Krno získává ocenění pro nejšpinavější město České republiky
Krněnskou idylu lásky a štěstí se snaží narušit nikým nevolená skupina destruktivních humanitních pseudointelektuálů. Tentokrát kverulantům vadí soustavné nedodržování limitů pro polétavý prach v ovzduší. Pro svou omezenost nedokáží ocenit, že se Krnu podařilo překročit celoroční limity již v půlce března, díky čemuž se dostalo do čela žebříčku nejšpinavějších měst v České republice a porazilo i tak silné hráče, jako je Ústí nebo Most. Laciné argumenty, podle kterých jsou prachem ohroženy zvláště malé děti, rozhodně nemohou obstát. Již z naprostého nedostatku míst ve školkách musí být každému jasné, že se s těmito nesvéprávnými tvory, kteří umí dělat leda tak bordel, v krněnské vizi rozvoje nepočítá.
Neobstojí ani argument, že s kritickou situací vedení města nic nedělá. Jelikož ho zdraví obyvatel nezajímá, snaží se vyjednat další výjimku, aby se v Krně žádné limity dodržovat nemusely. Zatímco pro naší velkou koalici nejsou chodníky levicové ani pravicové, ať už to znamená cokoli, přístup k ovzduší a životnímu prostředí je ryze libertariánský.
Zbytečně oblíbené zahrádky kaváren, na kterých se beztak povalují jenom levicoví aktivisté, jsou regulovány co do velikosti, otevírací doby nebo ročních období, ve kterých je lidem dovoleno sedět venku. O vzduch se však musí postarat neviditelná ruka trhu.
Jak inspirativně dodává nejvtipnější první náměstek primátora Robert Kotzian, který má na starosti dopravu a rozvoj znečištění v našem nejkrásnějším městě: ”jestli chce mít někdo čistý vzduch, ať se odstěhuje do lesa.” Jeho tezi nedávno úspěšně zobecnil levicový myslitel Vítězslav Jandák, když prohlásil: “pokud se někomu něco nelíbí, tak ať se odstěhuje, o tom je ta demokracie.”
Stěhování, odsuny a vyhánění má v Česku dlouhodobou tradici a byla by škoda na ni zapomínat. Problémy se jinak řešit nedají. Snažit se inspirovat v jiných evropských městech, kde omezují pohyb aut ve městě, vytvářejí systémy park&ride, nebo snad nedej bože podporují cyklistiku, nemá vůbec smysl. Vždycky se naštěstí najde dost překážek, proč to nejde. Například do Kohoutovic je to do kopce.
Mezi velké úspěchy města v oblasti podpory nárůstu nezbytných exhalací bude patřit i vybudování tržnice AUpark. Pro tu sice byla vypracována tzv. “rozptylová studie,” nicméně vliv nárůstu dopravy zapracován nebyl, protože je to moc složité a výsledky by mohly být takové všelijaké. Ale jak se zde optimisticky konstatuje, stav ovzduší je v dané lokalitě natolik tragický, že to o mnoho horší být stejně nemůže.
Klíčovou strategií v boji magistrátu za permamentně znečištěné ovzduší je podpora budování sítě parkovišť přímo ve středu města, díky čemuž by se mohl počet aut v centru ještě znásobit. Pokud vše půjde dobře, můžeme se v budoucnu těšit na překračování prachových limitů, které z 90% produkuje doprava, každý den a nikoli pouze každý druhý den.
Bohužel však trochu hrozí, že v případě neudělení výjimky budou Krnu hrozit vysoké pokuty od Evropské komise ve výši desetitisíců eur za každý den. Tedy o důvod víc z tohoto despotického socialistického spolku vystoupit a přimknout se k civilizačně přece jen bližšímu Rusku.
Tam by samozvané aktivistky – a navíc matky! – skončily dávno v nějakém hezkém gulagu. V Krně pouze obtěžují nemístnými požadavky na dodržování evropských norem v rámci podvratné aktivity Dejchej Krno, kde se snaží mapovat překračování limitů a tlačit na jejich dodržování, aniž by k tomu měly jakýkoli mandát. V pondělí se navíc chystají zastavit provoz na ulici Úvoz, jako by nestačily povodně. Je samozřejmě otázkou, kdo je za to platí a proč se neodstěhují někam jinam. Třeba do Adamova. Nebo raději do Pohořelic – tam se dá dojít i pěšky.
9.03
famozni. navic prach (prachy) nesmrdi, zatimco cykliste ano.
10.31
Jelikož jsem ze Židenic, velmi mě trápí Svatoplukova – Gajdošova. Snížit dopravní zátěž konkrétně v této lokalitě lze:
1. podpora výstavby VMO- Tomkovo nám, MUK Rokytova
2. úprava křižovatky u kasáren
3. výsadba izolační zeleně
V krátkodobém horizontu lze provést bod 2 a 3, navíc na bod 3. lze čerpat dotaci http://www.opzp.cz/sekce/368/prioritni-osa-2/
Snažím se vyburcovat lokální politiky k činnosti, uvidíme, zda se to povede.
11.48
Ve stylu (nikoliv však smyslu) krásného článku, bych chtěl říci, že tyhlety cyklo-stesky každého jenom otravují, já bych všechny ty cyklostezky a izolační zeleně vyboural. Není přeci nic pohodlnějšího, než si ráno v Mekáči koupit chutnou snídani, kterou si v poklidu sním během popojíždění v koloně . Dříve jsem se nad poddimenzovaným dopravním systémem rozčiloval, ovšem každý člověk by si měl obalit nervy, třeba čokoládou, no a začít na zdánlivě negativních věcech hledat to dobré. Ať žije konzumní doba a velké díky Krnu, které je na té správné straně (možná je na “velké straně”), držíc tradici, dbajíc na to, aby tu nikdo nevymýšlel nějaké nebezpečné novoty.
10.11
Oka. Tak navrhněte řešení. Postavíme cyklostezky a lidi začnou jezdit an kole a auta nechají doma? To určitě. Postavíme záchytná parkoviště v Modřicích, Bastru, Slatine a Řečkách a lidi nechaj auta tam. To určitě. Všechno jsou to jen sny a prakticky neuskutečnitelná řešení. Nebo se mýlím?
6.43
Ano, mýlíte se.
23.00
No dobrý mýlím. Tak šup sem to řešení, na které jsem se ptal ovčana Hény.
8.30
Je třeba zněkolikanásobit výši spotřební daně na pohonné hmoty a je po prachu.
12.37
To by bylo tak akorát po příjmech státu, protože by se vyplatilo tankovat v zahraničí i při menším množství. Pochopte, že k používání mhd nelze lidi donutit, ale jedině přimět. Když bude mhd za něco stát, nechytím tam blechu a nikdo mne tam nepoblije, tak s ní klidně pojedu. Mimochodem, kdyby všichni jezdili mhd, kdo by ji financoval?
13.11
Navrhuji, abychom se příště ti kdo jezdíme autem opravdu VŠIHNI a POCTIVĚ účastnili dne bez aut. Vzali si vše, co za celý den s sebou potřebujeme a nacpali se s tím do MHD.
16.10
Jsem pro. Pojedu do práce z Bystrce do Slatiny a nazpět. Udělám prd, páč budu od rána úplně KO a navíc rodina mě taky nebude mít moc v oblibě, protože než něco udělám a dojedu domů, tak bude zatraceně pozdě po večerníčku! Ale hlavně že Den Bez Aut!
16.08
Insajdr plís! ))))
12.49
Podle Vas je resenim pro zvyseni poptavce po MHD jeste zvysit uz tak nehoraznou spotrebni dan na PHM?
Co takhle radsi nejakym zpusobem vylepsit MHD?
Jednorazove jizdenky jsou proste predrazene a neefektivni, zejmena o vikendu. Typicky priklad z Lisne – 25 prijizdi na Novolisenskou a 8 do centra odjizdi. Dalsi jede za 10 minut. Tomu rikam skvele vyuziti listku.
Lidem bydlicim v zone 100 se pak nevyplati ani salinkarta. Proc si nekdo bydlici i pracujici v centru musi koupit salinkartu i na zonu 101, kam se prakticky nedostane?
8.33
Čím víc se město otevře cyklistům, tím víc bude průjezdné pro auta…
22.58
Pro záchranu brněnského ovzduší by bylo potřeba vystřílet všechny “lonťáky”, kteří po jednom dojíždí do Brna do práce, kterou tady vyjídají i Brňákům. Nebo jim zabavit auta…
1.21
Ano, v tom je ten problém, že Brno si hraje na něco na co nemá. Z peněz pro čtyřista tisíc lidí jich živí přes půl milionu. Proto nemá ani peníze na dostatek silnic, cyklistických stezek, dobudování kanalizace a podobně.
23.04
A jaká je ta práce, kterou lonťáci vyjídají Brňákům? Jaké typy, kteří zaměstanavatelé, v kterých častech Brna? Ptám se jen, aby řeč nestála a konečně by tu někdo podal konkrétní příklady.
6.56
Pockejme si chvilku, ono se to vyresi samo: Ve volbach vyhraji odborari, protoze tech spravnych a poctivych Cechu (ne tech parazitu) je v tomto state vetsina. Sobotka zvysi pausalne dane firmam a lidem s vysokymi prijmy. Nadnarodni spolecnosti konecne odejdou montovat do Rumunska, bohati se odstehuji tam, kde za svoje dane neco dostanou. Lontaci z Bystrce uz nebudou muset resit problem, jak se do prace dostat, protoze zadna nebude. Brno nebude mit prachy dotovat MHD, takze listek na tramvaj bude stat stovku. V tomto okamziku se splni prani cyklo-eko-teroristu a vsichni budeme slapat do slapatek!
7.53
Muj predesly prispevek je zamerna demagogie (inspirovaly me nazory na “vyzirani prace” a “lont”). Jednoduche a rychle reseni prece neexistuje
13.56
vsak by bylo gut, kdyby se delaly vysadby, zachytne parkingy, stezky. vsechno je bohuliba investice mesta, odlehci plicim i da arbait. a casem budou stejne jezdit brnaci kopat k sedlakum…
11.07
Je to možné! Enrique Peňalosa, bývalý starosta Bogoty v hlavním městě Kolumbie totiž dokázal omezit auta, rozšířit chodníky a postavit 300 km cyklistických stezek. Když to šlo v tehdy nejšpinavějším městě světa, půjde to i v Brně. Nedávno byl o tom článek v HN, vyguglíte více.
6.52
Stačí se jít podívat do Berlína, jak tam to vyřešili. Ekologické zóny, odstavná parkoviště s návazností na dopravu. Kdo není z Berlína a nemá zaplacenou “neberlínskou” ekologickou známku, tak ho ve městě čeká pokuta od 2000 EUR výš (dle typu vozidla)a to je i na Němce hodně peněz. Ti co prokazatelně bydlí v centru, dostávají zdarma speciální povolenky od berlínských městských částí s plným nárokem na parkování v celém Berlíně. Píši “prokazatelně bydlí”, nikoliv že jsou “někde” pouze přihlášeni. To naše svinstvo, že na radnici může být přihlášeno i tisíce tkzv. občanů města tam prostě neexistuje. Každá obec, město či městské části si to pořádně hlídají. A opět…překročíš zákon, zaplatíš a dostaneš zákaz vstupu do obce. Překročíš opět, zaplatíš nebo půjde hači hači a budeš háčkovat, aby jsi si na ty pokuty vydělal. Takže do Berlína je to asi 700 km, myslím že to není nepřekonatelná dálka a poučit se tam by nebylo rozhodně na škodu.
Oproti časům DDR se v centru Berlína parádně vyčistil vzduch i díky zeleni místo komunistického betonu a asfaltu.