Co dělá Laďa Macek a Přikrylem na Riviéře
V Brně máme jednu pěknou městkou firmu jménem Starez. Stará se o brněnská sportoviště – Riviéru, Rondo, bazén za Lužánkama či Aquapark v Kohoutovicích. Vede ji přehradní rezident Laďa Macek. Jako každá správná městská firma, i tato protizákonně odmítá poskytovat informace o své činnosti, proto se toho z tohoto článku moc nedozvíte.
Po stavbě malebné chatičky na Priglu přichází na řadu stavba velkolepého „multifunkčního areálu dopravní výchovy pro občany města Brna s centrem vzdělávání, osvěty, prevence a bezpečnosti ve městě Brně“ za 100 mega. Jak se píše v odůvodnění zakázky, „základem dopravní výchovy bude dopravní hřiště se sítí stezek pro cyklisty a dopravním značení, kde je možné navodit řadu dopravních situací“. Na dodržování zákona při výstavbě dohlédne Mackův kamoš, Jaroslav Přikryl, který jako odsouzený a tedy propuštěný šéf městské policie neměl do čeho píchnout, Macek se ho tedy otcovsky ujal a dal mu flek ve své firmě.
Nejsme narozdíl od Macka s Přikrylem specialisté na dopravní prevenci, proto si nedovedeme nijak zpochybňovat důvodnost této 100milionové investice, peníze dle všeho nešlo vynaložit efektněji. Důkazem transparentnosti a smysluplnosti této investice budiž i velká medializace a veřejná debata kolem tohoto na poměry města značně velkého záměru – určitě jste o tom slyšeli minimálně stejně, jako když se přebudovávala a k Onderkovým narozeninám znovu otvírala brněnská hvězdárna.
Protože to má být poslední velký business Ladi Macka ve funkci – podle dosavadních informací se rozhodl již dále ve volbách nekandidovat a odejít do zaslouženého politického důchodu – říká se o důvodech této zakázky ledacos. Vzhledem k tomu, že projekt má být financován z prostředků evropského Regionální operačního programu NUTS 2 Jihovýchod, kde je kontrola čerpání peněz poměrně pod drobnohledem, dejme tomu, že jsou tyto zkazky jen pomluvami. Navíc angažmá Přikryla jakékoliv protizákonné jednání vylučuje.
Peníze tedy zatím městské firmě nepřišly, proto v prosinci město Brno půjčilo firmě 95 milionů korun z městské rozpočtu. Macek dal primátorovi čestný pionýrský, že firma městu peníze do konce listopadu 2015. Není důvod mu nevěřit. Pokud budou peníze čerpány v souladu se zákonem, není jejich čerpání z evropských fondů nijak ohroženo.
Pomluvou ale není to, že kvůli necitlivému přístupu k realizaci dopravního hřiště se prakticky zničí odpočinková zóna vedle stávajícího dětského bazénu. Na místo trávníku vedle bazénu, kde dnes možná leháváte a hrajete si s dětmi, se přesunuly beachvolleybalové kurty, za plotem, ale písek se přes plot do vody dostane i tak.
Teda kurty tam zatím přesunuty nejsou, protože Starez začal kurty přesouvat bez stavebního povolení a někdo, kdo nepřeje pokroku, napráskal tuto skutečnost stavebnímu úřadu, jenž začal konat, stavba byla zastavena a stavební povolení zatím není. Díry od bagrů v zemi už ale stojí a dotvářejí tak příjemnou relaxační atmosféru areálu.
Možnost podat nabídky na stavbu dopravního hřiště je do 15. května. K úspěšné realizaci tohoto záměru držíme palce a budeme brzy informovat o dalších detailech výstavby, jakož i ostatních obchodních záměrech Mackova Starezu.
14.01
Z textu jsem nepochopil, oč vlastně jde. Jde tu o detaily projektu nebo o co vlastně? Je spor v tom, že dopravní hřiště zabere trávník? Vůbec tomu nerozumím.