Žít Brno 2 (upraví Šárka)
Po rozpačitém Žít Brno přichází řemeslně precizní, vychytané a nebojácné Žít Brno 2!
Druhý díl je, jak už to bývá pravidlem, daleko efektnější, divácky vděčnější, ale dokonce i mnohem artificielnější, než jednička. Autorská dvojice Maruška Z. a Šárka posunuly hranice možného zase o kus dál. Přes jistou rozpačitost úvodního dílu Žít Brno nebylo možné projektu upřít jistou genialitu, kterou ocenili i odborní porotci renomované Křišťálové Lupy. Dvojka, vystavěná na principu glosolalie a automatického textu, kterou s laskavým svolením Magistrátu zveřejňujeme v necenzurované podobě, však překonává i ty nejsmělejší představy!
Žít Brno 2 (upraví Šárka)
Identita města
Z mnoha výzkumů vyplývá, že současné Brno (identita) je jednoznačně vnímáno jako město orientované na rozvoj, vzdělávání a inovace, což je v souladu i s hlavním koncepčním dokumentem, kterým je Strategie pro Brno.
Brno je považováno za město vysokých škol, za kreativní město, město vědy, výzkumu a inovací. Dále víme, že Brno je pozitivně vnímáno prostřednictvím kulturních aktivit města (divadla, muzea, koncerty, architektura, památky atd.). Mezi další významné a důležité prvky spojované s Brnem patří i atraktivní zázemí pro trávení volného času, přírodní podmínky, bohaté dějiny města, tradice, apod.
Identitu Brna tak tvoří nejen výše uvedené oblasti vnímání, ale také značka (logo) Brna, kterou můžeme ve vhodným případech doplnit sloganem žít brno… Logo a slogan jsou používány např. při propagaci města (zejména pro informační materiály jako jsou letáky a brožury, billboardy apod.) Tuto propagaci pak můžeme podpořit přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města (blízkost, rozvoj, nápaditost, otevřenost), jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu. Vše výše uvedené pak vytváří celkovou image města a posiluje jeho identitu.
Hodnoty CI
Brněnskou identitu můžeme vyjádřit čtyřmi hodnotami:
Blízkost
představuje jednu ze základních charakteristik Brna. Blízkost v Brně znamená blízkost lidí, sounáležitost, přátelství a kamarádství, fungující společenství. V Brně jsou si lidé blízcí a všichni se znají. Zároveň se v Brně naplňuje i geografické měřítko blízkosti – v Brně to není nikam daleko.
(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty blízkost a asociují s ní: blízkost (např. …občanů, … mezi generacemi, …vody, …dopravy); setkání (…v ulicích), soli¬darita; nekonfliktnost / kompromis / dohoda / konsenzus; tradice, ověřené postupy; kulturní/přírodní dědictví…)
Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou blízkost
Rozvoj
pro Brno symbolizuje jeho zaměření na dynamiku. Je zároveň dlouhodobým procesem, který akceptuje tradici, navazuje na minulost. Rozvoj není cíl, ale nástroj k dosažení vyšší kvality života. Pro Brno je klíčové vytvářet podmínky, které rozvoj umožňují, a proto Brno podporuje vzdělávání, vědu, výzkum a inovace.
(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty rozvoj a asociují s ní: vývoj, inovace / inovativní, výzkum; vzdělání / celoživotní vzdělání / znalostní společnost / vzdělávací instituce; věda / vědecký / vědci; modernizace / moderní; zefektivnit / efektivita / efektivní; příležitosti (např. rovnost…, …pro znevýhodněné skupiny); řešení problémů; odstranění nedostatků; vize; ochota učit se / zdokonalovat se / rozvíjet svůj potenciál; odborník / specialista; nové (např. …umělecké směry, …technologie, …vzdělávací metody, …architekto¬nické prvky)…)
Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou rozvoj
Nápaditost
pro Brno znamená, že se snaží vytvářet prostor originálním, kreativním, schopným a zajímavým lidem, kteří mají dostatek odvahy, aby své nápady realizovali. Proto je Brno ochotné překročit svůj stín, vykročit z davu podobných, ukázat osobitost, specifika, přijít s novým pohledem na věc. Vzhledem k silné profilaci Brna jako města inovací je podpora nápaditosti a tvořivosti jednou ze základních podmínek vzniku vzdělané společnosti.
(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty nápaditos a asociují s ní: nevšednost; originalita, tvořivost, kreativita; flexibilita; laskavý humor / aforismus / metafora / karikatura; satira; nadhled; nový pohled na věc / problém; specifický; netradiční, osobitý, nekonvenční; svoboda / svobodný; talent, inteligence, vzdělání…)
Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou nápaditost
Otevřenost
deklaruje, že Brno je město otevřené a pohostinné. Snaží se svým návštěvníkům ukázat v nejlepším světle, zpříjemnit jim zážitek z města, přičemž respektuje jejich kulturu a specifika. Vzhledem ke své historii je Brno dodnes multikulturním městem, ve kterém spolu žijí různé sociální skupiny a národnostní menšiny s odlišnými tradicemi a zvyky.
(příklady použití vhodných synonym, slov a slovních spojení, která vystihují sémantiku hodnoty otevřenost a asociují s ní: tolerance, akceptace; respekt; jinakost, různorodost, pestrobarevné město; multikulturní / interkulturní; evropanství, kosmopolitní; sebevědomé město; pohostinnost, vstřícnost;)
Zde najdete zajímavé odkazy na projekty a jiné aktivity související s hodnotou otevřenost
Mohlo by vás zajímat
-
Neooprávněné používání loga města Brna
V médiích bylo mnohokrát probíráno téma cenzury Magistrátu města Brna k provozovatelům/vlastníkům domén www.zitbrno.cz a www.krno.cz . Chceme vás ujistit, že Magistrát města Brna postupuje v případě neoprávněného použití loga města ke všem subjektům stejně. Logo města Brna je registrovanou ochrannou známkou, tzn. jeho užívání podmiňuje souhlas MMB.
-
Brno nedělá cenzuru webu www.žítbrno.cz!
Neooprávněné používání loga města Brna – V případě neoprávněného používání loga města Brna, registrované ochranné známky, postupujeme vůči všem subjektům stejně. Pokud máte zájem, můžete si přečíst podrobnou komunikaci města se subjekty porušujícími autorská práva města Brna. Věříme, že si po přečtení těchto dopisů uděláte na tato téma vlastní názor. (upraví Šárka)
-
Co je to vlastně Identita města?
Identita města představuje obraz města, který si o něm vytvářejí různé skupiny lidí, zejména však jeho obyvatelé, návštěvníci a podnikatelé. Tento obraz přitom vychází z charakteristik města, které jsou pro něj typické, a zároveň z těch, které vypovídají o jeho specifičnosti – o tom, co je v něm jedinečné a neopakovatelné. Je to i emocionálně podbarvený obraz, ve kterém se odráží také mýty, legendy, stereotypy, aspirace, představy a potřeby různých skupin.
Součástí Identity města by proto měla být jak jednotlivá specifika města, která umožňují jeho pozitivní odlišení od ostatních měst, tak i standardy, které sice má i většina jiných měst, ale bez kterých by město nemohlo existovat. Na základě tohoto obrazu pak lze vytvořit značku města, pod kterou se sjednotí veškeré komunikační aktivity a propagace města s cílem zlepšit svou image a získat pozici na mezinárodní scéně.
Značku (logo) můžeme doplnit sloganem, který se lze používat při propagaci města (zejména na informačních materiálech, jako jsou letáky, brožury, billboardy apod.). Tato propagace pak může být podpořena přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města, jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu.
Města tak čelí konkurenci v mezinárodním měřítku. Aby město přilákalo nové obyvatele, nové talenty, podnikatele, návštěvníky a nové akce, musí být známé a musí mít své místo na celkové mapě atraktivních měst. Aby města naplnila tuto výzvu, zapojují se do marketingu a vytváření své značky.
-
Brno nemění své logo!
Logo města Brna zůstává stále stejné. Pouze v některých případech je ve spojení s logem Brna používán také nový slogan žít brno…
-
Proč Brno nekoupilo doménu www.zitbrno.cz?
Město Brno nikdy nechtělo pořizovat tuto doménu. V současné době již není potřeba kupovat domény pro všechny názvy a jiné aktivity týkající se Brna. Lepší je používat jednu doménu, kterou je www.brno.cz a tu prezentovat všude. V rámci této domény lze vytvářet jakýkoliv počet domén 3. řádu např. www.zit.brno.cz
-
Slogan žít brno…
Toto spojení je neobvyklé záměrně, neboť cílem tohoto sloganu zaujmout a inspirovat různé skupiny lidí k zamyšlení se na tím, jak chtějí žít Brno v blízké budoucnosti. Dejte tomuto sloganu šanci.
9.01
Ještě lepší je zadat je http://www.zit.brno.cz do Chrome:
Jejda! Prohlížeči Google Chrome se nepodařilo nalézt server http://www.zit.brno.cz
Měli jste na mysli: http://www.zitbrno.cz
14.16
))))))))
Nejsem si jistá, jestli se v tom správně orientuju, ale zdá se mi, že jste pořádně dostali na frak, ne??
Tolik parádního vtipu, absurdity, parodie – to se autorům z zitbrno.cz snad ještě do jednoho jediného článku narvat nepodařilo a aby se k té dokonalosti přiblížili, musí přebírat od nepřítele! Máte se od magistrátu ještě hodně co učit!!!
(teda doufám, že jsme to dobře pochopila, je to čám dál zamotanější )
21.07
Jedna z těch malůvek jako by z oka vypadla logu Radia Petrov (má logo oko?).