Autojízda: nový způsob boje proti nebezpečným chodcům a cyklistům

29. 3. 2012 7.32 58 komentářů

Magistrát se rozhodl zareagovat na stále častější teroristické cyklo-jízdy podporou auto-jízd. Jejich cílem je zpomalit a zablokovat dopravu a maximálně znepříjemnit život nikým nevoleným chodcům i cyklistům – tedy vesměs antilidem. Snaha o vybudování cyklostezek skončila v Krně jednoznačným triumfem, kdy se jejich zdánlivě absurdní chaotičnost podařilo vysvětlit pokračováním v alternativní realitě. Po tomto úspěchu je proto třeba podpořit skomírající automobilovou dopravu, jejíž hustota je přímoúměrná významu každého města – alespoň v rámci východní Evropy a třetího světa.

Autentická cyklo-teroristka!

Výsledky pilotního projektu auto-jízd jsou doslova ohromující. Celá akce se setkala s vášnivým přijetím od většiny motoristů, kteří neváhali a v ranních a odpoledních hodinách pravidelně s nadšením blokují lokality jako je Úvoz, Mendlovo náměstí, Heršpická, Vídeňská nebo velmi populární Koliště. (V budoucnu se plánuje rozšíření akce na ulici Opuštěná, kde zkolabuje doprava po vybudování tržnice AUpark.)

Obzvláště zapálení automobilisté, zkráceně autisté, pak neváhají uprostřed frenetické jízdy zastavit tzv. na blikačky a na několik desítek minut tak vylepšit celou demonstraci individuální motorizované svobody. Tyto projevy nespoutané a nekonveční vůle jsou pak odměněny nadšeným troubením dalších demonstrantů. Díky těmto autistickým aktivistům vypadá Krno jako lecjaká západní metropole před čtyřiceti lety nebo současné metropole dálného východu, jako je Moskva nebo Ulánbátar.

Účastníci auto-jízdy se nadšeně řítí na Koliště.

Zatímco evropská města vybudovala funkční sítě cyklostezek vedoucích reálně odněkud někam a počítá se v nich i s bezcílně se poflakujícími chodci, v Krně jsme opět mnohem dál. Cyklostezky vedou v lepším případě leda tak do Bílovic nebo do polí, a původně chodcům určené chodníky jsou masivně využívány jako odstavná parkoviště.

Díky tomu se daří zabránit přinejmenším rodičům s kočárky ve zbytečném pohybu, který je palčivým problémem krněnského rozvoje. Neurotické matky s kočárkem často zapříčiní odření laku parkujícího vozidla, jindy neváhají zdemolovat nárazník auta projíždějícího přes přechod.

Typická česká cyklostezka.

Nově se plánuje rozšíření auto-jízd i na zmíněné cyklostezky a chodníky. Již v současnosti je spuštěno několik pilotních projektů, které se těší velkému mediálnímu zájmu. Mezi autistické celebrity se doslova přes odpoledne vyhoupl Roman Janoušek, známější jako Kolibřík nebo Mazánek.

Nejlepší zastupitel Humpolíček.

Ten neváhal vyškolit nezbednou řidičku, z které se po vystoupení z auta stal nebezpečný a tolik obávaný chodec. Jeho sportovní výkon, kterým vyřadil chodící uličnici ze hry, ocenili i policisté, kteří ho přátelsky poplácali po ramenou a poslali relaxovat na neznámé místo v Tichomoří. Můžeme jen doufat, že se jej v budoucnu podaří draftovat do krněnského týmu. Ten se zatím musí spokojit se svou lokální hvězdou, Bc. Miloslavem Humpolíčkem, který před rokem najel do nebezpečných cyklo-teroristů, jež svým levicovým životním stylem ohrožují krněnskou demokracii.

Zoufalá obyvatelka Kodaně.

Je třeba zabránit všemi všemi myslitelnými prostředky, abychom v Krně nikdy nedopadli jako zoufalí obyvatelé Amsterodamu, Vídně nebo snad Kodaně. Naštěstí naše nejlepší politické elity takový vývoj v příštích padesáti letech nedovolí.

58 Komentářů

  • obzvláště nebezpečné jsou cykloteroristky v minisukních, viz poslední obrázek. to si pak každý řidič chce ťuknout…

  • Tuto akci podporuji.

  • Zdenka Strašnýpesová

    Perfektní :)
    A proč mám pocit, že se při psaní takovýchto skvostů musíte skvěle bavit?

  • Mesto se stara a investuje! V dalsi fazi se maji vhodne rozmistovat hreby a strepy na cyklostezkach a budou se dale operativne prehrazovat tahy cyklistu pomoci vozovych hradeb. Nenechame se prece terorizovat!

  • stefandos

    Takze zastupitelstvo Brna muze za to, ze ve meste je moc aut. Vytahnete si hlavy z prdeli.

    A Evropa konci na Uralu, takze s tema Evropskyma Mestama a jejich super cyklo-systemem jste taky extremne vedle. Holt, psat hovna na web a tim si ukajit svoji Egomanii – to by vam slo.

    Jinak, cyklostezka do Vidne, to nic ? A cela sit cyklostezek po sklipcich jizny Moravy ? A na Vyskov ? Vylezte z kavaren a zahodte latinismy obcas.

    • Máte pravdu: Amsterodam, Vídeň, nebo Kodaň leží jen kousíček od Uralu, zamlčet tento fakt by nebylo úplně fér.

      Zastupitelstvo Krna není bohužel natolik geniální, aby přímo přikazovalo autům ucpat město (nebo jak jste to vlastně myslel), nicméně článek pojednává spíše o podpoře autojízd.
      Máte recht v tom, že počet aut ve městě by se dal možná ještě zvíšit rozkazem, ovšem úspěchěm podobného projektu si nejsem tak úplně jist.
      Uzavírky padesátimetrových úseků silnic a ulic na dvanáct měsíců, přemístění cen DPH do kategorie LUXUS FREDDY, celorepublikově, které strká do kapsy i Prahu, no a nakonec nepodpora vývoje antisystémových teroristických sítí cyklostezek bohatě postačují.

      Jak sám píšete, o nějakých dokonalých sítích politicky nebezpečných cyklostezek intra muros (pardon, latinismus, tedy správně: uvnitř zdí), si můžeme nechat jenom zdát. Zbývají jen cyklostezky, které nebezpečné stádo cyklistů vyvádí z města ven, do sklípků, kde se dají po přípravné kůře snadněji zneškodnit.

      Nuže: autojízdě zdar!

      • Hřebíček na hlavičku :-)

        ale když níže kritizujete pravopis, což takhle opravit to hrůzné “zvíšit rozkazem”?

    • Cyklostezka do Vídně? Myslíte konkrétně kterou? Tu cykloTRASU z 98 % na moravské části po silnicích?

      Nebo ten kousek od Komárova k Olympii?

      • stefandos

        cyklotrasa do Vidne vede po silnicich III tridy, po ktere jezdi jezedaci a mistnaci, neni tam tudiz prakticky zadny provoz. Jasne – problem cyklodopravy po brne to neresi.
        Ale : pro tech par procent lidi, co nepotrebuje po praci jet nakoupit, nebo vyzvednout nekoho na ceste domu – proto muzou jezdit na kole – pro ty proste neni v kazde ulici brna extra dalsi 2 metry mista pro cyklostezku. Az jich bude vic, verejny zajem se zmeni a okolnosti donuti zabyvat se tim nejak. Momentalne 99% lidi pouziva cyklostezku ve meste pro REKREACI, tzn. pro to ,aby se dostali z Brna ven a jeli na vylet.

        Nevim, co furt cyklouni rvou, ze chcou vic stezek. proc ? ses ucastnik silnicniho provozu, jed po silnici. Je to nebezpecne ? A co jako ? To teda abysme postavili stezky pro pejskare, deti v kocarku, deti bez kocarku, duchodce… protoze tyhle skupiny lidi “by se mohli na ulici srazit” … nasrat proste. Lidi museji byt ohleduplnejsi mezi sebou a vsecko pujde normalne. Vzhlizet se ve mestech, ke kterym mame dal nez napriklad k Moskve (myslim kulturne, ne vzdalenost) je utopie. Nejsou prachy.

        Problem je taky v tom, ze v kazdym aute sedi jeden clovek(lidi se nedomluvi na spolujizde atd), ze cyklisti serou na pravidla , a ze se lidi neumi domluvit v provozu protoze sou vsichni egomaniaci. Cela asie jezdi na kole, bez cyklostezek po meste porad, a nehodovost nijak nevybocuje z prumeru, vzhledem k tomu obrovskymu mnozstvi prepravenych lidi…

        By me zajimal nejaky konstruktivni navrh tady od autoru webu, jak by to teda vyresili oni, kdyby sedeli na magistratu. hm?

        • Vaše prudká inteligence, způsob uvažování a slovník, připomínají velkého Romana (“Jdi do prdele Martine, jdi do prdele ti říkám”)… ale ještě to není úplně ono, máte na víc. Přidejte!

        • Ja nechci stezky. Jen reaguji na Vase, ze tu jsou. Nejsou.

          Po trase #4 jezdim casto. Na “prakticky zadny provoz” mam jiny nazor, proto jsem to zminoval. Ale ono je to vlastne jedno.

          (A autem jezdim sam.)

        • myslím že obracíte kauzalitu a předpokládate takovou percepci reality, které většina cyklistů není schopna. Obecně na sobě a ve svém okolí vidím celkem významný zájem jezdit na kole. A protože bezpečných je po Brně pár tras, které jsou pro většinu odnikud nikam (např jedna cyklostezka začíná v průchodu na moraváku tj. dostanete se k ní nebo po ní na cyklofriendly koliště, cyklostezka od vídeňské na Nové Sady je taky mimořádně dobře zasíťovaná – to je taký důvod, proč je využívat k cestě za rekreací, k práci, škole nebo úřadu se po nich prostě nedostanete, můžete si maximálně udělat pěkný výlet kolem řeky). Na gympl v rodném městě jsem jezdil protože na kraji silnice pro mě půlmetr místa byl. Chvilku jsem to zkoušel i v Brně ale především úsek po úvoze, kde jsem se často musel oprávněně intenzivně bát o svůj život, mě od cyklistiky v brně odradilo. Teď to po zdražení šalin zkouším znovu a není to o moc lepší. Celkem v pohodě je to třeba v černých polích, kde jsou s hlavními tahy souběžné méně frekventované trasy, ale třeba jízda po veveří, to je zážitek. Člověk jede rozjetý z kopce, předjede ho auto, které po pár metrech zabrzdí v cestě a dá blikačky, když k tomu ještě jede zezadu šalina, je to minimálně na pomačkání kapoty. A i když je volno, tak pořád vjíždět do tramvajového pásu není nijak pohodlné.

  • Ano cyklostezka do Vidne nebo po moravskych sklipcich je sice supr věc, ale nijak nesouvisí se situaci brnenske cyklodopravy. Ve chvili kdy se mluvi o cyklodoprave v Brne, tedy každodennich cestach do prace, skoly atd. je nam ta vyborna sit cyklostezek po sklipcich v celku naprd.
    A ne zastupitelstvo primo nemuze za mnozstvi aut, za to muze ta vetsina lidi, kteri si nutne musi vozit prdele valstnim vozem, obvykle naprosto zbytecne. Nicmene zastupiteltvo je neprimo podporuje tim, že zvyhodnuje automobilovou dopravu. Cyklistům naopak situaci mnnohdy spise zneprijemnuje.
    Takže pred tim nez zacnete nekomu doporucovat tahani hlavy z nekterych telesnych otvoru, podivejte se nejdriv kde je ta Vase.

    • Nejlepší je nikoho neupředňostovat (tedy mimo podpory MHD).
      Vždycky mě fascinovalo, jak těch pár fanatických cykloblbů si dokáže vyřvat cyklostezky všude možně. Kdyby se ty peníze radši investovali do dobudování obchvatů a opravě stávajících silnic.

      • “Nejlepší je nikoho neupředňostovat… Kdyby se ty peníze radši investovali do dobudování obchvatů a opravě stávajících silnic.”

        Pomineme-li pravopis… Tak dohromady to věru dává smysl!

        • krňas to asi moc nepochopil. Na jednoho cyklistu je u nás řekněme 100 řidičů. Přesto jsou dálnice i silnice jako tankodromy nebo rozestavěné. Proč se proboha staví po republice tolik předražených cyklostezek?
          Nu jen proto, že je to prý moderní, mají to prý všude na západě (a je to skvělé, jako všechny manýry ze západu) a pár fanatiků má dostatečně prořízlou hubu.

          • A nejen to! Srovnejte si pořizovací ceny nového auta a bicyklu, to je diametrální rozdíl. Měli bychom se proto starat o kvalitní silnice, aby se nám na nich neničila drahá a vzácná auta. Cyklisti s těma krámama za pár šupů můžou jet klidně lesem, tam žádná škoda nehrozí.

          • Protože to hojně dotovala únyje.

            Dálnice a silnice taky.

          • stefandos

            souhlas. Az bude NErekreacnich cyklistu vic, jejich potreby se taky budou snaze realizovat. denne do prace na kole jezdi minimum lid. Soryy, tohle sem si overil v praxi u docela velkyho vzorku lidi.

          • “Tolik cyklostezek”???
            Zajímavé, asi máme ve stavbě těch škodlivých cyklostezek evropský primát (pravděpodobně máte po ruce nějakou tajnou a nepublikovanou statistiku).

            Tudíž error bude v tom, že kvanta a kvanta hrozivých cyklostezek, které se rozrůstají každým dnem, ohrožují státní finance!
            A stavbu, dostavbu, či opravu silnic a dálnic!
            Nikoliv tunely, šlendrián a předražené zakázky, to jsou jen spekulace západních imperialistů…

            Taková finanční transparentnost, nízká míra korupce a šetrný přístup k životnímu prostředí, to jsou zhoubné znaky západu! Ohrožují mj. i počet silnic a dálnic, kterých není nikdy dost! Nejlepší by bylo pokrýt asfaltem alespoň tři čtvrtiny republiky!

            Neb jak praví error; errorem jsou manýry ze západu, přinášené antilidmi, zatímco my moudří tu chceme východ!!!

            • stefandos

              predrazeny zakazky maji vsechny nase sousedni staty. to, ze se to na Nove v osum neresi, to neznamena, ze to neexistuje. ja to samozrejme nepodporuju, ale tech kauz s predrazenymi stezkami a tunely je uplne stejne. viz tunel blanka praha a cyklostezka, co stoji 20 milionu metr asfaltu a kope se tam kvuli ni do skaly…

              Ano, autofanatici to tu chcou vsechno zaasfaltovat. OMG. Sme tranzitni zeme uprostred EU, a mame dovuproudou dalnici z druhe svetove. to asi moc nestaci, coz? Ten jogurt, cos mel na snidani, ten asi dovezl vesely chlapec na kole, pred dvere domova, ze?

              Proste ja tady netvrdim “zarazime cyklostezky a spravime misto toho silnice”, tady jde o celej koncept sdileni mestkych verejnych ploch a ono nestastne zachazeni s nim.

              • stefandos: vy jste se přejmenoval?

                Rád bych si více přečetl o našich “sousedních státech”, může-li nám konurovat třeba takové Německo… že by se nový úsek dálnice u Vohenstraus již začal rozpadat a předstihl tak pražský okruh? Nebo něco jiného? Např. lživé imperialistické mezinárodní žebříčky korupce? Vy toho určitě víte víc, a lépe! Nebuďte tak skromný a napište víc, poučte nás!

                Máte recht: Jakožto tranzitní země potřebujeme přes Nové Mlýny vést alespoň 3 silnice, ani o chlup míň!
                Oprava tankodromu na D1, proč najednou tolik soudnosti, co má tohle společného s budovatelským úsilím…

                Když něco netvrdíte… pak to netvrdíte. Fajn, to nás posunulo. Určitě se ovšem shodneme, že finančně, rozlohou i politicky, nás ohrožují cyklostezky. Obzvlášť politicky… myslete politicky!

              • Btw, vy si možná můžete dovolit sledovat TV Nova… ale já bohužel nemám natolik prudký intelekt, abych tak činil. Kupuji a čtu ze zásady jen Národní politiku a Čubičky, na víc nemám.

                • stefandos

                  televizi nekolik let nemam, casopis sem si snad v zivote nekoupil, autem jezdime ve dvou, na kole zridka jezdim, v prirode. “lživé imperialistické mezinárodní žebříčky korupce” mam v pazi. cyklostezek v Brne je malo. D1 nestaci ani na vnitrostatni prepravu lidi a zbozi. ze zemi postkomunistickeho bloku sme na to jeste dobre. o priserne kvalite vystavby veskerych silnic a dalnic v CR sem taky obeznamen.

                  je tu ale spousta projektu, ktery sou postaveny dobre, a tu zakazku nejspis taky musel nekdo “zalobbovat” – napriklad krizovatka hlinky vypada mozna silene resena, ale kapacitne to proste takhle vychazi nejlip… proti zbytku VMO nemam taky vyhrady, krome toho projektu AUcentrum, nebo co. Eurovia ma velky zkusenosti ze sveta a je to znat.

                  • Křižovatka hlinky je jedna velká bída a narozdíl od D1 je na ní zácpa úplně pokaždé. Mimo to, kdokoliv mimobrněnský se na ní ztratí nebo alespoň špatně odbočí. Hlavně, že se vylilo dost betonu.
                    P.S. musím uznat, že pruh pro cyklisty tu nechybí, to je super

      • Take si furt rikam, ze misto teho vecneho cisteni nase ciste ulice by udelali lip, kdyby na ni srovnali ty kratery.

  • V Holandsku mají kupodivu právo na život všichni. I auta, i cyklisté. Nikdo neřeší, kdo má větší právo se kde roztahovat. Cyklostezky jsou všude, vedou i podél dálnic. Automaticky platí, že po městě se jezdí spíš na kole, ale pokud dojíždíme z jiného města, tak prostě pojedeme autem. Přesto se tyto dva zdánlivě nekompatibilní druhy tolerují a vzájemně si neubližují.

    • stefandos

      jezismarja , holandsko byla vzdy kolonialni velmoc, maji na to proste prachy !!

      navic holandsko je placka, takze do prace tam jezdi na kole i ti mene zdatni, deti do skoly, atd. Ja proste do prace na kole nemuzu, pac bych smrdel a to by se zakaznikum moc nelibilo.

      nemuzete vubec srovnavat Nizozemi s Cechistanem. Co se tyce cykloaktivit.

      • v Holandsku jsou ale všude roviny, stejně tak v Kodani, zkuste jezdit po Praze co by manažer, pokud nebudete jezdit jen podél řeky, pošlapete neustále někam do kopce – to je sice super trénink, ale nebavíme se o tréninku, ale o dopravě, která se v kopci na kole velice zpomaluje – to je ještě furt ok, ale neubráníte se potu a zkuste přijet na jednání s nějkaou vyvoněnou zákaznicí a smrdět přitom jak zvíře. Neměl jsem rok řidičák, takže Vám tady mohu objektivně sdělit, že být odkázán jen na kolo a dělat přitom nějakou práci, kdy je člověk v pohybu, nelze. Musím říct na adresu nějakého toho Stefanose, že autům jsem se za ten rok jízdy na kole po Praze naučil zcela vyhýbat po oficiálních i neoficiálních cyklostezkách a jestli si myslí, že naučí motoristy být ohleduplnými, tak je (ne jeho slovníkem řečeno) pěkný utopista a marnivec (hrubé slovo ať si Stefandos přiřadí sám, mně to nějak nejde)

        • jinak se mi na české podmínky jeví nejlepší prostředek motorka – aut bude méně a nepotřebujeme žádné cyklostesky, nemusí se šlapat do kopce

        • Standa Sluníčko Láska

          V Kodani jsem jezdil na kole půl roku. Nedostatek kopců jim tam bohatě vynahrazuje vítr od moře, který vás čas od času donutí kolo tlačit vedle sebe. Kupodivu to žádnému manažerovi v obleku či dámě v kostýmku nevadilo. Údajně používají proti potu deodoranty…

      • Nevim, koho povazujete za mene zdatneho. Ja nikdy nezapomenu, jak jsem v Holandsku poprve vyrazil do prace na kole a zahy me predjela babicka 60+ na mestskem kole, ktere jsem sotva stacil. Chapu, ze nekoho jizda na kole nebavi, budiz. Ale na ty kecy o kopcich tady a dalsich 20 duvodech, proc v Brne neni perspektivni cyklodoprava, zacinam byt uz alergicky, protoze vetsina lidi je papouskuje stale dokola, aniz by premyslela nad tim, jak moc jsou tyhle argumenty smysluplne.

  • Name Required

    Výbornej článek, prosím víc !

  • cyklomira

    jen Ti hloupější neví a neznají, že silnice patří všem a ne jen autům. Auťáci jsou bezohlední hňupi. Zatímco cyklo zabere ani ne 1m2 auto jich sežere minimálně 5. Je to absurdní kdy se plive na ekologickou a zdraví prospěšnou dopravu a volá sláva opaku. . Holt budem furt navýchodě evropy, dokud se budeme chovat jak se chováme a myslet jak myslíme. Nafta jednou dojde… kolo jede bez nafty. M.

    • Prinz Eugen

      Až si hustilky budou platit daně jako řidiči aut a zejména až budou umět dopravní předpisy, pak si můžou taky jezdit po silnicích. Do té doby jsou jen mlčky trpěné překážky…
      Do auta ale nacpeš 5 lidí + náklad.. na kolo nenacpeš nic

      A vlbec.. kolo je sporotvní nástroj a na silnice nepatří.. taky se do města necpu s kajakem nebo na běžkách…

      • Kalimero

        Auto je sportovní nástroj a patří na okruh. Auta jezdí většinou nevytížená, kolo vždy na 100%.
        Jestli si chcete zajezdit autem, jeďte ven z města, máte přeci dálnici. Taky se do města necpete s F1, no né?
        Kolo je dopravní prostředek, jezdí se na něm do práce, do hospody, do kostela. Převeze většinu potřebného nákladu – svačinu, tašku, notebook, kupku sena a hrábě.

      • cyklomira

        ať se koukám sebelíp, co se týká nákladu drtivá většina osobních aut při cestě z práce a do práce má naloženo všeho všudy jednoho pasažéra, stejně jako “bajcykl”. O nákladu to v případě OA opravdu není. Je tono pohodlnosti, lenosti,prezentaci před ostatními. Dnes mě předjížděl boreček 25let v bmw combi, CD na plný koule, otevř.okýnka, aby všichni věděli jakej je frajer.Na kapotě nápis Club BMW. Sebevědomím rozrážel před sebou mráčky na obloze. Typickej městskej frajírek. U mě primitiv.Mezi křižovatkami si hrál na závodníka a stejně nebyl rychlejší než cyklista :-D :-D .

  • Je nutné zavést cyklodopravu povinně blabla, jinak nebudeme jako v Holandsku a Kodani blablabla auta jsou zlá a ubližují bohyni Země blabla, hulte trávu a roďte na seně…

  • Je to začarovanej kruh. Spousta rekreačních cyklistů by ráda na kole jezdila i do práce/školy, po městě je to ovšem o život. Jezdím z Kuřimi do Brna, ovšem od našeho slavnýho kruháče do České je to ruská ruleta, jen pro mě za poslední rok to bylo dvakrát o fous. Přitom by stačilo 1 km tenkýho asfaltovýho pruhu navíc, místa je tam habakuk, investované peníze by se rychle vrátily na daních pracujících, kteří v tomto úseku zbytečně zahynuli. A dokud nebude stezka, zcela jistě ještě zahynou (u poslední nehody jsem byl bohužel osobně). Hlavně že máme slavnostně otevřenou cyklostezku do Malhostovic. Zajímalo by mě kolik lidí jezdí denně do Malhostek a kolik do Brna :-/ A ještě něco. Moje holka jezdí též na kole po Brně, do práce má ode mě nařízenou co možná nejbezpečnější cestu, stejně se ale bojím..a to moc. Sezóna začíná, lidi hlavně opatrně. Jak autisti, tak cyklisti.

    • Dovolte dotaz: nebylo by lepší jet přes Jinačovice do Bystrce, než se prokousávat přes KrPole? Z Bystrce se kdyžtak dá jet i tramvají…

      • No, tam z kopca a do kopca po te uzke okresce… to spis radej nekudy lesem.

      • tak na kole nebo tramvají?

      • Nebylo, přes Jinačovice a Rozdrojovice jezdí docela dost aut, před dvěma roky jsem tamtudy přestal jezdit.

        Z Kuřimi má smysl odbočit na kruháku do sídliště a podle potoka přes Šibernou do České.

        Asfaltová cyklostezka Kuřim – Česká by bodla.

  • Nemám fakta, ale můj odhad je, že většina papírových cyklostezek jsou stejně lesní cesty se zpevněným povrchem za účelem pohodlnějšího odvozu klád z lesa.

    • Nezapomínejte na polní cesty, skoro ze 100% dotované z EU, vinoucí se kolem žírných padesátihektarových lánů! Ty jsou budovány za účelem zpřístupnění pozemků soukromých vlastníků, ze kterých se ten (pronajatý) lán skládá…

  • Brněnští radní jsou velmi důmyslní a v boji proti nebezpečným cyklistům jsou vždy napřed. Tak například potichu vymysleli, jak stefandosem zmíněnou polostezku do Vídně pomalu zprovodit ze světa. Recept je vlastně jednoduchý – nechá se zarůst plevelem, zapadat listím a s pomocí zemědělců zavést hlínou. Tak se na ni zapomene a kousek výhry je doma. Pokud tak daleko někdy zajdete (bohužel autem se tam nelze dostat, což je nedostatek) tak se přesvědčíte, že mezi Modřicemi a Rebešovicemi je cyklostezka již z poloviny své šířky místy zarostlá a splývá s přírodou. Za pár roků od ní bude pokoj. Jen ji nesmíme udržovat!

  • A ještě jedna chvála brněnským radním. Jdou příkladem v tom, jak využívat dotace a naše veřejné prostředky.
    Zmíněná relativně nová Evropská stezka z Brna do Rebešovic (pardon, do Vídně) se hodila k tomu, aby se z velké části znovu vyasfaltovala. Jen nepřející tvrdí, že by šly tyto peníze použít jinde nebo na jiné části stezek. Jsme rádi, když bude asfaltový povrch alespoň jednou ročně obnovován. Proč ne když to nemusíme platit? Kvalitní povrch zlepšuje kvalitu našeho života. Stezka v polích za Olympyí by se měla asfaltovat znovu vždy na podzim a na jaře na začátku sezony.
    Jsem na vás hrdý, jen tak dál kluci a holky radniční! Nenecháme v Evropských fondech ani žádných jiných žádnou zbytečnou korunu!

  • Mankote, proč z celého článku mám spíše smutný pocit, že nejde o vtip, ale realitu?

  • Moc pěkně napsaný článek. Vídeň, Kodaň i Amsterdam jsem navštívil. Hlavně Amsterdam mě svou sítí cyklostezek uchvátil. Vůbec celé Nizozemí podle mých postřehů bere priority dopravních prostředků v tomto pořadí kolo-vlak-auto. Což je paráda. Doufám, že někdy to bude tamto i u nás. Pravda, nemáme takové roviny, ale snad to bude i hojně využívané.

Leave a Reply


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →