Dům umění – problem solved.
Rada města Krna vybrala novou ředitelku Domu umění. Z jejího projektu sice není jasné, jakou městskou galerii si politici představují, ale zřejmě nějakou hodně univerzální, protože nekonkrétní projekt vítězky lze v podstatě použít na jakoukoli instituci.
Jelikož výběrové řízení od samého začátku mělo férové motto “Ať vyhraje ten nejlepší, pokud to nebude Koryčánek”, můžeme, jakožto nevědomí občané, pouze metodou dedukce určit, že město Krno v žádném případě nestojí o instituci, jejíž ředitel:
- milý projekt “Sochy krněnských umělců – kamarádů vedení města” brutálně změnil na projekt “Sochy v ulicích” s mezinárodní účastí a s ohlasem v nikým nevolených odborných kruzích;
- tahal do Domu umění různé dekadentní “umělce”, kteří nejenže se v Krně nenarodili, ale dokonce tady nikdy předtím nebyli;
- projekty vytvořené pro Dům umění recykloval v jiných institucích;
- vtáhl Dům umění do projektů, kde trestuhodně převažovali zahraniční umělci nad brněnskými;
- zadal vizuální styl Domu umění nezkušeným studentům, kteří si neuvědomili, že městská instituce se má prezentovat decentně;
- při rekonstrukci Domu umění vyšrouboval cenu z přijatelných 20 milionů několikanásobně výš, přičemž si dovolil vynutit i opravu částí, které v původním projektu nebyly (např. restaurace, na jejíž zařízení svévolně sehnal peníze), a zatrhl vkusné sgrafito, jež se mohlo stát turisty vyhledávanou ozdobou krněnského veřejného prostoru;
- podplatil (toto nemáme úředně ověřeno, ale jiný způsob nás nenapadá) několik set mladých umělců, kteří Domu umění v anketě Umělec má cenu opakovaně přisoudili ocenění za nejlepší výstavu roku;
- připustil, aby do galerie – čili svatostánku zasvěcenému výtvarnému umění – pronikaly události z jiných uměleckých oborů, například orientální podivnost Pecha Kucha Night, která se koná právě dnes;
- svévolně porušil plán Turistického informačního centra důsledně nerealizovat žádný ze strategických cílů Programu rozvoje cestovního ruchu, a způsobil, že byl včas a v plném rozsahu dokončen Brněnský architektonický manuál, který se – i přes velkou snahu TIC – stal fenoménem, který Krnu ostatní města závidí, a závist je velmi, ale velmi ošklivá vlastnost.
Prosíme všechny znalce i příležitostné či návykové konzumenty výtvarného umění, aby další prohřešky dosavadního ředitele psali do komentářů pod článkem. Všechny vaše cenné podněty předáme odboru kultury. Velmi tím pomůžete normalizaci ohrožené krněnské kultury.
21.13
Kritizoval turistickou TIC mekku!
“Do Brna ovšem nepřijíždí obvyklý typ turistů. A když už se tady turista objeví, vždycky bude mít pocit, že je v Brně, nikoliv ve skanzenu nebo v rezervaci, která je určena pro turisty.”
21.44
Tak já bych mu připočetl toto resumé z jeho knihy Česká architektura v Německém (sic!) Brně: “Brno se po vzniku samostatného československého státu stalo městem velkých vizí.” Jaké vize, prosím vás?
23.58
přizval k veřejné diskuzi pošetilé architekty tvrdící, že vlakové nádraží není třeba přesouvat o 600 metrů dále a vynakládat na tuto transakci 20-30 mld Kč, které stát ani město nemá a nikdy mít nebude..
9.47
Je moc vysoký a politici vedle něj na vernisáži vypadají malí.
16.25
Pane Gebriane, pouze vaše mládí a místo vašeho pobytu omlouvá vaši neznalost. Kdo kdy viděl na vernisáži v Domě umění nějakého politika?! Naposledy to byl před lety náš nejlepší pan primátor, jehož velikost se – z fyzického hlediska – blíží velikosti pana exředitele.
10.50
Ve svém projektu nepoužil dvojité řádkování, čímž se jeho text stal odporníkům v komisi nečitelný.
Jak jinak si vysvětlit, že přestože Koryčánkův projekt bez dvojitého řádkování na 8 stran je podle primátora Onderky nedostatečný, projekt nové ředitelky s dvojitým řádkováním na 4 strany, ve kterém ani neumí napsat správně jméno zmiňovaných projektů, vedl k jejímu vítězství.
http://img8.ct24.cz/multimedia/documents/43/4235/423464.pdf
http://img8.ct24.cz/multimedia/documents/43/4235/423463.pdf
10.51
Nepůsobí v Ústí nad Labem a tudíž nemá dostatečný odstup.
11.17
A také nikdy nepřiznal, že výtvarnému umění nejen v Brně stejně nejlépe rozumí náš Krnátor. Což bylo fatální chybou…
7.55
Náš Krnátor je nejenom umělec ale i vynikající ICT architekt a má zálusk na příští prezidentské volby jak uvedla jedna jeho PR teta z novinářského světa
17.10
Web Domu umění nijak nezohledňuje blížící se Vánoce. Takové Muzeum města Krna například připravilo vkusné stránky s vhodným a přitažlivým programem (http://www.spilberk.cz/).
17.49
Veřejně proponoval zvrácený projekt souměstí Prna, což bylo odporné jak obyvatelům Brna, tak Prahy!
12.59
Paktoval se s architekty a dalšími podvratnými živly z 4AM fóra. To znamená mj. s lidmi, kteří se velkou měrou podíleli na zastavení projektu hezkých garáží pod Zelňákem a provádí spoustu dalších neužitečných věcí. Hamba!
10.00
Není schopen rozeznat místní umění od přespolního, české umění od nečeského. Taková paní ředitelka in spe na to, narozdíl od Koryčánka, oko má, jak dokládá její koncepce.
10.17
Mně osobně vadilo na p. Koryčánkovi, když jsem se s ním setkala: Že byl chytřejší než já. (Ale zase nejsem politik.)