Krno staví cyklostezky v alternativní realitě

26. 3. 2012 9.32 25 komentářů

Sdílej tento článek

Autor:

Nálepky:

Krno staví cyklostezky zdánlivě odnikud nikam. Bez ladu a skladu nečekaně začínají a končí, jako by je snad navrhl nekoncepční politik bez vize. Skutečnost je ale mnohem prozaičtější, cyklostezky nekončí, ale pokračují v alternativní realitě. A zatímco oficiální pozice magistrátu zní, že v Krně není na cyklostezky místo, neboť nebylo za války dostatečně vybombardováno, neoficiálně vzniká ve spolupráci s Katedrou aplikované metafyziky VUT Krno pilotní projekt cyklostezek mimo naši realitu.

Cyklisté mají v Krně prostor (zdroj: cyklisté)

“Prvotní podnět zazněl z magistrátu,” uvádí Doc. Ing. David Talmud, vedoucí Katedry aplikované metafyziky VUT. “Většina radních je mimo realitu už několik volebních období, přišli tedy s tím, proč do astrální sféry nepřesunout i cyklostezky.” Podle docenta Talmuda jejich návrh nevyvolal zprvu velké nadšení, ovšem po konzultacích s kolegy z Ústavu pro urbanistickou thaumaturgii Akademie věd byl nápad shledán reálným a začalo se pracovat na prvních přípravných krocích.

“Kolegové z Katedry aplikované metafyziky nejprve považovali svěřený úkol za neproveditelný,” vysvětluje Prof. et Prof. ThLic. Záviš Výron-Zábal, M. Div. “Správně poukazovali na to, že pro každý přechod do jiné reality je potřeba poměrně složitý rituál, jenž zvládají pouze hermetici nejvyššího zasvěcení a cyklostezky by tak nemohly být masově využívány. Našemu Ústavu se však povedlo rituál optimalizovat natolik, že jej pro všechny plánované trasy bude potřeba provádět pouze jednou denně a to centrálně, evokačním pracovníkem Astrálního dispečinku Města Krna,” dodává.

Cyklisté doufají, že někam dojedou (zdroj: nebe)

Nápad se zamlouvá i náměstku primátora, Robertu Kotzianovi, který snad má v Krně na starosti dopravu. “Byl to vlastně můj nápad,” pochlubil se, “cyklostezky jdou už delší dobu mimo mě, tak proč to nerealizovat.” Náměstek Kotzian tak na sebe převzal činnost městského koordinátora, kterážto funkce stejně nebyla obsazena a i kdyby byla, bylo by to jedno, protože koordinátor nemá žádné pravomoci. Přesunem problematiky do Kotzianových rukou se tak konečně začlo něco dít.

Stavba cyklostezek v alternativním Krně má ale i svoje stinné stránky. Vedou totiž urbanisticky zvládnutou verzí Krna, které nehyzdí skvosty jak Velký Špalíček a kde je územní plánování děláno s ohledem na občany a ne na investory. “To je opravdu problém,” připouští Kotzian, “lidé pak mohou mít nepříjemné dotazy typu: ‘Když to jde v alternativním Krně, proč ne v tom našem?’ Na to je těžká odpověď, zvlášť když víme, že by to šlo, jen se nám nechce.”

I z tohoto důvodu zůstávají zatím všechny astrální cyklostezky v testovacím provozu, ačkoliv technologie přesunu do jiné reality je již odzkoušena a certifikována. “Dokud bude existovat natolik propastný rozdíl mezi tím, co bychom dělat mohli a měli a tím, co ve skutečnosti děláme, nemůžeme občany do alternativního Krna pustit,” uzavírá Kotzian. Oficiální spuštění projektu se tak odkládá na neurčité datum ve vzdálené budoucnosti.

Nikým nevolení cyklisté se ale nevzdávají a alespoň na chvíli si chtějí hrát na to, že Krno je standardní evropské město, kde je cyklistika rovnoprávná s ostatními druhy dopravy. Proto se v pondělí 26. března 2012 hodlají v 18:00 sejít na Moravském náměstí “u Jošta”a uspořádat cyklistický výlet po Kolišti.

Přidejte se k akci na Facebooku

25 Komentářů

  • Cyklostezka by měla cyklisty navést do alternativní reality, kde by je něco velkého sežralo. Aspoň by od nich byl pokoj a nevyhazovali se miliony za blbosti.

    • No pokud umím číst a co je napsané je pravdou, potom:

      Loni město pro cyklodopravu zrealizovalo 200 metrů jednosměrek a 11 ks stojanů.

      To asi nestálo miliony a pokud jo, tak rozhodně ne kvůli cyklistům. Osobně na nějaký pruhy na silnici kašlu. Pokud je jednosměrka široká na 2 auta, tak jedu jak mi rozum praví, to jest i bez pruhu. Co se týká stojanů, ty na Joštove jsou moc pěkný, jen nevím, kdo tam parkuje. Předpokládám, že sloužily k tomu, aby se u nich mohl vyfotit pan primátor.

  • Cykliste by hlavne meli povinne projit autoskolou a mit ridicsky prukaz. Neosvetleni, obcas i pod vlivem, po chodniku, po prechodu pro chodce, ohrozuji krome sebe i ostatni.

    • odpověď ne: Zvláště je nutné vyžadovat řidičský průkaz po dětech do 10 let v doprovody osoby starší 15 let. Tihle parchanti jsou nejenom nepoučení, ale ožralí jsou jednoznačně pořád, už v dopoledních hodinách jezdí klikatě a podezřele nerovně. K AUTOškole by si dál měli udělat i PILOTNÍ průkaz, protože po nárazu vozidla dokážou letět pěkně daleko!

      • Co hulite? To musi byt dobry material…

        • winkelbauer

          Ano, nenávist vůči cyklistům v Krně bude růst s jejich rostoucími počty (přibývá jich i z ekonomických důvodů). Představte si, že ta hovada nemají kde a jak normálně jezdit! Když jede cyklista po přechodu, vadí to víc řidičům než chodcům, jako by nikde na světě nebyly tyhle přechody-přejezdy vedle sebe. Řidiči si už načetli, že cyklista na přechodu přednost nemá(pokud nevede kolo), můžou do něj proto najíždět. Prostě se nám tu zhmotňuje boj o omezený prostor, neboť budoucí cyklostezky vzniknou především na úkor automobilistů a hlavně jejich parkovacích míst. A za to se bude nenávidět fest. Doporučuji trochu historie: nastudujte si konflikty drožky x první auta na začátku 20. století..

          • Predpokladam ze jako zavily cyklista nevlastnite RP ani auto, takze nejaka argumentace v tomto smeru neprichazi v uvahu. Ostatne jde jen o vasi vlastni bezpecnost… chodec zanadava a uhne, automobilista vas muze poranit ci zabit a nasledne podle osvicenosti soudce (spoluvina) by mohl jit do vezeni.
            Tam se logicky nikomu nechce, takze je naprosto rozumne chtit aby se vsichni, vcetne nesmrtelnych cyklistickych polobohu, chovali podle stejnych pravidel.

            • “…automobilista vas muze poranit ci zabit…” to zni jako by to meli povolene. teda tebe bych na silnici potkat nechtel

            • winkelbauer

              Na závěr naší osvícené konverzace: 1. nikdy si neporozumíme, vzhledem k vaší reakci na můj příspěvek, nebudeme proto mařit čas 2.vlastně píši jenom proto, abych vás ujistil, že auto vlastním a naježděno mám opravdu hodně 3. jenom nevím, proč bych s ním měl jezdit do města, když můžu jezdit na kole. Chápete, proč si nikdy neporozumíme?

            • Nic ve zlým, ale poranit a zabít může i chodec, pokud je zrovna pod nějakým vlivem:) A je celkem jedno, jestli vlastní ŘP.

              Co se týká bezpečnosti, mohl by jste uvádět nějaká statistická fakta, například kolik automobilistů je ve vězení za sražení cyklisty a srovnat to například s počtem automobilistů, kteří srazili jiné automobilisty, chodce, policisty, rozličná zvířátka či stromy.

            • takovy hnupy by clovek na zitbrno necekal, interesantni

  • ne ne a nebudu objektivním a inteligentním přispěvatelem. Cyklisté jsou špína, co se roztahuje, řidiči jsou bohové! Obzvlášť v Praze jakýsi Janoušek, sice sejmul jen řidičku, která se transformovala v chodkyni, ale možná to bylo těmi promilemi, které mu protáhly zrak, což z ní v jeho očích udělalo cyklistku!

    Cyklisté jsou nebezpečím pro společnost a čím víc jim postavíme kvalitních cyklostezek, tím více se budou motat po silnicích, to dá přece rozum!

    Přizvat do Krna Janoušky a udělat z těch cyklistů jeden velký mastný flek!

    • Jakožto vášnivý cyklista s Vámi musím souhlasit. Kdyby ubylo v Brně cyklistů, bylo by hned více místa na (těch málo) cyklostezkách a řidiči by snad těch pár přeživších více tolerovali…

      Můj názor je založen na předpokladu, že mé kolo neskončí pod koly pana řidiče Janouška.

  • Nejvíce ze všech pro cyklistiku v Brně udělalo DPMB cenou jízdného.

  • Nějak jste tu zapomněli na bruslaře. Momentálně jsou na stezkách pro cyklisty velkou konkurencí. Proto by (alespoň v oné alternativní realitě) měla být vedle cyklistické stezky stavěna hned i bruslařská stezka.

    • ony zrovna ty cyklostezky svou kvalitou aztak inline friendly nejsou. bud je to vydroleny sunt, kde je vic sterku nez asfaltu, nebo je tam zamkova dlazba, prokladana kocicima hlavama. uzasne slepecke pasy jsou taky lahudka

      • Možná vás to překvapí, ale “cyklostezky” jsou kombinací stezky pro chodce a cyklisty, tzn. tam chodí i lidi pěšky. A, světe div se, i nevidomí umějí a chtějí chodit, takže na koncích jsou slepecké pásy. Bruslař je přejede za dvě sekundy. Co by za to nevidomý dal, kdyby se mohl podívat, jak šlápl do hovna, a vy tady rozebíráte “úžasné” slepecké pásy.

        • Jenomze ony jsou zrovna tak uzasne, ze vidomy bruslar se na nich snadno zmrzaci. Viz napriklad prechod mezi JAMU a LF MU na Komenaku. Ostatne Husova je kapitola sama pro sebe. Na silnici bruslar nesmi a po chodniku to nejde.

  • Tož, vy Krňané, tak se jezdí na cyklostezkách u nás v Bulharsku:

    http://magazin.e15.cz/cestovani/mestska-cyklistika-v-bulharsku-slibuje-nevsedni-zabavu-a-vzruseni-755281/galerie/770?

    A to náš primátor Bojko Borisov nemá ani ten titul MBA ani NBA.

  • Tak to prý v astrálním Krně taky není úplně ono – http://vimeo.com/38591304

  • Myslim ze najlepsi primator pan Bc. Onderka tuto viziu uz sam definoval pri konzultacii s autorom jeho bakalarskej prace. Jasne naznacili hranice a pojmy a dokonca sa ani nebali pouzit cudzie slova, aby plany Krna nezaostavali za ostatnou vyspelou strednou Aziou. Citacia z prace:

    “Kyberprostor: Kyberprostor je v soucasnosti pouzivan ve smyslu inverze k realnemu svetu (tzv. realspace). Hovori ze o nem jako o miste, kde se vyskytuji lide bez fyzickych tel.” (srana 44)

    Zdroj: Onderka R., Baklarska Prace, 2009, 46s

Leave a Reply


Další zprávy

  • Hlavní článek Otevřenost Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Koryčánek nesmí být děkanem architektury. Baví se s neziskovým sektorem

    Když jde o zájmy města, musí jít osobní preference stranou. Hnutí Žít Brno se proto jednoznačně přidává na stranu profesorů a docentů Fakulty architektury VUT, kteří odmítají, aby se děkanem stal buran, který zastává alternativní názory. Jak správně konstatuje Ivan Ruller či Josef Chybík, jmenováním Rostislava Koryčánka by se mohly přerušit dobré vztahy mezi městem Brnem a fakultou a architekt Petr Pelčák by mohl přijít o zakázky, které od města dostává. Tomu je potřeba zabránit za každou cenu Lidé z [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    O jako Otevřenost. Veřejná debata již tuto středu

    Tentokrát se diskuze uskuteční v Café Paradigma na Marešové 8 (za FSS), ve středu 11. června od 18 hodin. Otevřenost má být dle Marušky Z. jedna z “verbálních priorit” města Brna, ale jak víme, město Brno si naopak zakládá na tom, že utajuje i územní plán, jak dokládá legendární projekt Odboru územního chaosu a destrukce, N.E.P.O.V.Í.M. Vytáhnout smlouvy z městských firem trvá roky, o proaktivním zveřejňování si můžeme nechat leda zdát. Účast nikým nevolené veřejnosti na tvorbě územního plánu či [...]

    Čti dál →
  • Ekonomika Hlavní článek Rozvoj Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    Černovice šetří. Ať to stojí, co to stojí.

    V dnešní rozpočtově nelehké době je potřeba šetřit, kde se dá. To si uvědomují dokonce i v Černovicích a proto se snaží přicházet s novými a neotřelými nápady, kde přijít k nějaké té koruně. Na přelomu roku tak ušetřili zbavením se dvou nepohodlných radních, letos plánují prodat černovickou pískovnu. Média jsou k Černovicím nespravedlivá. Pokud už o této malebné čtvrti píší, je to buď v souvislosti s Psychiatrickou nemocnicí, nebo jde o křivé nařčení z lumpáren. Ať už jde o [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Mackovo pozdní odpoledne – středeční debata o územním plánování

    Do voleb zbývá zase o týden míň, proto je čas na další diskuzní téma. Tentokrát se podíváme na proslulé brněnské územní plánování, které pod patronací Ladi Macky a Mgr. Kateřiny Leopoldové z Odboru územního chaosu a destrukce nabývá dost apokalyptických podob. Debata proběhne ve středu 28. května od 18 hodin v Eleven clubu na Dominikánské 11. “Brno, jediný vtip, ve kterém lze bydlet”, je sice moc príma, pokud se však bude město urbanisticky vyvíjet tak, jak Macek s Leopoldovou plánují [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Rozvoj Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Zpráva z inspekční cesty do pražského Institutu plánovaní a rozvoje

    Jedním slovem: Takurčitě! Podrobně: Jak vypadá územní plánovaní v Brně, všichni víme. Útvar hlavního architekta byl před mnoha a mnoha lety zrušen, obsahově příbuznou funkci dnes zastává Kateřina Leopoldová, šéfka odboru, jemuž nikdo neřekne jinak než Odbor územního chaosu a destrukce. Leopoldová razí tezi, že na OUPRu (ve skutečnosti odbor územního plánování a rozvoje) není místo pro odbornost a architekturu, že zdejší zaměstnanci jsou pouhými úředníky s razítkem. Všechny, kteří kdy nesouhlasili s nějakým hypermarketem a snažili se dodržovat územní [...]

    Čti dál →
  • Bezpečnost Hlavní článek Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Konečné řešení cigánské otázky v Brně!

    Poslední dobou nám chodí různé maily – v mnoha z nich se nás lidé ptají, proč chodí bílí do vězení na 10 let a Romové jen na dva, proč mají Romové vyšší příspěvky než Češi atakdále… Jsme si vědomi, že se v tomto tématu nemůžeme poměřovat s nejoblíbenějším českým politikem, Tomiem Okamurou, který si téma Romů zvolil z ryze populistických důvodů, a pokud by v české společnosti obdobně rezonovalo například téma ženské obřízky, tak by se na billboardu vyfotil s [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Portál primátora Radnice Rozvoj Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    Potvrzeno. AUpark bude, i kdyby mělo Krno lehnout popelem!

    (Aktualizace 14.4.2014) Chceme tímto poděkovat nejlepšímu Primátorovi, Bc. Romanu Onderkovi, za jeho dlouhodobý přínos pro rozvoj našeho města v duchu populárních kolotočářských tradic. Dlouhodobě nehledí na módní zájmy a potřeby obyvatel, ale koncepčně plánuje a buduje. Před rokem a půl jsme napsali, že AUpark bude postaven za jakýchkoli okolností a naše predikce se naplnila. Uprostřed ničeho vyroste obrovská tržnice a Krno se může těšit na další, tolik populární, dopravní kolaps – tentokrát na ulicích Opuštěná a Zvonařka. Magistrát podporuje lokální [...]

    Čti dál →
  • Hlavní článek Otevřenost Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Získat smlouvy na opravu Milady Horákové? Nemožné!

    Jak jsme zjišťovali, jak fungují městské firmy. Brněnské městské firmy stále smlouvy neposkytují. Ke smlouvám na opravu ulice Milady Horákové, rekonstrukci Riviéry či na SMS jízdenky se nelze dostat. Brno, 8. 4. 2014 – V rámci přípravy na úlohu zastupitelů jsme se chtěli zorientovat v tom, jak fungují městské firmy. První test byl, jak poskytují informace. Výsledek je tragický. 19 dnů po odeslání žádosti informaci máme smlouvy od pouhých tří městských firem, Lesy města Brna nás poslaly k nahlédnutí do [...]

    Čti dál →