spojky je víc:
                  S1 Hrušovany – Tišnov jede přes dolní nádraží, míjí tedy Horní Heršpice a Hlavní nádraží.
                  S6 Odpolední posilové vlaky do Nesovic, zpět pak jedou ze Slatiny přímo do Židenic a úvrať provedou v Maloměřicích, kam jedou jako Sv
                  V létě probíhalo na hlavním zaplátovávání trakčního vedení a tak byly některé vlaky EC odkláněny přes dolní a zastavovaly v Modřicích a v Židenicích.
                  Btw. už dnes se v Brně na hlavním nádraží jezdí na provozní intervaly zkrácené na polovinu, aby se všechno zvládlo vyjezdit.

                  • Patrně nikdo, kdo jel někdy vlakem, se nedomnívá, že je Nádraží ve stávající podobě dostačující. Otázka je, jestli je potřeba stavět nové Nádraží v odsunuté, či v přisunuté poloze. Vzhledem k tomu, že Město Krno například slibuje už X (kde X je větší než náš věk dohromady) let přesun kolejí z Plotní na Dornych a dosud nebylo schopno vykoupit ani pozemky, tak už nikdo novému nádraží nevěří. To není dané nějakým zeleným aktivismem, to je dané tím, že místní politici nejsou schopni dotáhnout užitečnou věc do konce.

        • Podle Aleše Svobody, což je projektant brněnského podzemí, by klidně pod Zelňákem mohlo jezdit metro, tak proč ne vlak.

          • ian von rave

            Tak pokud se pod centrem města oficiálně plánuje severojižní diametr pro místní vlaky, tak opravdu nevím, co řešíte :)

      • Na České., Joštové a nyní i na Pionýrské se rekonstruuje kanalizace a další inženýrské sítě. Když o tom nemáš potuchy tak neblábol. Je to hloupé

  • Přijde mi to více než zajímavé.

  • To je jenom otázka koordinace, v Praze se také opravilo nádraží za plného provozu. A tam je hustší doprava a také to nádrží je mnohem větší. Není to pohodlné, ale dá se vždy uzavřít jenom část. Jistě vždycky je jednodušší stavět na zelené louce, ale to přece není argument proč nádraží posunout.

    • o tom plném provozu nic nevím, jednou jsem z tama jel ECčkem do Brna (v době kdy to přestavovali) a musel jsem kvůli tomu do Holešovic…

  • Jo tak proto ty vlaky maj spoždění! Já myslel, že ej to obyčejný šlompáctví, když denně nabírám cestou z Vysočiny vlakem 20 min. a víc a ono jak tu moudře zaznělo, tak je nádraží vlastně přetížený a kdyby všechny vlaky jezdily podle řádu, tak se na nádraží ani nevejdou a musel bych do Židenic.

  • Čestmír Hroch

    To už je skoro jako u Saturnina – Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru. Je zajímavé, jak tuhý kořen mají některé fámy.

    > Jak dlouho by do centra nedojel ŽÁDNÝ vlak?
    Etapizace přestavby je připravená tak, že nedojde k dlouhodobému přerušení provozu, s výjimkou směru Sokolnice-Telnice (tam vede jednokolejná trať a ta se za provozu přestavět nedá). V ostatních směrech lze provoz zachovat i za rekonstrukce. Po dobu stavby podzemní části nádraží bude zrušena zastávka Nové sady, protože tramvaje budou převedeny ze 4 kolejí na 2 a kdyby v tom úseku měly ještě zastavovat, tak by se to ucpávalo.

    > uznejte sám, že vést 2 tubusy vysokorychlostni tratě pod zelnákem je nesmysl. Už kvuli historickému podzemí…
    Mezi tunely a nejhlubšími známými částmi historického podzemí je 12 metrů skály. V této části Brna jsou geologické podmínky naštěstí docela příznivé – ono to zní paradoxně, ale čím tvrdší skála, tím jednodušší je postavit v ní tunel.

    Jinak hlavním nádražím skutečně žádné vlaky neprojíždějí, ty vlaky do Židenic je linka Hrušovany u Brna – Tišnov, která jede asi 3x denně už po nové trase přes odsunuté nádraží, aby si cestující zvykli, ale nestaví tam, aby se zase moc nevyděsili …
    … no dobře, to byl pokus o vtip. Skutečnost je taková, že se opravdu z kapacitních důvodů párkrát za den hlavní nádraží objíždí po kolejích pro nákladní vlaky. To by samozřejmě muselo trvat i při rekonstrukci nádraží.

  • k te vysokorychlostni trati, v novem uzemnim planu jsem si vsiml, ze je vedena pres pul Brna…sice studie, ale taky moc nerozumim, jak by slo pul Brna podkopat…vede od ceske smerem k novemu planovanemu nadrazi….detaily viz ten plan. kdyz jde tohle, slo by lecos. Ale na to stejne nebudou nikdy penize. Jsou ale i takova mesta, kde se k nadrazi pristupuje z jednoho smeru a vlak pak proste mesto obroukzi do smeru,kterym pokracuje…Antwerpy…co se tyce nakladaku, kdyz uz ty koleje sou, tak by se toho dalo vyuzit a prepravovat vse po nich…vse ma reseni, kdyz je vule…

  • Ty krněnské báchorky o tom, že Vídeň má nádraží v centru, mě už dožírají! Nechce se už konečně někdo z chytráků podívat na mapu, aby zjistil, že Westbahnhof skutečně neleží na “Ringu” jako staletí v Brně, ale v poloze de facto srovnatelné s odsunutou krněnskou polohou?! A navíc se staví nové vídeňské hlavní nádraží už v naprosto odsunuté poloze na Favoriten a žádná připosraná iniciativa dojíždějících lonťáků typu “Wir wollen Hauptbahnhof im Zentrum!” se tam zatím neustavila (http://hauptbahnhof-wien.at). A světe div se, oni počítají s Brünnem (né s Krünnem) jako s důležitým koridorem na Warszawu a Gdaňsk! Už to vidím, jak efektní zatáčkou renovovaného krněnského nádraží plavně projíždějí rychlíky z jihu na sever Evropy a vzrostlé množství smradlavých bezdomovců mává cestujícím! Vzpamatujte se už vy kreténští příznivci “Nádraží pod Petrovem!”

    • Vzdej to…. Proti skupině paranoiků, kteří si myslí, že se politici spiknuli proti nim a chtějí schválně dražší a horší nádraží nemáš šanci… Že jako je to všechno hlavně kvůli tomu, že tam mají pozemky…

      Přitom stačí zapojit mozek, aby každému došlo, že investor, který má v té oblasti pozemek, potřebuje hlavně to, aby nádraží stálo a je mu šumafuk kde… Vždyt i to “”"úžasně vyprojektované”"” nádraží v centru má byt podle těch jejich plánů průchozí i do toho Jižního centra k těm “jakože” politicko-spekulantským pozemkům.

      Investor potřebuje hlavně stavět a jestli si někdo myslí, že raději bude trvat na odsunuté variantě a dostane se tak ke svým penězům MOŽNÁ za 20let místo 5-10tilet, tak je opravdu korunovaný….

      • Standa von Kröna

        Výborně, takže argumenty nám nějak došly, a ti kdo si myslí něco jiného tedy nemají mozek nebo nejsou psychicky v pořádku.

        Hlavně nenarušovat potřebný “klid na práci”.

        • Proč by došly argumenty? Těch je pro odsunutou (no ono defacto je odsunuté i “nádraží v centru” a to o 200metrů na Nově sady) variantu je jich dost.

          Tak mi tedy vysvětlete, proč politici chtějí polohu odsunutou a ne v centru? Když můžou za menší peníze udělat variantu vaši a ještě podle vás mnohem výhodnější pro všechny? Nezískali by si tím nejen hromadu politických bodů, ale konečně by mohli začít stavět na svých pozemcích v Jižním centru?

          • Standa von Kröna

            Na to co už jste tady stihl vyspamovat za příspěvky, jste nepředložil argument pro odsun ani jeden, takže využijte své rady, zapojte mozek a něčím nás zkuste překvapit.

            • Vyspamovat??? Prosím definujte? Vyspamovat pro Vás evidentně znamená, že někdo napíše něco, co jednoznačně nesouhlasí s vaším rádoby recesistickým článkem aneb “Kdo nejde s námi, jde proti nám”, že ?:-)

              Tak argumenty (OK, odhlédnu od nerealizovatelnosti nádraží v centru, i když to je samozřejmě podstatné): Odstranění spousty kolejí v centru a tím není myšleno jen nádraží, ale i 500metrů kolejí v obou směrech, beru to jako uplně zbytečný zářez v centru a co to s městem v těch místech dělá, je vidět celkem dost dobře. Možnost postavit nádraží, což je mnohaletá záležitost, aniž by došlo k jakémukoliv narušení dopravy na současné nádraží. Vytvoření dašího dopravního uzlu ve stylu Hlavní nádraží, Česká, Mendlák. Zejména Hlavnímu nádraží by odlehčení velmi prospělo, je nejen na hraně kapacity, ale i v dezolátním stavu a vůbec mě nenapadá, jakým způsobem by šlo opravit za takového provozu bez obřích výluk. Joštova na rok a půl by proti tomu byl jen čajíček.

              • Standa von Kröna

                Takže se to musí přesunout, protože Vás nenapadá, jak by to šlo udělat na stávajícím místě. To se samozřejmě nedá nic dělat, každého nemůže napadnout všechno. Ještě že existují lidé, které to napadá.

                A “co to s městem v těch místech dělá” je opravdu vidět. Prostě to tam žije.

                • Čtete to vůbec??? Tak ještě jednou, protože jste evidentně dál než k první větě nedošel: 1) Odlehčení MHD uzlu Hlavní nádraží vytvořením dalšího uzlu, 2) odstranění dlouhého úseku kolejí z centra města, 3) možnost výstavby nádraží bez mnohaletých výluk spojených se zavedením těžké dopravy a mechanizace do centra atd.

                  • Standa von Kröna

                    Moc to nečtu, nedává to smysl, nicméně když už ste se tak hecnul, tak mý odpovědi sou víceméně obsaženy v těchto dvou článcích:

                    http://www.urbanismusbrno.cz/studie/90-nadrai-v-centru

                    a tady k těm pozemkům:

                    http://www.urbanismusbrno.cz/blogy/56-o-podob-jiniho-centra-rozhodli-vlastnici-pozemk

                    • Ehm a co je v těch článcích nového? Je tam jen ta podoba nádraží v centru pro kterou bych klidně hlasoval všemi 10ti i být majitelem jakéhokoliv pozemku v Jižním centru…

                      Ale že to vůbec řešíme… Vzhledem k všeobecnému vývoji v oblasti financi nás nové nádraží už mine a nemusí nijak trápit… Díky usilovné snaze skupiny bojující o nádraží v centru a zároven obrovské laxnosti politiků, kterým je to šumafuk (já teda nevím, ale fakt nemám pocit, že by za odsunuté nádraží bojovali jako lvi, spíš je jim to jedno, nic se neděje) bude jakákoliv podoba nového nádraží nejdřív tak v roce 2030 v tom nejlepším případě… Dalších 20let nás čeká v té staré budově bez oprav.

                  • aha, takze abychom “ulehcili mestu”, jak pises, tak si vsichni pritizime vytvorenim noveho uzlu MHD a budeme prestupovat aspon dvakrat :) uz ted kamkoli jedes, porad prestupujes. s takovou bysme mohli jet kazdou zastavku jinou salinou :D

                    a na vase poznamky ohledne opravy jostovy ulice: ono by to netrvalo rok a pul kdyby se jen menily trubky :) kdyz doma menite trubky, tak to trva chvilku. kdyz k tomu ale pridate novou dlazbu, elektriku a natery, tak to zabere vice casu.

                    • O tom žádná, jenže to samé se musí udělat u nádraží. To není o tom, že stará budova se přetře a vedle ní postaví nová. Musí se sanovat veškeré koleje i podloží, ty viadukty taky mají 150let…

                      A to ulehčení… no ono je to ulehčení hlavně občanům, ti jsou to město. Ta přestavba v centru by taky mohla znamenat 10let výluk ala Joštova a to nevím, komu se líbilo.

                      A jinak samozřejmě – někteří si polepší, jiní pohorší, tak je to vždycky. Viz například to, že plánované vedení nových linek bude mnohem lépe obsluhovat Ustřední autobusové nádraží Zvonařka.

            • A teď prosím ty Vaše argumenty, proč ti zlí politici chtějí horší a dražší variantu??? A proč investor, který má pozemek v Jižním centru nechce konečně stavět a je tak zásadně proti nádraží v centru…

              • Standa von Kröna

                Jinak jsem předal vaše argumenty lidem co se věnují nádraží v centru, prý sem Vám podařilo hezky shrnout nejčastější bludy a mýty.
                Připraví na to odpovědi, aby se to dál zbytečně nešířilo. Takže Vaše ani moje energie nepřišla úplně vniveč.

                • Děkuji pěkně, jsem zvědav třeba jak obhájí existenci kilometrového pásu kolejí v centru města, které nejsou vůbec potřeba a jejich zrušením budou daná místa mnohem lépe průchozí:-) A nebo jak to vlastně dělají chudáci lidi, kteří jezdí na UAN Zvonařka… Vždyt oni vlastně jezdí na místo nového nádraží, chudáci malí. Do centra se nikdy nedostanou :-(

                • Akorát tedy marně jsem v jakémkoliv Vašem příspěvku hledal na několikráte napsané otázky – proč politici chtějí horší a dražší variantu a na čem tratí investoři při nádraží v centru, když mají být jejich pozemky dokonale dostupné?

                  Jo a rovnou by mě celkem zajímala odpoved na to, co psal někdo pod tím článkem v urbanizmu:

                  Nádraží v centru je hezká věc, ale nevyřeší to úplně dva hlavní důvody pro přesun, a to je nízká kapacita severního zhlaví, včetně pouze dvoukolejného průjezdu Zábrdovicemi a nízkou kapacitu nádraží, kdy dnes je zde pouze 6 průjezdných kolejí a je normální že z jednoho nástupiště odjíždí 2 vlaky nebo některé vlaky ani na hlavní nádraží nezajíždí a jedou přes rosické (odsunuté) nádraží do Židenic nebo z Židenic do Slatiny. V návrhu je 7 (možná 8 průjezdných kolejí a žádné kusé (slepé), dnes jsou aspoň 4. Také popisek že vazba na MHD v případě odsunu je nedosažitelná je zavádějící, autoři by si měli pořádně prostudovat návrh odsunutého nádraží nebo aspoň připravovaný územní plán…

                  • Standa von Kröna

                    Jasně, přidám to na seznam a posílám dál. Kdyby Vás ještě něco napadlo, tak to tady klidně nasypte.

                    • Nene, děkuji, to bude stačit. Trochu mě tedy mrzí, že autor článku neodpověděl na jediný dotaz a argumentačně skončil na úrovni označování za spam, ale s povděkem kvituji, že odepisuje, protože třeba v takovém blesku nebo iheute se do diskuzí nezapojují autoři vůbec ;-)

                      Tak díky :-)

                    • Cituji “Standu”: “Jinak jsem předal vaše argumenty lidem co se věnují nádraží v centru, prý sem Vám podařilo hezky shrnout nejčastější bludy a mýty.
                      Připraví na to odpovědi…” — Aha, takže ŽB dělá aktivní politiku. Je Standa ve skutečnosti Svatopluk?

                    • Standa von Kröna

                      Aha! Takže P4trik je ve skutečnosti Roman? Aha!

                  • máta peperná

                    Obdivuji Vás(i sebe), Howgh

                    • máta peperná

                      Vzhledem k tomu, že tam v tomto případě jen začátek a konec tak příspěvek, kde nato, že schopen na otazky a jsou všeho a všech kdo za spam celý.Howgh

      • Vždyt i to „“”úžasně vyprojektované“”“ nádraží v centru má byt podle těch jejich plánů průchozí i do toho Jižního centra k těm „jakože“ politicko-spekulantským pozemkům.

        To sice má, ale průchod jenom umožňuje. Jen odsunuté nádraží dokáže ty lidi k průchodu donutit, v tom je ta pointa.

        • Nemyslím si, že by Vaňkovka trpěla tím, že je na druhou stranu od nádraží a ještě se musí ujít odhadem 200-300 metrů.
          A pokud ta oblast bude o něco klidnější, tak to zase nahraje ceně rezidenčního bydlení (ne každý chce bydlet v neustálém hluku). Prostě to nic nemění na tom, že jen málokterý investor raději bude čekat mnoho let navíc. Aktuálně to totiž vypadá, že spousta se jich zisku nedožije vůbec…

    • Cilem prvni etapy planovani je dohnat Prahu, nikoliv Viden.

  • Už jste někdy opravovali starý dům za provozu? Je to asi třikrát pracnější a dražší než postavit nový. Potvrdí každý, kdo to prožil.

    Nechápu, co se pořád řeší. Nové nádraží už se dávno mělo začít stavět.

    Spíš jde o to, jak se k němu v přecpaných ulicích plných semaforů rychle a pohodlně dostat. Jde to jedině pod zemí -
    tedy jsou nutné podzemní šaliny nebo zárodek metra.

    • No a hlavně i delší… viz Pionýrská… Ten pár set metrový kousek ulice se opravuje 1rok mimo jiné proto, aby byl umožněn průjezd klíčových linek MHD. Joštova trvala kolik? Rok a půl? A to se v podstatě jednalo jen o “směšnou” opravu. Jak dlouho by to asi trvalo za provozu u celého (aktuálně ve špičce 100% vytíženého) nádraží s pracností úplně na jiné úrovni (budování rozsáhlých podzemních a nadzemních částí, budova je možná i památkově chráněná atd.)

  • Tom je velkým zastáncem krněnského nádraží v širých polích mezi pampeliškami a koukoly u Komárova.
    Proto jsem to stručně a výstižně popsal v http://www.nadrazibrno.wz.cz

Leave a Reply to Pepek


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →