Krno staví cyklostezky v alternativní realitě
“Prvotní podnět zazněl z magistrátu,” uvádí Doc. Ing. David Talmud, vedoucí Katedry aplikované metafyziky VUT. “Většina radních je mimo realitu už několik volebních období, přišli tedy s tím, proč do astrální sféry nepřesunout i cyklostezky.” Podle docenta Talmuda jejich návrh nevyvolal zprvu velké nadšení, ovšem po konzultacích s kolegy z Ústavu pro urbanistickou thaumaturgii Akademie věd byl nápad shledán reálným a začalo se pracovat na prvních přípravných krocích.
“Kolegové z Katedry aplikované metafyziky nejprve považovali svěřený úkol za neproveditelný,” vysvětluje Prof. et Prof. ThLic. Záviš Výron-Zábal, M. Div. “Správně poukazovali na to, že pro každý přechod do jiné reality je potřeba poměrně složitý rituál, jenž zvládají pouze hermetici nejvyššího zasvěcení a cyklostezky by tak nemohly být masově využívány. Našemu Ústavu se však povedlo rituál optimalizovat natolik, že jej pro všechny plánované trasy bude potřeba provádět pouze jednou denně a to centrálně, evokačním pracovníkem Astrálního dispečinku Města Krna,” dodává.
Nápad se zamlouvá i náměstku primátora, Robertu Kotzianovi, který snad má v Krně na starosti dopravu. “Byl to vlastně můj nápad,” pochlubil se, “cyklostezky jdou už delší dobu mimo mě, tak proč to nerealizovat.” Náměstek Kotzian tak na sebe převzal činnost městského koordinátora, kterážto funkce stejně nebyla obsazena a i kdyby byla, bylo by to jedno, protože koordinátor nemá žádné pravomoci. Přesunem problematiky do Kotzianových rukou se tak konečně začlo něco dít.
Stavba cyklostezek v alternativním Krně má ale i svoje stinné stránky. Vedou totiž urbanisticky zvládnutou verzí Krna, které nehyzdí skvosty jak Velký Špalíček a kde je územní plánování děláno s ohledem na občany a ne na investory. “To je opravdu problém,” připouští Kotzian, “lidé pak mohou mít nepříjemné dotazy typu: ‘Když to jde v alternativním Krně, proč ne v tom našem?’ Na to je těžká odpověď, zvlášť když víme, že by to šlo, jen se nám nechce.”
I z tohoto důvodu zůstávají zatím všechny astrální cyklostezky v testovacím provozu, ačkoliv technologie přesunu do jiné reality je již odzkoušena a certifikována. “Dokud bude existovat natolik propastný rozdíl mezi tím, co bychom dělat mohli a měli a tím, co ve skutečnosti děláme, nemůžeme občany do alternativního Krna pustit,” uzavírá Kotzian. Oficiální spuštění projektu se tak odkládá na neurčité datum ve vzdálené budoucnosti.
Nikým nevolení cyklisté se ale nevzdávají a alespoň na chvíli si chtějí hrát na to, že Krno je standardní evropské město, kde je cyklistika rovnoprávná s ostatními druhy dopravy. Proto se v pondělí 26. března 2012 hodlají v 18:00 sejít na Moravském náměstí “u Jošta”a uspořádat cyklistický výlet po Kolišti.
9.50
Cyklostezka by měla cyklisty navést do alternativní reality, kde by je něco velkého sežralo. Aspoň by od nich byl pokoj a nevyhazovali se miliony za blbosti.
12.00
No pokud umím číst a co je napsané je pravdou, potom:
Loni město pro cyklodopravu zrealizovalo 200 metrů jednosměrek a 11 ks stojanů.
To asi nestálo miliony a pokud jo, tak rozhodně ne kvůli cyklistům. Osobně na nějaký pruhy na silnici kašlu. Pokud je jednosměrka široká na 2 auta, tak jedu jak mi rozum praví, to jest i bez pruhu. Co se týká stojanů, ty na Joštove jsou moc pěkný, jen nevím, kdo tam parkuje. Předpokládám, že sloužily k tomu, aby se u nich mohl vyfotit pan primátor.
11.22
Cykliste by hlavne meli povinne projit autoskolou a mit ridicsky prukaz. Neosvetleni, obcas i pod vlivem, po chodniku, po prechodu pro chodce, ohrozuji krome sebe i ostatni.
11.46
odpověď ne: Zvláště je nutné vyžadovat řidičský průkaz po dětech do 10 let v doprovody osoby starší 15 let. Tihle parchanti jsou nejenom nepoučení, ale ožralí jsou jednoznačně pořád, už v dopoledních hodinách jezdí klikatě a podezřele nerovně. K AUTOškole by si dál měli udělat i PILOTNÍ průkaz, protože po nárazu vozidla dokážou letět pěkně daleko!
12.00
Co hulite? To musi byt dobry material…
13.09
Ano, nenávist vůči cyklistům v Krně bude růst s jejich rostoucími počty (přibývá jich i z ekonomických důvodů). Představte si, že ta hovada nemají kde a jak normálně jezdit! Když jede cyklista po přechodu, vadí to víc řidičům než chodcům, jako by nikde na světě nebyly tyhle přechody-přejezdy vedle sebe. Řidiči si už načetli, že cyklista na přechodu přednost nemá(pokud nevede kolo), můžou do něj proto najíždět. Prostě se nám tu zhmotňuje boj o omezený prostor, neboť budoucí cyklostezky vzniknou především na úkor automobilistů a hlavně jejich parkovacích míst. A za to se bude nenávidět fest. Doporučuji trochu historie: nastudujte si konflikty drožky x první auta na začátku 20. století..
14.51
Predpokladam ze jako zavily cyklista nevlastnite RP ani auto, takze nejaka argumentace v tomto smeru neprichazi v uvahu. Ostatne jde jen o vasi vlastni bezpecnost… chodec zanadava a uhne, automobilista vas muze poranit ci zabit a nasledne podle osvicenosti soudce (spoluvina) by mohl jit do vezeni.
Tam se logicky nikomu nechce, takze je naprosto rozumne chtit aby se vsichni, vcetne nesmrtelnych cyklistickych polobohu, chovali podle stejnych pravidel.
16.11
“…automobilista vas muze poranit ci zabit…” to zni jako by to meli povolene. teda tebe bych na silnici potkat nechtel
23.40
Na závěr naší osvícené konverzace: 1. nikdy si neporozumíme, vzhledem k vaší reakci na můj příspěvek, nebudeme proto mařit čas 2.vlastně píši jenom proto, abych vás ujistil, že auto vlastním a naježděno mám opravdu hodně 3. jenom nevím, proč bych s ním měl jezdit do města, když můžu jezdit na kole. Chápete, proč si nikdy neporozumíme?
13.57
Nic ve zlým, ale poranit a zabít může i chodec, pokud je zrovna pod nějakým vlivem:) A je celkem jedno, jestli vlastní ŘP.
Co se týká bezpečnosti, mohl by jste uvádět nějaká statistická fakta, například kolik automobilistů je ve vězení za sražení cyklisty a srovnat to například s počtem automobilistů, kteří srazili jiné automobilisty, chodce, policisty, rozličná zvířátka či stromy.
20.35
takovy hnupy by clovek na zitbrno necekal, interesantni
16.15
ne ne a nebudu objektivním a inteligentním přispěvatelem. Cyklisté jsou špína, co se roztahuje, řidiči jsou bohové! Obzvlášť v Praze jakýsi Janoušek, sice sejmul jen řidičku, která se transformovala v chodkyni, ale možná to bylo těmi promilemi, které mu protáhly zrak, což z ní v jeho očích udělalo cyklistku!
Cyklisté jsou nebezpečím pro společnost a čím víc jim postavíme kvalitních cyklostezek, tím více se budou motat po silnicích, to dá přece rozum!
Přizvat do Krna Janoušky a udělat z těch cyklistů jeden velký mastný flek!
16.46
Jakožto vášnivý cyklista s Vámi musím souhlasit. Kdyby ubylo v Brně cyklistů, bylo by hned více místa na (těch málo) cyklostezkách a řidiči by snad těch pár přeživších více tolerovali…
Můj názor je založen na předpokladu, že mé kolo neskončí pod koly pana řidiče Janouška.
16.34
Nejvíce ze všech pro cyklistiku v Brně udělalo DPMB cenou jízdného.
6.27
A navaznosti spoju.
17.32
Nějak jste tu zapomněli na bruslaře. Momentálně jsou na stezkách pro cyklisty velkou konkurencí. Proto by (alespoň v oné alternativní realitě) měla být vedle cyklistické stezky stavěna hned i bruslařská stezka.
17.54
ony zrovna ty cyklostezky svou kvalitou aztak inline friendly nejsou. bud je to vydroleny sunt, kde je vic sterku nez asfaltu, nebo je tam zamkova dlazba, prokladana kocicima hlavama. uzasne slepecke pasy jsou taky lahudka
9.28
Možná vás to překvapí, ale “cyklostezky” jsou kombinací stezky pro chodce a cyklisty, tzn. tam chodí i lidi pěšky. A, světe div se, i nevidomí umějí a chtějí chodit, takže na koncích jsou slepecké pásy. Bruslař je přejede za dvě sekundy. Co by za to nevidomý dal, kdyby se mohl podívat, jak šlápl do hovna, a vy tady rozebíráte “úžasné” slepecké pásy.
17.39
Jenomze ony jsou zrovna tak uzasne, ze vidomy bruslar se na nich snadno zmrzaci. Viz napriklad prechod mezi JAMU a LF MU na Komenaku. Ostatne Husova je kapitola sama pro sebe. Na silnici bruslar nesmi a po chodniku to nejde.
20.53
Kam byste se chtěl dostat Husovou na bruslích? ) Na Šilingrák a pak z kopce dolů? Uff….
0.54
Treba do Domu panu z Kunstatu. Tam je napicu pristup jak z hora, tak z dola.
20.14
Tož, vy Krňané, tak se jezdí na cyklostezkách u nás v Bulharsku:
http://magazin.e15.cz/cestovani/mestska-cyklistika-v-bulharsku-slibuje-nevsedni-zabavu-a-vzruseni-755281/galerie/770?
A to náš primátor Bojko Borisov nemá ani ten titul MBA ani NBA.
23.23
Tak tohle mi fakt dostalo!
23.31
Tak to prý v astrálním Krně taky není úplně ono – http://vimeo.com/38591304
14.38
Myslim ze najlepsi primator pan Bc. Onderka tuto viziu uz sam definoval pri konzultacii s autorom jeho bakalarskej prace. Jasne naznacili hranice a pojmy a dokonca sa ani nebali pouzit cudzie slova, aby plany Krna nezaostavali za ostatnou vyspelou strednou Aziou. Citacia z prace:
“Kyberprostor: Kyberprostor je v soucasnosti pouzivan ve smyslu inverze k realnemu svetu (tzv. realspace). Hovori ze o nem jako o miste, kde se vyskytuji lide bez fyzickych tel.” (srana 44)
Zdroj: Onderka R., Baklarska Prace, 2009, 46s