Cyklohrozba útočí, Krno bije na poplach

5. 9. 2013 13.01 87 komentářů

Sdílej tento článek

Autor:

Nálepky:

Dosud v Krně platilo, že slušní lidé na kole nejezdí. Avšak v ulicích dramaticky nárůstá počet cyklolidí – častěji známých jako cyklozmrdi, kteří pouhou svou přítomností ohrožují Krno jako životní styl. Posledním valem chránícím Krno před rozvratem je Policie ČR, která hodlá 19. září s cyklolidmi zúčtovat jednou provždy. Západní metropole se utápějí v dopravních problémech a zcela nesmyslně nechávají zaplavovat své ulice jízdními  koly, která nejsou nikde evidována a nikdo si vůbec nemůže být jistý, co za lidi na nich vlastně jezdí. Krno se těmto zhoubným trendům dlouhodobě úspěšně brání zaplněním každé škvíry města motorovou dopravou tak, aby se do ulic žádná kola prostě nevlezla. „Dovedu si představit, co by cyklisté v centru mohli způsobit. Mnohdy nezazvoní, překvapí chodce zezadu, ten se lekne a pak by mohl skončit pod tramvají,“ popisuje cyklohrozbu náměstek Krna pro dopravu Robert Kotzian.

Nikým nevolený cizák – NAKOLEON. Zdroj: Moravská galerie

Jednotná fronta chránící Krno před zkázou cyklohrozby však dostává trhliny a jsou nesmyslně realizována cykloopatření, která stejně nikdy nebude nikdo využívat. Kopec Úvozu mají potíže zdolat automobily, cykločlověk ve stoupání zkolabuje, omdlí a zablokuje na dlouhé hodiny dopravu. Nemluvě ani o Kounicově, kde nikým nechtěné cyklopruhy omezí Krnem zaručenou svobodu obyvatel parkovat automobily systémem „Parkuj si, kde chceš.“

 

Do Krna kolo nepatří, říká npor. Póč. Zdroj: Hellparty.cz

Posledním valem bránicím cyklohrozbě pozřít Krno se tak stává Policie ČR. „Do Krna kola prostě nepatří. V jiných městech snad být mohou, ale ulice Krna na to nejsou uzpůsobeny,“ líčí svá ideová východiska vedoucí Dopravního inspektorátu npor. Roman Póč. Zároveň jedním dechem upozorňuje na další nebezpečí cyklohrozby: „Kola bohužel nepotřebují technickou kontrolu a na ulících se tak pohybují nebezpečné vraky.“ Na cyklohrozbu je třeba reagovat přiměřeným způsobem. „Když vidím některá kola, nejraději bych je fleksou na místě rozřezal,“ vyznává se nadporučík.

 

Cyklohrozba však dosahuje obludných rozměrů. Nejnověji se v Krně objevil nikým nevolený NAKOLEON a na celou jednu hodinu chce s tisícem lidí na kolech šířit zmar a zkázu. „Chcete vidět fotky mrtvých chodců?“, zděšeně reaguje zástupce veducího DI npor. Milan Havlíček. „Jak zaručíte bezpečnost, když se na přechodu objeví slepý a hluchý člověk a vkročí do jízdy? To je absolutně nepřijatelné,“ už střízlivě popisuje situaci. Policie ČR si nehodlá cyklohrozbu nechat přerůst přes hlavu, což v minulosti názorně demonstrovala zkrocením 80 cyklolidí pomocí 8 policejních vozů.

Komplexní posouzení nebezpečnosti NAKOLEONa. Zdroj: Oddělení boje s cyklohrozbou PČR Krno

„Zcela nepřípustné, výrazné ohrožení bezpečnosti a plynulosti, ohrožení životů a zdraví, nesouhlasíme, zásadně nesouhlasíme,“ dala Policie ČR jasnou zprávu NAKOLEONovi a 1 000 jeho věrným, kteří chtějí vyrazit 19. září v 18.00 na společnou projíždku Krnem a nakazit cyklochorobou ostatní slušné a zranitelné Krňany. „Pokud opravdu vyrazíte, bude o tom informována pořádková policie,“ povolává na scénu policejní robokopy nadporučík Havlíček. S cyklohrozbou se nevyjednává, s cyklohrozbou se bojuje, v sázce je celé Krno.

Rozřezáním kola zabráníme jeho dalšímu nebezpečnému používání. Zdroj: Příručka Policie ČR Krno

Policie doporučuje tuto a jiné cyklohrozby „orientovat na komunikace určené a vhodné pro daný účel a druh dopravy.” Takovým místem by mohl být krněnský velodrom, kde by cyklolidé mohli bezpečně kroužit dokolečka a kde by případně Policie ČR neměla problém proti cyklolidem efektivně a rychle zasáhnout. „Kombinace vodních děl a slzného plynu by cyklohrozbu neutralizovala s minimálními náklady pro daňového poplatníka,” zamýšlí se nad výhodami velodromou bezpečnostní analytik Lukáš Visingr.

Osud Krna nyní leží v rukou Policie ČR a její bojeschopnosti. Samotní Krňané mohou nyní volit mezi dvěma strategiemi, jak Krno chránit před cyklohrozbou. Ti aktivní nechť 19. září hromadně usednou do automobilů a vydají se blokovat cyklohrozbu kdekoliv po její trase. Neberte však varování Policie ČR o ohrožení životů a zdraví nadarmo a klidně zůstaňte doma. Dobu trvání zvýšené cyklohrozby můžete věnovat destrukci jízdního kola, pokud nějaké nedejbože vlastníte. Obzvláště účelná je nevratná destrukce úhelnou bruskou podle doporučení vedoucího DI npor. Póče.

87 Komentářů

  • Jagdpanther

    Však vám to policajti v tom vyjádření napsali jasně – pořádání pumpičkářských orgiích na hlavních mšětských tazích je prasárna nejhrubšího zrna.
    A ano, kolo je sportovní nástroj, v jisté míře (tak pět měsíců v roce) použitelný jako dopravní prostředek – něco jako kajak v praze. Lidé se svobodně rozhodují a v drtivé většině se rozhodují jezdit auty. Do čehož jaksi nikomu vůbec nic není.

    • “Lidé se svobodně rozhodují v drtivé většině” Víc opravdu není třeba dodat kurňa.

    • To je roztomily, jak se ve svy cechackovsky omezenosti pletes v uplne kazdy vete svyho postu :-)

      • To je roztomilý, jak nějakej chytrolín řekne, že se někdo v nečem plete, ale už neřekne v čem, aby náhodou nedošlo k věcné diskuzi.

        • Když vyjedeš za hranice ČR do nějaké civilizované země (ačkoli už i v té Praze už dochází k jistým změnám), zjistíš, že (když budu reagovat jen na jeden z Jagdpantherových nesmyslů) kolo není primárně sportovní nástroj. Je to dopravní prostředek, konkurenční vůči automobilům a vítězící. Letos jsem byl ve Švédsku a ve Stockholmu (tedy nikoli Bullerbynu, ale v hlavním městě) jsou kolo (+chůze) jasně majoritní způsoby přepravy.

          A s ohledem na to, že příklady by si člověk měl asi brát právě ze zemí, kde se věci dělají dobře, abnormalitou není používání kola, alébrž česká posedlost auty – připadá vám normální, že většina lidí se samostatně přepravuje v dopravním prostředku pro 4/5?

          A jen tak na okraj, ať nejsme jen na severu…

          http://www.topzine.cz/dychate-cerstvy-vzduch-berlin-je-mesto-s-nejcistsim-ovzdusim-v-evrope

          • Pokud to kolo tak slavně vitezi, tak by bylo fajn to podporit nejakou statistikou. Páč to je docela široké konstatování, že něco někde vítězí.

            Ne, nepřipadne mi to ani trochu nenormální používat takto majoritně auto. Nebo snad ty 4/5 lidi nemaj na výběr, jsou ovce a vlastně otroci systému?

            Že je v Berlíně čerstvej vzduch? No a?
            To naprosto neospravedlnuje pokus cykloteroristu si brat jako rukojmi lidi, kteri s tim nemaji a nechcou mit nic spolecneho.

            ps: článek o Berlíně hovoří o nějaké studii, ale link nikde. A soudruzi z BUND nemaji web v AJ. A navíc mi dovolte pousmát se nad meziročním poklesu emisí o 33, resp 50 procent. Ani ve snu :) )))

          • co to znamená “kolo vítězí” to je asi nějaká cyklovymaštěná mantra kterou všude slyším. V čem vítězí? Co to je za závod? Jaká jsou pravidla? Pendrek kolo vítězí. Prostě se člověk potřebuje dostat z A do B a podle místních podmínek, ceny, pohodlí a rychlosti si zvolí ideální dopravní prostředek. Když se kouknete na stránky sluníčkových cyklobuzen z automatu zjistíte že i ve vlastním grafu podílu dopravy v mecce všech šlapek Kodani se jezdí víc autem než na kole. Jedinej kdo je tam v menšině je MHD. Takže se přestaňte otírat o auta a namalujte si transparenty protestující proti tramvajím a cyklojízdy přesuňte do metra :-)

          • Na druhou stranu je potreba rict, ze cyklisti ve Stockholmu jsou dost bezohledni (narozdil od mistnich ridicu motorovych vozidel). Takze sice pro cyklisty je to raj, ovsem pro chodce naproste peklo. Cestou do prace se me pravidelne snazi alespon jeden cyklista zabit, popr. trvale zmrzacit.

          • Sheogorath

            Ale my se tu nebavime o tom, co je za hranicemi, potazmo co vyhovuje lidem napr. ve Svedsku, my se bavime o potrebach a nazoru obyvatel Brna.
            Ano, kolo je sportovni nastroj s moznym vyuzitim jako dopravni prostredek.
            Ale…

            K efektivnimu a hlavne bezpecnemu pouzivani verejnych komunikaci kazdy ridic projde autoskolou. Zde je mu vysvetleno a prakticky demonstrovano, jaka jsou pravidla pouzivani silnicni infrastruktury, dopravni znaceni a zakladni etiku.

            Naproti tomu, prumerny pumpickou prasteny cyklista nema ani tucha o dopravnim znaceni, bezpecnosti, a o etice uz vubec nemluve. Chovaji se na silnici nepredvidatelne, ignoruji dopravni znaceni (plne cary, zakazy odboceni, dokonce i smer jizdy) a v mnoha mistech zpomaluji a komplikuji dopravu jinym lidem.

            Proc upravovat (rozumej ku*vit) silnice a ulice v brne vytvarenim cyklopruhu, ktere vetsinu roku nikdo nebude vyuzivat.

            Proc by mel byt na semaforu pred auty prostor pro cyklisty, kteri svym pomalym rozjezdem zbrzdi celou kolonu, prispeji k zacpam a tim i k horsi smogove situaci?

            • Když už jako cyklista po Brně nerespektuji dopravní značení, je to proto, že alternativou by bylo jet s auty v kolonách po frekventovaných silnicích nebo na okruhu! Prostě chybí prostor (doslovně)pro dopravu po městě na kole.
              Bohužel, pouze zabedněnec nepochopí jasné výhody dopravy na kole – čistý vzduch, mizí potíže s parkováním (prostor, který zabere zaparkované kolo vs. auto…).

              K poslednímu odstavci: ten vyhrazený prostor na semaforu před auty je dobrá věc. Zkuste si někdy udělat dvacet dřepů za výfukem svého auta, a pochopíte. A spíše výjimečně zde stojí víc než jeden cyklista, a ten rozjezdům aut nebrání!

              Poslední poznámka: I já platím daně, ze kterých jsou silnice zbudované a udržované. Je pouze mojí volbou, jestli po nich budu jezdit autem, kamionem, nebo na koloběžce. Údržba asfaltu, kde jezdí kola, nestojí skoro nic /oproti autům/.
              Smiřte se s cyklisty. Nesmrdí, a šetří peníze všech.

            • Tento komentář nemá chybu. Sheogorath(e)
              1000 bodů!

    • ak nie je nikomu do toho ze niekto jazdi autom (osobne si myslim, ze smrdiace jednym clovekom obsadene plechovice asi negativne vplyvaju aj na ostatnych) tak to bude to iste aj pre cyklistov. Cyklista nemoze na chodnik, cyklista nemoze na cestu. Tak kde ma jazdit? ja jazdim po brne bicyklom dost na trasach do 4-5km vacsinou rychlejsie ako autom. A osobne sa mi zda fakt divne, ze by som si mal vozit zadok v aute a stat v kolone, ked mozem ist busom. Brnenski vodici a lontaci proste nedokazu do svojho zorneho pola zaradit ani cyklistov ani skutristov. Vychova nepomaha, asi bude treba represia. Mnoho skusenosti zo Stockholmu, Hannoveru, San Francisca hovori ze ano bicykel ako mestsky dopravny prostriedok je skutocne namieste. A ak to pochopia aj dute hlavy v autach, ktori maju falosny pocit nadradenosti, bude to skvele

      • Jagdpanther

        Cyklista se má naučit dopravní předpisy a jezdit tak, aby nezdržoval okolní dopravu zbytečně pomalou jízdou. Pak ať si klidně jezdí po silnici. Vzhledem k tomu, že málokterý cyklista je schopen splnit byť jen jedno kritérium (natož obě), tak prostě po silnicích jezdit nejde. A není to problem aut, ale cyklistů.

        Busom sice můžu jet ale pokud si mám na trase dveře od domu – dveře do práce vybrat 15 minut čistá ruka vlastním autem v chládku, pohodě a sám nebo 50 minut v busu plným smradu, vedra a přecpaným lidma tak si asi vcelku logicky vyberu to auto, ne?

        represia? Jako myslíte že budou stát policajti (nebo cyklofašisti) a budou každého řidiče pokutovat za zbytečnou jízdu, nebo jak?

        A neznám ve svém okolí člověka, který by dobrovolně vyměnil auto za kolo. Auto jede vždy. Ať je vedro, mrzne, sněží, prší. Což se o kole, respektive o kolistovi, říct nedá.

        • “Cyklista má jezdit tak, aby nezdržoval dopravu zbytečně pomalou jízdou” – tohle je dobrý příklad,jak nezdržovat řeč/slovo pomalým myšlením (“auto jede vždy”). Vy normálně vystupujete někde v kabaretu nebo je to vážné?

          • Jagdpanther

            No o bezdůvodně pomalé jízdě hovoří i zákon.
            A myšleni jsou tím ti magoři, co namísto po krajnici jezdí naschvál zlomyslně v půlce pruhu, aby všichni za ním museli brzdit a čekat, až ho budou moct předjet. Takoví dostávají bez výjimky okenovou spršku :)

        • grim leaper

          Myslím, že cílem represe mají být zřejmě dopravní předpisy porušující a cyklisty ohrožující lidé v autech, ne kterýkoli řidič… já ve svém okolí takových lidí, kteří dají přednost kolu před autem, nebo MHD před autem, znám hned několik, a sama jsem také jedním z nich. Víte, možná je to překvapení, ale ne všichni to vidí stejně jako Vy

        • Omlouvam se za vyrazy dopredu, ale ty jsi fakt psycho… . Je videt, ze tva pohodlnost, lina prdel, piliny v palici a jeste totalni bezohlednost ti totalne prerostly pres hlavu. S tebou a tobe podobnymi nema smysl diskutovat, protoze holt jste “chudaci” a vam uz neni pomoci…

        • Jakub Vémola

          Co takhle se pokusit dohlédnout alespoň na špičku vlastního nosu :-) Není to tak těžké, jak by se mohlo zdát, věřte mi.

        • Auto jede vždy. Ať je vedro, mrzne, sněží, prší. Což se o kole, respektive o kolistovi, říct nedá.

          Ne, je to přesně naopak. Kolo je levné, závady většinou snadno (i svépomocí) opravitelné, což se o autu říci nedá (navíc kdekdo má víc kol).
          Pro správně vybavené kolo a dobře oblečeného cyklistu neexistují limity ohledně počasí.
          Déšť, louže- s dobrými blatníky je to relativně v pohodě, bez blatníků do deště jednoznačně nedoporučuji.
          Oblečení a obuv- nepromokavé s membránou se hodí (některé, např. Goretex) i na kolo v případě deště
          Všiml jsem si, že když vytrvale prší, poklesne intenzita osobní automobilové dopravy ve městě o polovinu i více. Z toho lze usuzovat, že většina těchto cest (většinou stejně jen jedna osoba v autě) je zbytných nebo zbytečných.

          • …a se zimními plášti (ty s kovovými hroty) lze jezdit bezpečně i na zledovatělém sněhu (nebo prý dokonce i na čistém ledu)

            • kovové hroty jsou u nás zakázány, ale to smaozřejmě není problém pro bezohledné účastníky provozu, kteří už teď kašlou na všechno. Chodníky, přechody, jízda na červenou, jednosměrky atd.

              • Zakázany asi nejsou, protože se běžně prodávají :-D

                http://www.mall.cz/trekingove-plaste/schwalbe-snow-stud-

                S tím se dá jezdit po silnici (vyšší tlak) i zledovatělém sněhu (podhuštěné). A samozřejmě lze běžně koupit i zimní pláště s vyšším počtem hřebů (i ve středu pláště)

                • cyklista

                  Cituji:…Perfektní zimní plášť se kterým se dá jezdit i po silnici, jelikož hřeby nejsou umístěny na středu běhounu…A v náklonu při zatáčení?…
                  Jinak z ustanovení § 21 odst. 11 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, vyplývá, že v České republice
                  …není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby…

                  • S těmi plášti s hroty (vč. těch co mají hroty i ve středu pláště) se dá jezdit klidně i po silnici. Akorát je to trochu slyšet a dochází k určité ztrátě energie (hlavně při jízdě do kopce). Proto se hodí spíš jen na zimu, na jaře není problém “přezout” do normálních plášťů. Jezdit v zimě se dá ovšem i v normálních, při jízdě na zledovatělých úsecích to však již chce trochu opatrnosti a zkušeností. Jinak třeba jízda v zimě v normálních pláštích na cyklostezkách a nezledovatělém sněhu (pokud ho není moc) celkem není problém, o silnicích ani nemluvě. Kde dostane smyk prostě auto, tam i kolo a naopak. Problémem z hlediska bezpečnosti pro cyklistiku v zimě není tedy hlavně terén, ale v prvé řadě motorová vozidla (při event. pádu se cyklistovi s největší pravděpodobností nic nestane nebo jen lehké zranění, ale pokud do něho narazí a přejede auto- má prostě smůlu)

                    • cyklista

                      Tak ještě jednou: … není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby na veřejné komunikaci… (z důvodu poškození vozovky). Především by se zde nemělo nabádat k porušování předpisů. Jeden cyklista možná žádnou velkou škodu nezpůsobí, ale při četnějším nasazení? Už jsem třeba dlouho nejel kolem brněnské přehrady, ale ta stezka se rok od roku viditelně zhoršovala vlivem terénních plášťů horských kol, a to i v místech s kamenitým podkladem! To, že se pláště s hroty prodávají, nic neznamená. Prodejce se z toho vyvlíkne poznámkou “nehomologováno pro veřejné komunikace” nebo podobně.
                      Sám jezdím posledních cca 15 let výhradně na slickách a s trochou opatrnosti to jde i na sněhu (omylem vyzkoušeno na Vysočině a na Šumavě).

                  • Jenže – aspoň pokud vím – kolo není ze zákona vozidlo. Přehled toho, jak zákon definuje vozidlo, lze nalézt na wikipedii: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie_vozidel

                    Tudíž to zákonné omezení, co odkazujete, není pro kolo relevantní. Technické požadavky na jízdní kola jsou stanoveny jinde – Příloha č. 13 k vyhlášce č.341/2002 sb.

                    • Prosím smáznout, chyba ve čtení – je to kategorie R.

                    • Začal jsem psát reakci a až potom jsem si všiml Vaší opravy, nicméně, aby bylo jasno, dám to do diskuze potřetí: bicykl nesmí na veřejnou komunikaci s pneumatikami opatřenými hřeby, to může pouze sanitka.

        • Jana Kaas

          Tady je prostě škoda slov. To je prosťáček, a jak se přiznává, i jeho okolí zřejmě trošku trpí. Tihle parablbové se jaksi přirozeně sdružují…

        • Asi proto, když mrzne, tak je podstatně méně aut, než když zima skončí :-D

    • Prasárna nejhrubšího zrna je vozit si zadek po městě autem.
      Lidi se naštěstí jezdit auty nerozhodují v drtivé většině, ale asi tak jenom z poloviny. Protože kdyby se rozhodovali v drtivé většině, tak se tím autem přes zácpy nikam nedostanou. Takže v zájmu každýho, kdo jezdí autem, je, aby co nejvíc lidí jelo MHD nebo na kole. A taky to je v zájmu každýho, kdo se chce v Brně nadechnout.
      Kdyby nebylo cyklojízd, tak by město na cyklisty kašlalo ještě víc a o nějakých cyklostezkách nebo cyklopruzích bychom si mohli nechat leda tak zdát.

    • jan jonás

      Hm, neni pravda, ze se lide rozhoduji svobodne. Jelikoz mam s dopravou v Brne celkem slusnou zkusenost (3 roky v atelieru, ktery dopravni opatreni navrhoval a projednaval s urady), pak muzu (cestny pionyrsky) prohlasit, ze jsem napriklad pri projednavani projektu na uradech setkal se desitkami lidi, kteri do me furt huceli, ze ´uz by chteli na to kolo sednout a jet do prace, ale ze bez nejakejch opatreni, co by treba zpomalily provoz, nebo je nejak jinak ochranily, maj strach, ze je sejme nejakej sekac, co se svobodne rozhodl jet autem. Tak jedou, samozrejme ze zcela svobodne, autem taky.´ Tak nejak je to s tou svobodou…

  • Auto*mat na brněnský způsob? Ne, děkujeme.

    • V…e, kolo odjakziva bylo dopravni prostredek až pak se stalo sportovnim načiní a to pouze pro zlomkek lidí.Douč se základy.

      • No a? Takže je fajn a cool blokovat provoz ve všední nějakou cyklojízdou? Co to má jako vyjádřit?
        Že kolo je taky dopravní prostředek? No ano, je. Ale není k tomu třeba prudit.

        Co takhle to nechat na lidech, aby se sami rozhodli, kterej způsob dopravy je pro ně nejvhodnější?

        p.s.: počtu jednoho tisíce účastníků se hlasitě směji. Pokud bude hezky, tak max 400. Pokud bude chcát, tak budou kamarádi aktivisti rádi za 100 lidí.

        • PravdaBoli

          Mišák s měkým I, to mluví za Vše , takže si nejdřív dostuduj český jazyk a nevyjdařuj se . Děkuji .

          • Panebože, co je tohleto za klauní! “facepalm”

            Mišák je přezdívka stará mnoho a mnoho let a vznikla s vědomím gramatické chyby. Takže mi pane grammar nacisto polibte víte co….

        • Nejvíc není cool blokovat provoz každý všední epidemií aut.
          Cyklojízda typu Critical Mass má tu výhodu, že se osmělí projet město kolmo spousta těch, kdo by jinak do té motorové vřavy nesebrali odvahu. Mluvím ze své zkušenosti – taky jsem se osmělil a teď po městě na kole jezdím. A je to nejrychlejší způsob cestování po městě, jak jsem zjistil.

        • Jana Kaas

          Tak ses, Minimišáku netrefil s počty, že? No, není to jediný, kde ses kdy netrefil… Hlasitě pláčeš tedy?

          • Jsem klidný. Ale držme se faktů, aktivisté projeli Brnem a vlastně nikdo nevíme proč. Názorová vyprázdněnost zůstává.

            Prosím vás Janičko, vysvětlete mi, kde jinde jsem se ještě netrefil?

    • Ano, děkujeme! Na Brno dobrý!

      • Jagdpanther

        Auto*mat a jim podobné bytostně nenávidí i cyklisti s trochou soudnosti v těle, protože jim všem dělá negativní reklamu. Co si člověk v autě zapamatuje? Cyklistu, kterýho normálně předjel na silnici a co nedělal problémy, nebo bandu frustrátů, co si blokuje hlavní silnice, aby si párkrát do roka dokázali že nejsou úplný nuly?

  • Hm – tak mě napadlo, že dcera se každoročně účastnila pochodu studentů řečkovického gymnázia v rámci oslav Majálesu. Za policejní asistence průvod studentů v sobotu dopoledne zhruba hodinu prochází frekventovanými ulicemi Řečkovic a Medlánek. Je evidentní, že policie má ke srovnatelným akcím zcela rozdílný přístup…

    • Jagdpanther

      Pokud se v těch řečkovicích nevydali na R43 tak to není ani zdaleka takovej problém, jako když si hustilky zaberou Koliště, poměr dopravy je tam velice rozdílný.
      A navíc studenti jsou naše budoucnost. Kolo je minulost, dopravní prostředek pro chudinu z doby krále Klacka. Dnes již naštěstí dávno překonaný.

      • Neviem, či to myslíš vážne alebo len trolluješ, ale si pekne mimo. Ak nechceš jazdiť na bicykli, tak nejazdi, ale ako automobilista by si mal byť vďačný každému, kto autom necestuje. Lebo neviem čo budeš robiť, až fakt nebudeš mať pred domom kde zaparkovať a na cestách v meste bude tak plno, že pôjdeš krokom. Možno máš vlastnú garáž alebo vyhradené miesto, ale vlastné súkromné cesty po meste asi nemáš. Potom budeš rád za každého, kto presadne z plechovky na bicykel.

      • jan jonás

        troll attack :)

  • Cykločlověk – nebo chcete-li cyklozmrd starší 10 let na chodníku nemá co dělat. Pokud to někomu není jasné, nechť si nastuduje §53 zák. 361/200Sb. Jsem rád, že to policie neignoruje a pokutuje.

  • Cykločlověk – nebo chcete-li cyklozmrd starší 10 let na chodníku nemá co dělat. Pokud to někomu není jasné, nechť si nastuduje §53 zák. 361/2000Sb. Jsem rád, že to policie neignoruje a pokutuje.

  • Klasický problém, lidi brečí, že nemají kde parkovat, další že nemají kde jezdit na kole… chápu obě strany, prostě by to chtělo přebourat město, kdyby to šlo, není na to místo. Proti cyklistům nic nemám, ale bohužel je v lásce moc nemám, je mezi nimi dost bezohledných vemen, ikdyž kolikrát vlastní řidičák. Plno cyklistů se tváří, jako by měli snad ještě větší přednost než šalina. Na kole jsem jezdila moc ráda, ale v Brně se tak nějak bojím. Holt dřív nepřemýšleli nad tím vším, aby jsme měli cykloztezky jak v Paříži, kde je to teda fakt úžasné. Někdy jsme vlastně rádi, že se k se mezi cestu a dům vleze vůbec chodník :-D
    http://www.google.cz/imgres?sa=X&hl=cs&biw=1600&bih=785&tbm=isch&tbnid=HPP7BAwH0O86HM:&imgrefurl=http://ustecky.denik.cz/galerie/chodninadrazi_sloupy.html%3Fmm%3D2136193&docid=vvv1FXHm8MzLxM&itg=1&imgurl=http://g.denik.cz/54/cb/3190856__st__nad_labem__zk__chodn_k_u_n_dra___probl_m_denik-1024.jpg&w=660&h=495&ei=X90pUtWuBMrdtAaLsYCIAg&zoom=1&ved=1t:3588,r:21,s:0,i:154&iact=rc&page=1&tbnh=182&tbnw=196&start=0&ndsp=28&tx=112&ty=89

  • Jeník Filipec

    A vůbec já bych to zakázal všecko a budou mít po prdeli anarchističtí cyklolevičáci i liberálně-pravicoví businessgangsteři na vozech, capat budou všichni pěšky, baráky v centru patřičně stoupnou na ceně a opustí je naše drahé cigánstvo, policie ušetří za pohonné hmoty a ešte budou moci být všichni furt naplech. A kvalitní krněnský asfalt ze silnic budeme vyvážet do polska výměnou sa sůl na chodníky na zimu. Stejně mně vytáčí že nemůžu s bruslema do mhd, na těch se dá po městě celoročně. Až na ty kostky že.

  • musím souhlasit s policií, plánovaná trasa (Koliště-Dornych- Zvonařka-Poříčí- Mendlák- Úvoz- Údolní) v danou dobu je jednoznačně vydíráním celého Brna; nejenže ochromí provoz autodopravy, tak ve výsledku i MHD

    • PravaBoli

      Ty musis byt strasnej chudacek stav se pro ránu

      • Bicykly jako dopravní prostředek mi nevadí, tím pádem ani cyklisté; ale patra „sportovců“ na strojích, jenž nemají na silnicích co dělat ta ano. Bylo by zajímavé, kdyby v rámci „cyklojízdy“ policie zkontrolovala stav bicyklů a cyklistů v rámci běžných silničních pravidel.

    • PravdaBoli

      Vám v Brně se spíš ochromilo přemýšlení a né autodoprava. …peníze,TV,FB,obchody a jiné další skvělé výdobytky této doby, proto to u Vás vypadá tak tragicky a lepší už to nebude.

    • Někdy před týdnem, praskla voda v na ulici Bratislavské. Na několik dní zcela ochromila provoz autodopravy, tudíž je vydíráním celého Brna. Žádám zastavení veškerých dodávek vody do Brna, aby již nikdy nedošlo k podobnému omezení našich osobních svobod!

      Obdivuji každého, kdo osedlá prostředek z doby krále Klacka. Překonává vlastní lenost a pohodlnost …i tu mentální. Neříkám, že je to doprava na zimu, ale svoje místo mít má. To že si prasoidi na radnici staví předražené nesmyslné cyklostezky, nesouvisí až tak s lidmi, kteří rádi jezdí na bicyklu.

      • Jagdpanther

        Jenže je to to samé, jako nahrazování stabilních zdrojů el. energie těmi nestabilními. Jaderka nebo uhelná elektrárna běží nonstop bez výkyvů. Větrná elektrárna nebo solární fungují nárazově, jen když fouká vítr nebo svítí slunce. Tudíž nemůžete postavit městskou dopravu na kole, na kterým většina lidí pojede jen když bude hezky. Jakmile zaprší tak si sednou do auta a když na to nebude město koncipovaný tak se doprava naprosto zhroutí.

        • Please just go to Fukushima.

        • Tudíž nemůžete postavit městskou dopravu na kole, na kterým většina lidí pojede jen když bude hezky. Jakmile zaprší tak si sednou do auta a když na to nebude město koncipovaný tak se doprava naprosto zhroutí.

          Ne, ale můžeme posílit a zatraktivnit MHD (efektivní, v jednom voze destíky lidí), osobní automobilovou dopravu (neefektivní, neohleduplná, hlavní příčina dopravních zácp a nehod) znevýhodnit tak, aby se aspoň zbytné cesty nevyplatili. A samozřejmě podporovat cyklistickou dopravu (cyklopruhy, cyklostezky)

          • “Ne, ale můžeme posílit a zatraktivnit MHD (efektivní, v jednom voze destíky lidí), osobní automobilovou dopravu (neefektivní, neohleduplná, hlavní příčina dopravních zácp a nehod) znevýhodnit tak, aby se aspoň zbytné cesty nevyplatili. A samozřejmě podporovat cyklistickou dopravu (cyklopruhy, cyklostezky)”

            Tohle by stálo za nejakou elaboraci:
            - jak zefektivníte MHD a donutíte jezdit lidi hromadne mastnou tyčí?
            - jak se doslo k zaveru, ze auta jsou neefektivní? Byla prosím nějaká studie, nebo to je jen pocit?
            - to stejné s neohleduplností
            - hlavní příčina dopravních zácp? není tím spíš poddimenzovaná infrastruktura?

            - a jako zlatý hřeb by mě fakt zajímalo jak chcete znevýhodnit automobilovou dopravu? A lastbatnotlíst, jak pane sociální inženýre rozhodnete, která cesta je a není zbytná!

            • -MHD zlevnit (někde je dokonce zadarmo, navýšit počet spojů a linek
              -osobní automobilová doprava: ekologické daně
              -žádná infrastruktura není nafukovací, i kdyby se 2x navýšil počet drahých silnic, tunelů, objezdů apod. jen to přiláká ještě víc aut a situace (zácpy apod.) bude ve výsledku ještě horší
              -lze zavést ekologické daně ve městech na osobní automobilovou dopravu; každý kdo jezdí do práce z pohodlnosti osobním autem může použít místo toho MHD event. třeba kolo;
              -domnívám se, že provozovat osobní automobil ve velkoměstě by měla být jen výsada bohatých (event. těch co by skutečně potřebovali-což je naprosté minimum)- nejsem tedy pro žádné zákazy, ale pokud většinu ceny cigaret tvoří daň, totéž by se dalo nějak (nevím přesně jak) provést s osobními automobily

  • Přes víkend jsem se zamyslela – a zdá se, že věc je křišťálově jasná – jak by řekl klasik :-) .
    Jsem řidič i nadšený cyklista (každý den do/z práce), jako řidiči mi taky není příjemné, když se cyklistům musím vyhýbat. Tak co s tím?
    1) Když se cyklisté “uklidí” do cyklopruhů, budou řidiči spokojenější
    2) Cyklisté taky, protože se budou cítit bezpečněji
    3) Nejspíš se z řady řidičů stanou cyklisté a překvapivě se zvýší průjezdnost městem pro řidiče zbývající
    Takže jsme s Vámi a Vy buďte s námi – těším se na setkání u Nakoleona :-) .
    Howgh
    P.S. O Botanické prosím nediskutujte – takhle cyklopruh vypadat nemá

    • Jagdpanther

      problém je, že ty cyklopruhy není kde stavět, nejsme v Nizozemí abychom zasypali kanály a udělali z nich cyklopruhy. Takže se ty cyklopruhy ukrojí odkud? ano správně, z jízdních pruhů. Tudíž z pruhu pro auta, kde za hodinu projede několik set (ne-li tisíc) aut uděláme pruh pro dvacet cyklistů za hodinu? To z hlediska efektivity dopravy(a o tu jde především) není tak říkajíc vůbec dobrej deal

      • Tak se třeba pokusíme najít nějaké inteligentní řešení, ne ;-) ?

      • promin mi ty sasku…ale chces nam tady tvrdit, ze drive bylo auto nez kolo? takze kdo komu co ukrojil??? takze neprud, kdyz si ted aspon kousek z “toho ukradeneho” vezmou cyklisti zpet!

        • cyklista

          trollové mají ban do wiki?

          1817 odrážecí kolo
          1861 šlapací kolo
          1879 řetězový převod
          1896 funkční brzda pro bicykl

          ?????

          1769 silniční parní vozidlo pro 4 pasažéry, rychlost 9 km/h
          1885 automobil se spalovacím motorem

      • Zastávám názor, že každý kdo chce jezdit (dopravně i jinak) po městě a nejezdí, by měl začít jezdit- a to hned. Protože na výmluvy tu není moc místa. Silnice (i nejrušnější) jsou tu ze zákona pro všechna vozidla- i kola. Když tam bude víc cyklistů, řidiči automobilů s nimi budou jednak víc počítat- dojde ke zvýšení bezpečnosti účastníků.
        A kdo si netroufá na hlavní tahy (nijak to nevyhledávám, spíš vyjímečně), je mnoho objížděk, vedlejších cest s mírnějším provozem (viz. mapa doporučených cest na http://www.opencyclemap.org/
        A pokuď si (z dobrých důvodů) troufá jen na cyklostezky, má morální právo na pomalou a ohleduplnou jízdu i po chodnících.
        (pokud tedy zločinci bří Mašínové dostali Zlatou lípu za boj proti režimu, kde to vlastně jsme?!)

  • Pevně doufám, že PČR ve vztahu k buzerační akci zapařených prdelí nezůstane jen u slov, ale dohlédne na to, aby účastníci akce do posledního puntíku dodrželi pravidla silničního provozu.

  • Tuhle mi jeden cyklonadclovek malem prerazil dite a psa kdyz vystrcili nosy ze dveri. Cim jsou auta pro cyklisty tim jsou cyklisti pro pesi zvlast kdyz si to pali po chodniku tesne kolem domu.Takze jedte z chodniku do pruhu nebo do prdele.

  • To: Jagdpanther
    Je mi to jasný, neumíš jezdit na kole a jsi tím poznamenaný. Škoda, že v den akce nebudu v Krně, uspořádal bych sbírku na koupi kola pro tebe a hlavně na zaplacení lektora, který tě naučí základům této fajnové zábavy.

  • Ve Vasem clanku pokladate rovnitko mezi tzv. “cyklolidi” a “cyklozmrdy”. Cyklozmrd je podle me clovek, ktery jezdi na kole bezohledne, svym chovanim omezuje ci dokonce ohrozuje ostatni ucastniky silnicniho provozu. Podle toho co vidim kolem sebe, vetsina cyklistu se chova slusne, stejne jako ridici aut.

    Clovek ktery chce omezovat ostatni lidi hromadnou cyklojizdou ve vsedni den v odpoledni dopravni spicce u me do kategorie “cyklozmrda” rozhodne patri. Proc trasa vede po Veveri, Uvoze, Porici, Opustene, Dornych a Koliste ? proc nevede treba po cykloztezce z Bystrce do Chrlic a zpet ? Nebo aspon o vikendu, kdy byva slabsi provoz ? Na me to pusobi dojmem jako by organizator chtel umyslne nasrat spoustu lidi co bude na ceste z prace.

    Ja osobne to mam tak, ze volim dopravni prostredek ktery se mi v danou chvili zda nejvyhodnejsi. Do prace jezdim autem nebo na kole, MHD spise vyjimecne protoze je draha. Je to proste o vzajemne toleranci :)

    • cyklista

      Kolo nemá blinkry a brzdová světla, takže chování cyklisty je pro automobilisty méně předvídatelné. Jinak cyklista podle mne v případě chyby ohrožuje především sám sebe. Zeptejte se lékařů na emergency, dárci orgánů nejsou a nikdy nebyli motorkáři, nejlepšími dárci jsou inlajnisté a cyklisté bez helmy.

  • cyklista

    Uvědomte si ale také prosím, že s rozšířením používání bicyklů se mohou podstatně zhoršit následky nehod. Cestující v moderním autě je velmi dobře chráněn, při běžné městské rychlosti může překonat nehodu bez újmy. Cyklista je ohrožen i v nulové rychlosti, například ztrátou rovnováhy a pádem na obrubník.

  • Nechci se pouštět do polemik o tom, čím by kdo měl jezdit, kam a v jakém ročním období. Myslím, že to je skutečně na svobodné volbě každého jedince. Podstatné je to, aby každý používal zákonem určenou dopravní cestu, tzn. na chodník patří POUZE chodci – nikoliv cyklisté, nikoliv auta.

  • Já jsem pro skútry, je to kompromis.

  • Teda, vážení, jsem chodec, cyklista i řidič auta. Nicméně, to co se v Krně děje je na pováženou! Nejsem smířený s terorizováním ze strany cyklistů!! Po chodníku se nejezdí! Stejně tak si jako cyklista netroufnu jet středem pruhu a brzdit tak dopravu! Vyhlašuji boj sluníčkovým machrům – každého cyklistu, který mne na chodníku ohrozí srazím, minimálně.

    • Sheogorath

      Ja jsem pro to, aby i pro cyklisty platila povinnost vlastnit ridicsky prukaz.

      Za a) by v ramci autoskoly dostali osvetu o tom, co ze je to silnice, a jak se to pouziva, co znamenaji ty srandovni barevne plechove tabule vsude kolem silnic, proc je vlastne silnice bile pocmarana a taky nejake zasady slusneho chovani.

      Zaroven by ubylo ozralych cyklistu, kteri kazdy vecer krizuji Krno. Proste by ozrala prisel o ridicak, a pak uz jen MHD.

      Souhlasim s vyse psanym nazorem, ze kolo jde pouzit kdykoliv, ale lidi co jedou, kdyz je teplota pod 10 stupnu, nebo prsi moc nevidite ze? A proc? Protoze v takovem pocasi jet je kravina :-)

      Ano, zablokujte v dobe dopravni spicky cele Krno par stovkama pumpicek. To urcite oceni jak ridici, tak cestujici v MHD. Kdyby jste radeji v tech vasich osvetovych cyklokampanich apelovali na bezpecny zpusob jizdy, a na dodrzovani technickeho stavu jizdnich kol (aby to aspon melo brzdy a viditelne osvetleni)

Leave a Reply to Jan


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →