Street Identity — unikátní světová komunikační strategie Brna
Rada žít Brno schválila 20. srpna 2011 návrh na komplexní portfolio Street Identit a verbálních priorit ulic. Tím udělalo město velký krok k podpoře komunikace a propagace jednotlivých ulic. Potřeba ulice mít definovanou svoji identitu a ovlivňovat a usměrňovat pod jejím úhlem život města vzešla z řady podnětů — radničního brainstormingu, doporučení konzultantských firem a Komunikační strategie města Brna.
Ambiciózním cílem je tedy vytvořit pro každou ulici Street Identitu, reprezentovanou logem, vizuálním stylem, sjednocenou prezentací pro různé cílové skupiny a komunikační strategií.
Soutěz pro designery: navrhněte loga ulic
Zůčastněte se soutěže o loga brněnských ulic v rámci komunikační strategie Street Identity! Podrobnosti o soutěži zde.
„Každá ulice v Brně má svoji historii, svůj název, typ dláždění, různá ocenění a partnerství s developery a investory. Budoucí Street Identity budou reflektovat jednotlivosti ulic a pomohou jim lépe komunikovat“, uvedl známý brněnský umělec a stavitel Přemek Veselý.
Pojem Street Identity
Pojem Street Identity představuje obecně obraz ulice, který si vytvořily různé cílové skupiny, zejména však její obyvatelé, návštěvníci a investoři podnikající ve městě. Tento obraz přitom vychází z charakteristik ulice (název ulice, geopolitické umístění, význam ulice v rámci města, státu, Evropy a světa, její klimatické podmínky, infrastruktura, služby v ulici, apod.), které jsou pro danou ulici typické. Street Identity však není jen součtem racionálních výpočtů charakteristik ulice a jejích vzájemných vazeb, je to i emocionálně podbarvený obraz, ve kterém se odráží i stereotypy, mýty, legendy, aspirace, představy a potřeby cílových skupin.
Identita ulice
Brno vyzývá své cílové skupiny, aby ho bez ohledu na to, jak tráví čas ve spojení s ulicemi Brna, žily a „vychutnaly“ všemi smysly. Znamená to nechat se unést jejich atmosférou, nechat se vtáhnout do ulic a prožít to jedinečné, co ulice nabízí. Brno zároveň věří, že může hodně nabídnout, že dokáže oslovit různé skupiny lidí a naplnit jejich různé potřeby. Ulice Brna nenabízí krátkodobé zážitky, na které lidé zapomenou v okamžiku, kdy zabočí do jiné ulice. Brno vyzývá k hlubšímu ponoření se do jeho atmosféry, ke komplexnímu prožitku ulic, kterými „žijeme“, i když fyzicky ulice opustíme.
Soutěž o loga ulic
V souvislosti s novou koncepci vyzývá Brno nejen cílové skupiny, ale i grafické designery, aby se zúčastnili soutěže o nové vizuální identity brněnských ulic. Ode dneška až do konce října mohou designeři zasílat své návrhy. Přečtěte si více o soutěži.
21.14
Nejmenší metropole na světě je Prague and největší vesnice na světe je Brünn.
zitjinde.cz
10.45
no proto se v Krně tak dobře žije…