Jihomoravský kraj žádá marketingovou strategii pro Krno
Z několika nejmenovaných zdrojů se naší redakci doneslo, že Jihomoravský kraj (známější pod názvem nejlepší hateman JUDr. Michal Hašek) vypisuje výběrové řízení na zpracování marketingové strategie zaměřené na propagaci města jako centra špičkového výzkumu, vývoje a inovací a zajištění dalších služeb.
Redakce se jednomyslně usnesla, že je naší občanskou i profesní povinností napomoci tomu, aby se Kuřim konečně vymanila z regionální mlhy a dostala se na výsluní, mezi přední evropská centra technického pokroku. Po vyžádání podrobných podkladů u odboru regionálního rozvoje JMK se však vyjevila šokující skutečnost, totiž že oním centrem špičkového výzkumu, vývoje a inovací a zajištění dalších služeb má být Krno.
Nicméně kreativní proces je natolik složitá věc, že jakmile se jednou připraví, už jej nelze zastavit, leda za cenu obrovských finančních i lidských ztrát, takže jsme se rozhodli nabídku dokončit i s rizikem, že ji ani tentokrát nikdo neuvidí.
Podle kritérií výběrového řízení na zakázku ve výši směšně nízkých 900 000 Kč bude uvažována nejnižší nabídková cena (55 %) a kvalita nabízeného plnění (45 %).
Náš tvůrčí štáb bude ovšem fakturovat pouze nezbytné provozní náklady (pravítko, pastelky, chleba, pomazánky, káva, pivo a brufen) ve výši nepřekonatelných 11 111 Kč, což představuje 9,999 % z celkové ceny zakázky. Naproti tomu kvalita našeho plnění je vždy 100% – viz níže, současně však k nezaplacení (a nelze ji tudíž legálně protáhnout účetnictvím). Jednoduchým výpočtem tedy dojdeme k závěru, že přidělením zakázky právě našemu týmu ušetří Jihomoravský kraj aka Hasek Mihály 888 889 Kč. Tato částka může být potom vložena do některého z dalších veřejně prospěšných projektů, například na cestovné pro Martina Ervu, pražského mluvčího jihomoravského hatemana.
Marketingová strategie
Poučeni úspěchem magistrátu města Krna, jenž si získal respekt všech marketérů světa za převratnou metodu šíření povědomí o značce (ono famózní „taktické ukrývání marketingové strategie“), rezignovali jsme i my na veškerou komunikaci s odborníky, médii i veřejností. Stejně vede jen k banálním otázkám typu „co tím chcete říct, koho tím chcete oslovit“ apod., které boří a ničí základní ideu.
Slogan
anglický slogan: Fast Forward
český ekvivalent: Aspoň něco (© Eva Jemná)
Logo
Logo vychází z počítačové ikony (šipky), která symbolizuje rychlý pohyb vpřed: >
Na důkaz sepětí s nejlepšími tradicemi minulosti je tomuto znaku předsazena zrcadlově obrácená druhá šipka: <>
Tento znak je následně otočen o 90 °; tím vzniká vlastní logo jihomoravského Krna jako centra výzkumu, inovací a dalších služeb, města, jež je pevně ukotveno v písčito-hlinité půdě, avšak svými ambicemi míří vzhůru ku hvězdám.
Svou jednoduchostí, úderností a obecnou srozumitelností lze logo používat na všech tiskových materiálech, v médiích, na reklamních předmětech, ve veřejném prostoru, v uměleckém, vědeckém i politickém prostředí. Logo je natolik uživatelsky přítulné, že lze očekávat okamžitou, a to bezvýhradně pozitivní odezvu široké veřejnosti, která se s logem (a tím s celou koncepcí) ztotožní. Symbolika loga i jeho poselství díky své síle unesou i neprofesionální provedení, proto bude vedle oficiální grafiky povolena i škála modifikací – ostatně tento typ lidové kreativity byl úspěšně použit při tvorbě city identity města Krna a doplňuje ji skutečně skvěle.
Logo lze obohacovat dalšími grafickými prvky: svislá čára uprostřed symbolizuje zvnitřnění, úsečky paprskovitě rozmístěné kolem základního tvaru pak naznačují emanaci krněnské transcendentální podstaty do všech světových stran.
Koncept inovativně počítá i s velmi úzkým propojením s dalšími logy; tento průnik pak bude používán například při společných projektech s jinými městy.
Výhody řešení
◊ Univerzální srozumitelnost ve slovanském prostředí
◊ Pozitivní konotace v neslovanském prostředí (Renault – symbol rychlosti, elegance, tradice)
◊ Finanční nenáročnost: uživatelé, tedy obyvatelé Krna i jeho návštěvníci, budou logo – a s ním celou ideu – šířit zdarma i mimo území města
◊ Vysoká denzita obsahu: logo dokáže zaštítit v podstatě libovolnou krněnskou aktivitu
◊ Vysoká emoční hodnota: logo „Krno – centrum špičkového výzkumu, vývoje a inovací a zajištění dalších služeb“ vzbudí stejně intenzivní citovou odezvu jako součást podpisu u smlouvy na zásadní investici i jako kresba křídou na vratech úřadů.
Výzva pro fanoušky špičkového výzkumu, vývoje a inovací a zajištění dalších služeb: pro používání krajského loga města Krna nemusíte čekat na (předem jasný) výsledek výběrového řízení, s láskou a hrdostí je začněte šířit už dnes!
11.46
Smutné je, přátelé, že jste jako vzor pro nové logo použili ranní fotografii pana primátora pana s. Onderki, ještě než se nalíčí. Jestli si všimne, že to je jak zrcátko, vyhrajete všechny další soutěže a to do konce věků, kdy přesně hodlá odejít do zaslouženého odpočinku. A ostatní teda nemáme šanci. A to je to smutné.
12.10
Oceňuju prokreační symboliku toho loga.
13.40
Nejhodnotnější kreativní snažení je to, které vychází ze samotného člověčenství obyčejného občana (nejen Krna)! V jednoduchosti a na inovativním pohledu stojí všechny vynálezy lidstva. Závidím, že jsem na to nedošla sama! Gratuluji a dík za ušetřených 888 889 Kčs v této nelehké době. Doufám, že pomohou Magistrátu uhradit ztráty v boji s “rozeštvávači” a těmi, kteří nenechávají bohabojné radní pracovat v klidu! Třeba jim i pomohou při “kanalizaci” problémů města Krna.
13.51
Velmi děkujeme za slova uznání a podpory, zejména v této nelehké době. V tomto případě ovšem nepůsobíme úspory magistrátu, ale přímo panu Haškovi.
23.35
Kdyby jen “člověčenství obybčejného občana”? To je jen zlomeček.
Logo má v sobě sílu nevídanou. Dvěma symetrickými trojúhelníky postavenými k sobě základnou totiž symbolizuje jeden z hlavních hermetických principů “jak nahoře, tak dole – jak dole, tak nahoře”.
To logo je prostě geniální!!!
0.17
je to logo též ideální, neboť symbolizuje perfektní statusové rozčlenění krněnské populace. V základně zanedbatelný počet velmi chudých krněnských občanů, střední část loga, tedy místo propojení obou trojúhelníků, představuje silnou střední třídu, která je prosperující, vzdělanou a kreativní oporou krněnské občanské společnosti, a vrchol loga opět znázorňuje jen nepatrný podíl výrazně bohatých krněnsných občanů (možná jen jeden???) . Pokud by logo bylo využito ve variantě s vertikálou přímo uprostřed, bude dokonalým obrazem genderově korektního krněnského společenství, neboť toto by symbolizovalo, že statusové rozčlenění žen (kupř. část od vertikály vlevo) je zcela totožná se statusovým rozdělením můžu (od vertikály vpravo).
Za mne: jednoznačně ano!!!
13.05
Geniální, jedná se o velmi nadčasově designované logo, které se rozhodně neokouká a bude něco říkat i dalším generacím!
12.01
Logo je krásné, rozpoznatelné a srozumitelné — avšak, přiznejme si, málo inovativní. Dnes, kdy se bez slova “inovace” neobejde žádné vážně míněné sdělení, by i krněnská identita měla tento fenomén lépe odrážet. Navrhuji logo obohatit o prvek Venušina inovativního pahorku, který bude vizuálně symbolizovat technologické a inovační propojení s rovněž známým Silicon Valley. Zároveň dichotomií “pahorek-údolí” bude Venušin inovativní pahorek komunikovat význam krněnského špičkového výzkumu, vývoje a inovací ve srovnání s výše zmíněným Křemíkovým ďolíčkem.